klepsteelrubbers

30 aug 2008 14:32 #1 door dolfje
klepsteelrubbers werd gestart door dolfje
Hoi,
weet iemand waar ik klepsteelrubbers kan kopen. 1900 blok
ik woon in Alkmaar ik heb ze snel nodig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 sept 2008 15:19 #2 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic klepsteelrubbers
Bij Suselbeek staan ze op de website. Misschien ook bij de lokale auto-onderdelenboer....
Ligt de cilinderkop eraf, of hoe ga je ze vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 sept 2008 17:22 #3 door dolfje
Beantwoord door dolfje in topic klepsteelrubbers
Ik denk dat ik het via de tip ga doen op luchtdruk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 sept 2008 17:34 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic klepsteelrubbers
Dat is een optie.
Let er wel op dat er dan geen lucht kan ontsnappen door de (eventueel versleten) zuigerveren en uiteraard zorgen dat beide kleppen gesloten staan. Wat ze ook wel eens doen is de cilinder vol duwen met touw en het laatste stukje uit het gat van de bougie laten steken.
Zelf heb ik een kleptool gemaakt wat voor deze werkzaamheden reuze handig is. mocht je in de mogelijkheid zijn deze te (laten) maken wil ik je de maten gerust doorgeven.
Succes in ieder geval en laat even weten hoe het gegaan is.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 dec 2008 13:19 #5 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic klepsteelrubbers
Hey Dolfje.
Is het nog gelukt met de klepsteelrubbers?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 apr 2009 22:35 #6 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic klepsteelrubbers
Joepie *O**O*
Het ene probleem is nog niet opgelost of het volgende dient zich aan. Lang leve Opel :grind:
Volgens mij heb ik ook problemen met mijn klepsteelrubbers.
De auto verbruikt de laatste tijd gigantisch veel olie.
Loopt stationair perfect en rijdt ook goed, echter grote rookpluimen als je na een eindje te hebben gereden de auto weer start en natuurlijk vaak olie bijvullen.
Vanavond de compressie gemeten: varieert van 12,5 kg/cm2 tot 13,5 kg/cm2 dus dat lijkt wel goed. Zuigerveren lijken mij in orde.
Rini, ben je een beetje handig in het vervangen van die rubbers? Zou van der Peijl ze hebben?
Of zou het misschien iets anders kunnen zijn?
Nog iemand tips of suggesties om precies uit te vinden wat het eigenlijke probleem is?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 apr 2009 23:32 #7 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic klepsteelrubbers
Je hebt toch niet stiekum een BMW blok in je GT gedaan _O-, altijd leuk om te zien als ze het gas los laten op de snelweg met 120 km/h, oh zo blauw, en dan heb ik het niet over de wel bekende rivier :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2009 10:28 #8 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic klepsteelrubbers
Die reden er hier ook wel eens rond ja, in the "early days".
Tsjonge wat konden die krengen roken. Er was er één met een 323i, elke dag gelijk met koude motor vol het gas er op.
Nou duurde niet lang of heel de straat zag blauw.
Maar terug naar Patrick z'n probleem.
Ik heb ze nog nooit vervangen, maar denk dat het niet veel voorstelt. Tis even opletten dat je ze op de juiste kleppen plaatst en ook de veren terug plaatsen moet je even in de gaten houden.
Of van der Peijl ze heeft, geen idee....
Mocht je er aan gaan beginnen mag je gerust bovenstaande tools gebruiken hoor. Geef maar een gil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2009 14:48 #9 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic klepsteelrubbers

Pecje schreef : De auto verbruikt de laatste tijd gigantisch veel olie.


Hoy Patrick,

Welke olie heb je d'er in?

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2009 15:32 #10 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic klepsteelrubbers
15W 40 en ik denk dat ik over ga schakelen op 20W 50.

Heb trouwens al klepsteelrubbers besteld bij de plaatselijke autoboer. Ik hoop dat het de goeie zijn.
Er zit een 2.0s motor in mijn GT en ik denk dat hij van rond 1975 is. Daarom maar klepsteelrubbers besteld voor een 2.0s motor zoals die ook in een Rekord zou gezeten hebben rond die periode . Ik ga er van uit dat ze allemaal hetzelfde zijn.
Heb al een afspraak gemaakt met mijn garage waar ik mijn "normale" auto in onderhoud heb. Ze hebben aangeboden om het samen te doen, vinden ze wel leuk om aan een oude motor te sleutelen. Kost me alleen maar arbeidsloon en waarschijnlijk zijn we binnen een paar uur klaar.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2009 16:06 #11 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic klepsteelrubbers
Mmh, 15W40 zou OK moeten zijn, het zal wel aan de kleepsteelrubbers liggen dan. Veel succes en veel fun toegewenst bij het sleutelen ...

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2009 18:11 #12 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic klepsteelrubbers

Pecje schreef : Heb al een afspraak gemaakt met mijn garage waar ik mijn "normale" auto in onderhoud heb. Ze hebben aangeboden om het samen te doen, vinden ze wel leuk om aan een oude motor te sleutelen.


Hmmm...ben benieuwd hoe ze dat gaan doen. Of ze heel de kop eraf gooien, de cilinders onder druk gaan zetten ofdat ze andere methode weten.
Breng je wel verslag uit? Ook zij mogen de tools gebruiken hoor....
Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2009 18:54 #13 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic klepsteelrubbers
De kop gaat er niet af, de monteur kende de werkwijze met het onder druk zetten van de cilinders. Afspraak staat op 7 mei. Jullie horen het nog wel.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2009 22:47 #14 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic klepsteelrubbers
Rini heb jij de maten van de klep tool voor mij?? ik wil 'm eens namaken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2009 22:51 #15 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic klepsteelrubbers
Zal spoedig eens meten voor je Erick.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2009 22:56 #16 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic klepsteelrubbers
heeft geen haast :no: als het maar gisteren was :yes:

grapje_O- :lol: kijk maar, ik heb voorlopig toch geen tijd, beter gezegd geen energie om 's avonds wat te doen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 apr 2009 11:14 #17 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic klepsteelrubbers
Hier, kun je alvast beginnen. De rest volgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 apr 2009 12:14 #18 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic klepsteelrubbers
*O* Yippy :thumbup: Alvast bedankt!! :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 apr 2009 12:25 #19 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic klepsteelrubbers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 apr 2009 12:42 #20 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic klepsteelrubbers
Voor de schroefdraad M14 kan daar ook een oude bougie voor gebruikt worden??
SW 22 is zeskant 22mm??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.