Ignition modules

17 mrt 2014 20:10 #1 door Carlo
Ignition modules werd gestart door Carlo
Heren,

Er is bij mijn gt een module gesneuveld maar deze hoorde niet bij deze elektronische ontsteking
Heeft iemand ervaring met elektronisch ontsteking wat betreft modules.
Als ik de lijst hanteer van Bosch zou ik de module met part nummer 0 227 100 137 moeten hebben als ik van het schema uit ga zie bijlages.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Groetjes
Carlo




ignitionmodules.pdf (65 KB)
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mrt 2014 08:22 #2 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic Ignition modules
In mijn oranje GT zit een module die ik in elke andere "CIH injectie opel" op de sloop tegen kwam (in vroeger jaren).
Mijn blauwe GT kreeg ik in het begin niet gestart, net als mijn oranje GT lag er een 2.2E in. Bleek er dus een andere module in te moeten als gedacht. Heb ik toen bij de Bosch dienst gekocht.

Maar voor de rest heb ik hier geen ervaring mee-O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mrt 2014 20:34 #3 door Carlo
Beantwoord door Carlo in topic Ignition modules
Oké bedankt ik zoek verder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 mrt 2014 14:57 #4 door Carlo
Beantwoord door Carlo in topic Ignition modules
Oorzaak gevonden Bobine defect .
Module door gemeten diode goed.
Andere gebruikte bobine motor loopt weer.
Weet iemand wat de max. spanning op de bobine is?
Voor de duidelijkheid het gaat hier om een 20E CIH blok met elektronische ontsteking met een 12V bobine.
Ik meet 13,5 volt op de + van de bobine bij stationeer lopen.
Ergens op internet gelezen dat dit 14,2 volt max mag zijn (dynamo spanning).

Groetjes
Carlo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 mrt 2014 08:53 #5 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Ignition modules
er bestaan tegewoordig bobines die een hoger spanning kunnen verdragen (oa blauwe lijn Bosch)
echter de types die een voorschakelweerstand hebben, kunnen het hogere voltage niet aan.
ze worden te warm en branden dus door!!!
zal waarschijnlijk bij jou ook gebeurd zijn.
Deze bobines krijgen veel lagere stroomsterke (+/-9 volt) toegevoerd. Om te starten zit een een soort hulpkabeltje wat wel de volle 12 volt levert als de startmotor ronddraait.
Loopt de motor dan neemt de draad in de voorschakelweerstand de voeding over
Bij de GT zit deze verwerkt in de toevoer naar de bobine
(een weerstandsspiraal in de draad)
bij andere wagens wordt er een seperate weerstand toegepast

zie ook bijgevoegde link voor informatie van Bosch

klik hier voor Bosch bobines

tip: let op als je de wagen lang op contact laat staan; hierdoor wordt de bobine superwarm!!
ff het pluskabeltje lostrekken en niet vergeten weer aan te sluiten als je weer wilt starten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 mrt 2014 17:15 #6 door Carlo
Beantwoord door Carlo in topic Ignition modules
Deze bobines die heb overgenomen komen uit een manta samen met 2 ontstekingunit met 3 module.
Maar de vraag is inderdaad of deze de hoge spanning aan kunnen.
Hij loopt weer maar ga binnenkort toch kijken voor de blauwe.
Jos bedankt voor de info.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.