Lager draaimechanisme

18 okt 2009 21:34 #1 door Peter uit IJsselstein
Lager draaimechanisme werd gestart door Peter uit IJsselstein
Verleden week ben ik begonnen met het hele draaimechanisme van beide koplampen uit elkaar te halen, ze vergrendelden niet meer..........:crazy:
Vandaag is het eindelijk gelukt om dat aan de rechterkant los te krijgen te krijgen. Een heel gepiel, want veel tekst is er niet over te vinden.

Ik heb het draaimechanisme nu in een bak wasbenzine liggen. De vorige eigenaar had het hele zaakje dik zwart gespoten, daarom werkte het ook niet.
Het beweegt allemaal lekker soepeltjes. Ik laat het een poosje weken.

Nu heb ik de volgende vraag:
In dat lagertje wat in het draaimechanisme zit, moet daar vet in zitten?
En zo ja, hoe krijg ik daar het vet dan in?

Iemand enig idee?

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 okt 2009 04:13 #2 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic Lager draaimechanisme
Zoals je zelf al aangeeft is het draaimechanisme normaal gesproken niet open te maken(zit geklonken). Het lager zal dus normaal gesproken ook "geen" onderhoud nodig hebben. Het orginele vet is voldoende.
Je schrijft dat je het hele mechanisme in de wasbenzine hebt gelegd, hierdoor zal echter het orginele lagervet ook oplossen. Ik zou dus wel voor montage er voor zorgen dat het lager weer een vorm van smering krijgt, zodat toekomstig vuil en vocht minder kans krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 okt 2009 10:39 #3 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Lager draaimechanisme

CHEF1-GT schreef : Ik zou dus wel voor montage er voor zorgen dat het lager weer een vorm van smering krijgt ...


Ik spuit regelmatig WD40 in de mechanismes, m'n koplampen werken lekker soepel ...

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.