Veer druklagerhendel

10 juli 2013 19:50 #1 door Duffy
Veer druklagerhendel werd gestart door Duffy
Ik heb deze veer bij splendid een tijdje geleden gekocht, maar blijkbaar is deze voor mijn GT te kort.
Weet iemand wat hier de reden van is?
Heeft mijn GT een andere versnellingsbaksteun, of mis ik een deel?

Die van bij Splendid :



Die van mij :













Wie heeft er meer info ?

Alvast bedankt

grts

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 juli 2013 07:39 #2 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Veer druklagerhendel
veertje wat je op de foto heb staan lijkt me niet de juiste
hij hoort namelijk steviger (dikker) en langer te zijn
zo te zien is dit het veertje van het koplampmechanisme

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 juli 2013 10:41 #3 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Veer druklagerhendel
Nee het zou normaal de juiste moeten zijn, maar ze is alleen te kort.

Die van de koplampen ziet eruit als onderstaande foto.
En heb ik al gemonteerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 juli 2013 11:12 #4 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Veer druklagerhendel
vreemd

de veer die eronder zit is de orginele
het verschil zit hem al in het rechte gedeelte van de twee veren
van de orginele is dit veel langer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 juli 2013 15:41 #5 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Veer druklagerhendel
Inderdaad, blijkbaar zijn er dan GT's waar een kortere veer bij past.
Volgens Udo van splendid zouden het toch originele veren moeten zijn.
Misschien dat het dan aan het bouwjaar van de wagen ligt.
Oftewel is de kortere veer voor de 1100cc.
Misschien dat er iemand hier op't forum een 1100 heeft om te kijken.
Alleen gek dat er tot nu toe niemand gereageerd heeft op deze veertjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 juli 2013 20:04 #6 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Veer druklagerhendel
Ik moet de veer er nog onder zetten, nu weet ik ook weer hoe het zat dank je.
Even zoeken de oude veer moet er nog zijn.

succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juli 2013 08:20 #7 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Veer druklagerhendel
als het deze veer betreft dan is ie van de handrem(kabel)



zie namelijk geen andere veer vermeld bij Udo
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juli 2013 09:14 #8 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Veer druklagerhendel
Die veer is het niet.
Het is een andere veer waarvan de diameter verschilt .
Dus we blijven zoeken :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 feb 2014 10:57 #9 door Esdoorn
Beantwoord door Esdoorn in topic Veer druklagerhendel
Hallo Duffy,

ben je er al uit wat voor een veer het moet zijn?
Ik zit met het zelfde 'probleem'. Volgens Udo moet dit de juiste veer zijn, maar je moet 'em wel heel erg ver uittrekken (bang dat ik 'em vervorm) om te kunnen plaatsen.
Nadeel is dat ik de veer die er op zat niet meer heb ...

Ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 feb 2014 13:32 #10 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Veer druklagerhendel
Helaas nog niet.

Ik moet het voorlopig nog steeds met de oude doen.

Ik vermoed dat de veer van splendid voor een vroeger model gt is, en niet voor en 73'er.

Hopelijk reageert er iemand hier op het forum op, om dit euvel te verhelpen.

grt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 feb 2014 13:56 #11 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Veer druklagerhendel
vrees dat het probleem zo niet opgelost wordt

mij lijkt het dat het niet de juiste veer is, terwijl de info van Splendid parts anders beweert.

Hoe het ook zij de functie van de veer is slechts beperkt
Het terugkomen van de vork doet immers de drukgroep
De veer dient enkel om het trillen/klapperen van de vork tegen te gaan en om de koppelings kabel in de gaffel te borgen
Hiervoor dient er ook nog een kuststofhulsje in gat geplaatst te worden, waarin op zijn beurt de bewuste veer gestoken wordt.
De veer zelf zover uittrekken lijkt me geen optie
Beter is van ijzerdraad een lus te maken om het verschil in lengte te compenseren
helaas niet orgineel, maar beter dan niets toch

overigens is de bewering dat het een veer van een 1100 zou kunnen zijn is niet slecht, deze zijn inderdaad een stuk korter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 feb 2014 21:14 #12 door Esdoorn
Beantwoord door Esdoorn in topic Veer druklagerhendel
Dank voor de reacties.

Mijn GT is van 69 met originele motor en versnellingsbak. Dus de veer is zeker niet voor een vroeger model.

Voorlopige oplossing dus maar het 'verlengen' van de veer met ijzerdraad. En de zoektocht gaat verder, er is vast wel iemand die het weet :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 feb 2014 22:35 #13 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Veer druklagerhendel
Hopelijk wel en komt er vlug relaas .

grt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 feb 2014 11:19 #14 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Veer druklagerhendel
onze vriend in Amerika



klik hier

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 feb 2014 19:00 #15 door Esdoorn
Beantwoord door Esdoorn in topic Veer druklagerhendel
Hallo Jos,

Dat zou heel mooi zijn, dank. :thumbup:

Ik weet niet of jij deze veer hebt, maar voordat ik 'em bestel; weet jij wellicht hoe groot/lang deze is? De veer die ik nu heb is in totaal 17 cm. en het veer deel is 3 cm. met 20 windingen. Ben dus benieuwd naar de totale lengte van deze 'Amerikaanse' veer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 feb 2014 20:13 #16 door Esdoorn
Beantwoord door Esdoorn in topic Veer druklagerhendel
Lijkt 'em inderdaad te zijn. Ik heb Opel GT Source ook gemaild, en dit was zijn reply:

27cm long
Winding 47mm long
28 windings

Deze maar bestellen ... En voor de liefhebber: ik heb nog een veer van 17 cm. in de aanbieding:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 feb 2014 21:53 #17 door Esdoorn
Beantwoord door Esdoorn in topic Veer druklagerhendel
Nog wat gezocht. Nu lijkt het dat Splendid Part de veer wèl verkoopt, maar als veer voor de handremkabel! Volgens de foto die er bij zit is deze sowieso niet geschikt voor de handrem. En als ik goed kijk (en tel, nl. ook 28 windingen) lijkt die wel heel veel op veer van Opel GT Source. Ik ga Udo even mailen!

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 feb 2014 22:07 #18 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Veer druklagerhendel
Die veer heb ik hier liggen, maar deze past niet zoals je op de foto's kan zien.

Ergens klopt er iets niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 feb 2014 22:12 #19 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Veer druklagerhendel
de DH8323 is helaas een automaat
de andere spullen zitten momenteel zo ver weggeborgen dat ik je ff niet kan helpen
misschien medeforumleden?

echter 27 cm lengte lijkt me een stap in de goede richting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 feb 2014 22:13 #20 door Esdoorn
Beantwoord door Esdoorn in topic Veer druklagerhendel
Duffy,

De foto die jij gepost hebt hoort bij Rückzugfeder Ausrückhebel Opel GT (Artikelnr.: 5b1.1d). Die heb ik ook gekocht.
De foto die ik geplaatst heb hoort bij Rückzugfeder für Handbremsseil (Artikelnr.: 4a15.4) en zou dus voor de handrem zijn. Echter, deze lijkt wel heel veel op die van Opel GT Source die Jos heeft geplaatst.

Ik wacht even af wat Udo gaat antwoorden.

<edit> zie nu dat deze 'handremveer' al eerder als mogelijke oplossing is gepost. Excuus, had ik over het hoofd gezien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.