Project geslaagd, elektrische stuurbekrachtiging in de GT

21 okt 2011 06:40 #41 door ReneV
Marco,

Ik waardeer het ten zeerste dat je dat wil doen.

m.v.g.

Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 okt 2011 23:00 #42 door GTvirus
Rene,
ik kom net terug van mijn loods en aan de losse EPS die ik heb liggen missen ook de stekkers, van de week ga ik naar mijn GT(Stalling) toe en maak daar even foto´s, t was nu te donker dus moet overdag.
Even geduld nog aub

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 okt 2011 08:33 #43 door ReneV
Komt goed Marco,

Ik ben nog heftig bezig met de koets, moeilijke plekjes roest.
Koets moet in februari naar de spuiter,

Ik hoop op een warme winter, de EPS is pas na de laswerkzaamheden aan de beurt.

groeten Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 okt 2011 07:31 #44 door ReneV
Namens GT virus

De Eps aansluiting Op de Corsa C module



Dank je Marco S25C-411102406160.pdf (484.6 KB)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 okt 2011 07:32 #45 door ReneV
Even updaten,

Ik ga zo meteen naar Veghel, een besturingskastje halen voor de EPS, kosten 35 euro, dit om de EPS met een potmeter te kunnen beinvloeden.

Dan zal ik de EPS buiten de auto testen, ik ben heel benieuwd, als het lukt, heb ik voor totaal 135 euro een EPS in de auto.

Vergeet niet dat de inbouw misschien vele uren gaat kosten.
Als ik aan de inbouw begin zal ik trachten mij ervaringen hier te plaatsen.

tot later

gr Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 okt 2011 09:34 #46 door GTvirus
Das dan een hele goeie koop geweest!!
Heeft mij wel heel wat meer gekost!
Succes met de inbouw.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 okt 2011 12:33 #47 door ReneV
Nou allen,

De EPS met pulsgenerator werken naar behoren getest buiten de auto om.

Het ding gaat nu nog even de zolder op tot de GT koets klaar is.

Dank voor al jullie hulp en dan speciaal GTvirus.

De persoon waar ik geweest ben komt uit Veghel, hij bouwt EPSsen om voor in principe Volvo's.

Hij is zeer behulpzaam en gaf ook aan dat deze EPS van een Cosa c vrijwel niet stuk gaan er moet wel eens iets afgesteld worden maar dat is dan ook alles.

Opel Gt heeft hij geen voorbeelden van.

Mocht iemand zijn gegevens willen hebben mail mij dan.

Want ik weet niet of het gewenst is dat ik de gegevens hier op het forum zet, vanwege reclame.

Goed nogmaals ik laat weten als ik ga inbouwen.

m.v.g. ReneV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 dec 2011 22:05 #48 door Mischa
Nou Marco en Renee

Jullie hebben wel m'n interesse gewekt en wel zoveel dat ik ondertussen een eps heb gekocht.

De eps heb ik nu uit elkaar liggen voor de aanpassingen, de splainas is al ingekort, aan deze zijde 2 platte kanten frezen voor de kruiskopeling.

Het voorste gedeelte van het eps huis het gat uitkotteren naar een grotere diameter voor het lager die weer uit het voorste gedeelte komt van het stuurhuis.

Daarna alles weer monteren en een frame maken om het geheel bij elkaar te houden.

Nu eerst nog gaan kijken voor het controle kasje om de eps aan te sturen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 dec 2011 10:44 #49 door ReneV
Je gaf me al aan dat je weer wat te doen zocht.

Maak een paar foto's

Ik ben er nog niet aan toe heb nog veel laswerk voor de koets naar de spuiter gaat en dan pas de EPS er in.

Ik ben benieuwd naar je vorderingen.
Je hebt klaarblijkelijk alles kunnen vinden.
Heb je al contact met Joost gehad?

suc6 Mich en hou ons op de hoogte

gr Rene, ik ben even buiten dienst, longontsteking.

Gaat wel weer over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 dec 2011 19:36 #50 door Mischa
Hoi Rene

Zal proberen er foto's van te maken meestal vergeet ik dit soort dingen.:mad:

Controle kastje voor de eps moet ik nog gaan regelen kijk wel of via joost anders via ebay.

Dan nog uitzoeken welke kruiskoppeling je moet gebruiken van de eps naar de stuurstang.

Renee doe je trouwens voorzichtig aan met die longontsteking, weet wat het is ben zelf eens 3 maanden uit de roulatie geweest hierdoor en nog zeker 1 jaar last van gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 dec 2011 14:07 #51 door ReneV
Mich ,

Ik ben ook weer benieuwd hoe jij de Eps erin krijgt jij heb een volledig geinstalleerde auto en ik begin straks anders, eerst de Eps samen met de zekeringkast en dan verder bouwen, of dat de goede manier is weet ik even niet maar heb nu veel ruimte om de EPS goed op maat te maken.

Ja longontsteking echt minder, maar het is even niet niet anders, ik weet van kennissen dat het kort of lang kan duren.
Ik zorg voor me zelf.

Als ik opgeknapt ben kom ik graag kijken hoe jij de EPS heb ingebouwd, maar zal wel na de kerst worden.

suc6 gr Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 dec 2011 16:57 #52 door GT-Koos
Is de stuurbekrachtiging van een Corsa B ook te gebruiken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 dec 2011 21:04 #53 door GTvirus
Of dat past ligt puur aan jouw eigen creativiteit, sowieso zal je het allemaal passend moeten maken, dus waar het uit komt maakt op zich niet zoveel uit, je zult het toch zelf uit moeten vinden.
Ik heb wel gehoord dat de set uit de corsa B storings gevoeliger is, maar weet dat niet uit eigen ervaring.
Succes!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 dec 2011 21:51 #54 door Mischa
Hier een foto van de eps die ik gebruikt hebt.




voorste huis aangepast een ondersteunings lager aangebracht.


as aangepast voor het lager en platte kanten gefreesd voor de koppeling


dit was het makkelijke gedeelte nu nog in de GT inbouwen:crazy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 dec 2011 00:00 #55 door GTvirus
Goed bezig zo!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 dec 2011 00:02 #56 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Project geslaagd, elektrische stuurbekrachtiging in de GT
Wat een vakmannen hier :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 dec 2011 07:24 #57 door agété
Platte kanten gefreesd voor de koppeling??
Waarom geen spiebaan gemaakt?(btw. ik weet niet hoe de binnenkant van die koppeling eruit ziet...)

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 dec 2011 10:52 #58 door GTvirus
Binnenkant is een ronde vorm met 2 vlakke kanten, vandaar.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 dec 2011 11:12 #59 door agété
Ok,weten we dat ook weer,heb ik niks meer te f(v)rezen.

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 dec 2011 18:50 #60 door GTvirus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.