Onderste draagarm

28 juni 2018 21:48 - 28 juni 2018 21:52 #1 door Ghanz
Onderste draagarm werd gestart door Ghanz
Iemand die kan zeggen hoe de onderste draagarm van een usa GT
Gedemonteerd dient te worden,

Thv voortrein zitten een bout links en rechts van de draagarm, horizontaal gezien.
Kort daar achter zitten links en rechts verticaal ook een bout.

Van eerst genoemde is er reeds 1 geknapt.
In de 2e genoemde is geen beweging te krijgen.

Gezien de onderste draagarm in dempingsbussen gemonteerd zit, en daar dus 1 bout van afgebroken is, vraag ik me af hoe de draagarm nu loskomt van de voortrein ( vooraslichaam)


BVD

Mvg. Hans

CIH 'de' motor
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 juni 2018 23:16 - 28 juni 2018 23:28 #2 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Onderste draagarm
Beste Hans

de moeren van de bouten die horizontaal naar beneden wijzen dienen los gedraaid te worden
en de bouten uit de houder van de draagarm genomen kunnen worden
deze kunnen echter muurvast zitten door roest vorming
let wel op dat de spanning van de veer eraf gehaald moet worden anders wordt het een feest!!
zelf offer ik meestal de moer (of een andere) op anders gaat de bout stuiken en krijg je hem helemaal niets meer door het gat

voor wat betreft de afgebroken bout; deze zit in de bus van de ophanging
deze krijg je enkel eruit als de bus eruit is (lastig) of in ieder geval het rubber is verwijderd
velen van ons branden het dan eruit, maar ik prefereer een frees op de Dremel
Bijlagen:
Deze gebruikers zeggen dank u: Ghanz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 juni 2018 17:14 #3 door RobGT
Beantwoord door RobGT in topic Onderste draagarm
Goeie tip, die dremel. Ga ik doen. Ik stel het vervangen van die bussen al lang uit omdat ik het uitbranden van het rubber niet zie zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 juni 2018 18:24 #4 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Onderste draagarm
't we geen gemakkelijk werkje hoor Rob, maar zoals gewoonlijk de aanhouder wint
overigens zie je in de foto een slijpsteentje in de Dremel zitten; dat werkt prima om de rubberresten uit de bus te slijpen mocht je PU bussen erin willen zetten. Wel ff behandelen met zinkspray of id

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 juni 2018 20:36 #5 door Ghanz
Beantwoord door Ghanz in topic Onderste draagarm
Bedankt Jos!

Dat de verticale bouten vast zaten was ik inmiddels al achter haha.

En ze zitten ECHT vast.

Ben heel wat gewoon, maar dit is een nieuwe uitdaging

Ivm de veer ontspannen, zal uitbouw van de complete as het handigst zijn verwacht ik?


Kun jij me daar nog wat info over verschaffen? ( met name het ontspannen)
Heb er al wel ea over gelezen, maar nog niet het ideale voor mij bij gevonden ... met gemonteerde as :cheer:

Mvg. Hans

CIH 'de' motor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 juni 2018 21:22 #6 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Onderste draagarm
Hallo Hans

Had inmiddels uit de vele reacties/tips die je gegeven had op dit forum dat je al aanzienlijke automotive ervaring had opgedaan.
Als je de as wilt reviseren is uitbouw het handigst; dit stelt niet zo heel veel voor.
Heb zelf hiervoor ooit een speciale spanner geconstrueerd, vrees echter dat ik niet direct "om de hoek" woon", maar er zijn meer mensen in den lande die zoiets hebben liggen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 juni 2018 23:43 #7 door Ghanz
Beantwoord door Ghanz in topic Onderste draagarm
Je bedoeld die zwarte spanner met die gebogen koker van 40x40?

Die heb ik namelijk wel gezien hier ergens op foto.

Bedankt voor je tijd, en ik ga eens bedenken wat ik er mee kan zodat er in elk geval weer APK opzit.

En dan maar eens verder kijken..
Ander asje reviseren lijkt me beter namelijk.
Met deze blijf je toch bezig.

Laterss

Mvg. Hans

CIH 'de' motor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.