een nieuwe uitdaging

23 nov 2010 22:54 #21 door H Bats
Beantwoord door H Bats in topic een nieuwe uitdaging
Volvo P1800 :thumbup: :no:.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 22:59 #22 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
De p1800 is te oud (tot 1972 gebouwd)

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Street Triple 2011 : For the ride

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 23:13 #23 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
allee vooruit, fotomateriaal

De neus.
Zoals je ziet , extreem plat



geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Street Triple 2011 : For the ride

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 23:14 #24 door H Bats
Beantwoord door H Bats in topic een nieuwe uitdaging
Matra Murena :question:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 23:16 #25 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Mooie wagen, maar niet direct een alternatief voor een 911 of ferrari308.
Maar de murena heeft er wel gelijkenissen mee qua design.

komaan, nogmaals, hij heeft een "license to kill" , very english indeed sir..... en ik moet me maar gelijk een walther ppk aanschaffen ook.:lol:

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Street Triple 2011 : For the ride

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 23:30 #26 door H Bats
Beantwoord door H Bats in topic een nieuwe uitdaging
Aston Martin :spin:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 23:32 #27 door Hanzzi74
Beantwoord door Hanzzi74 in topic een nieuwe uitdaging
Een Lotus Esprit misschien?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 23:36 #28 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
juist geraden *O*

Het is een lotus esprit s2.2 uit 1980.
Eerste serie, Giorgetto Giugiaro design en nog voor er sideskirts en dikke bumpers zijn opgeplakt zoals op de turbo esprit.

Meer bepaald deze hier.

Volledig origineel, kleur petrol.
Maar er is nogal wat cosmetisch werk aan.
Leder interieur en tapijtjes moeten opgefrist worden.
En de lak is niet zo mooi als de foto laat uitschijnen...
Dat wordt herspuiten, als ik het mooi wil.

*O*

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Street Triple 2011 : For the ride

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 23:41 #29 door H Bats
Beantwoord door H Bats in topic een nieuwe uitdaging
:thumbup: Mooie kar man :thumbup: :thumbup:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 23:51 #30 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Dank U,

Vrijdag laat ik hem controleren in een lotus garage en als er dan geen onoverkomelijke dingen boven komen gaat de deal door en staat ie op de oprit.

Maar wat is dat ongelooflijk plat en krap binnenin. Amper 111cm hoog.
Met de zetel helemaal tot tegen het schutbord , pas ik er juist in.
Gelukkig heeft ie een glasdak, voor de nodige hoofdruimte.
Hij is heel breed 1.86m, met een brede middentunnel, maar het voeteinde aan de pedalen is smaller dan in een GT.
Eens je er in bent geraakt zit het wel comfortabel.
Uitstappen..... Niet aan denken, je geraakt er uiteindelijk wel uit :lol:

Maar wat een design en wat een geluid.

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Street Triple 2011 : For the ride

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 23:51 #31 door Hanzzi74
Beantwoord door Hanzzi74 in topic een nieuwe uitdaging
Inderdaad een mooie auto, wel wat anders dan een GT.
Maar ik heb ze altijd wel mooi gevonden :thumbup:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 23:58 #32 door H Bats
Beantwoord door H Bats in topic een nieuwe uitdaging

gvy schreef : Dank U,

Vrijdag laat ik hem controleren in een lotus garage en als er dan geen onoverkomelijke dingen boven komen gaat de deal door en staat ie op de oprit.

Maar wat is dat ongelooflijk plat en krap binnenin.
Met de zetel helamaal tot tegen het schutbord , pas ik er juist in.
Gelukkig heeft ie een glasdak, voor de nodige hoofdruimte.
Hij is heel breed, met een brede middentunnel, maar het voeteinde aan de pedalen is smaller dan in een GT.
Eens je er in bent geraakt zit het wel comfortabel.
Uitstappen..... Niet aan denken, je geraakt er uitendelijk wel uit :lol:

Maar wat een design en wat een geluid.



Laat je hem controleren in Lochem bij Van der Kooi Lotus Sportcars of de vestiging van hem in Amsterdam :question: .

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2010 23:59 #33 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Heel ander dan een GT.
Ik ben benieuwd om ze naast elkaar te zien staan.
M'n GTtje is heel erg rond met overal mooie welvingen.
De lotus is het andere uiterste, enorm strakke hoekige lijnen, maar ze zijn wel op de juiste plaats getrokken tijdens het ontwerp.
De GT is eigenlijk een smalle wagen, de esprit juist heel breed.
Ik vind beide eigenlijk mooie wagens.

Hij wordt gecontroleerd bij FKM lotus dealer in antwerpen, waar ik ook een belgisch gelijkvormigheidsattest aanvraag.
Hij heeft recente apk keuring via Van Sten tot 2012.

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Street Triple 2011 : For the ride

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

24 nov 2010 00:47 #34 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic een nieuwe uitdaging
Vind dat als fervent Bond fan zo'n vreemde wagen he, weet nooit wat ik er nu van moet denken. Mooi lelijk of lelijk mooi dan maar ;)

Een unieke wagen, zoals er maar weinig zijn meer tegenwoordig. Hopelijk trek je er net zoveel plezier uit als de GT, we zien de kwijl foto's wel tegemoet. ;)

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

24 nov 2010 04:04 #35 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic een nieuwe uitdaging
It's a nice car indeed sir. :yes:
But it's not my cup of thee :no: sorry dude.

Suc6 met de inspectie (en aankoop).

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

24 nov 2010 07:42 #36 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Geen erg chef,
Anders waren er niet genoeg voor iedereen :smilegrin:

Trouwens van deze s2.2 zijn er juist 88 exemplaren gemaakt.
Weinig kans dat de buurman er ook eentje op de oprit heeft.
Je kan me dus niet beschuldigen dat ik ' zoals met een 911' eenheidsworst koop.

Maar ik besef wel dat je met dit soort extreem strak design (hoewel in 73 reeds ontworpen, maar eigenlijk toch zeer jaren 80 vind ik) echte liefhebbers en mensen die he lelijk vinden krijgt.

In het echt is ie nog anders dan op foto, omdat als je er naast staat en rond loopt pas voelt hoe laag en breed het wel is en als je er in probeert te stappen ervaart hoe compromisloos. En dat komt op een foto niet over.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Street Triple 2011 : For the ride

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

24 nov 2010 08:46 #37 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic een nieuwe uitdaging
Inderdaad een heel strak ontwerp, zeker in vergelijk met de GT waar nagenoeg geen rechte lijn in te vinden is. Mooie auto. Ik denk dat voor veel forumleden geldt dat ze naast de GT stil een beetje liefde koetseren voor een andere oldtimer. Zo heb ik dat bij de Alfa Montreal, ook speciaal wat de koplampen aangaat. Nou Geert, veel plezier ermee. Mocht je gaan herspuiten, wat wordt het dan? Net zo'n kleurstelling als je GT?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

24 nov 2010 09:05 #38 door nico
Beantwoord door nico in topic een nieuwe uitdaging
EINDELIJK geraden!!! Ik dacht al dat het een mysterie zou blijven. Inderdaad een hele mooie wagen Geert. Hopelijk valt alles mee tijdens de inspectie en heb je er een mooie wagen bij. *O*

en btw Jealous

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

24 nov 2010 10:38 #39 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic een nieuwe uitdaging
Ik heb eens mogen sturen in een rechtsgestuurde lotus esprit. Een kennis had deze wagen, hij zou hem denk ik nu nog gehad hebben als hij niet was overleden aan kanker... Ik heb nog ergens een foto van zijn auto toen hij bij mij op de put stond vanwege een olie lekkage. Het was een rode esprit, er zat een mooie sound in en was snel.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

24 nov 2010 12:02 #40 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Ik heb wel al wat weggedroomd wat te doen met de kleur.

Momenteel zijn er 2 opties:

De eerste is de populaire maar heel beperkte John player special serie in het zwart met goudkleurige accenten, die toendertijd van de S2 is gemaakt.
Echter, hoe mooi ook, dan zit ik met een fake JPS, terwijl dit niet hoeft, vermits de S2.2 (88 stuks) nog zeldzamer is dan deze JPS uitvoering (149stuks) .

De tweede optie , waar ik meer en meer naar neig is gewoon de originele kleur (petrol) waarmee deze wagen destijds is geleverd.
Het is niet de meest spectaculaire kleur maar wel origineel.
Vermits ik , in tegenstelling tot wat ik met de GT deed, de lotus esprit ook technisch wil origineel houden lijkt het mij best om ook optisch dezelfde weg te bewandelen.

Qua interieur, een beetje twijfel.
Het leder moet toch geverfd worden. Ofwel kies ik hier terug beige, ofwel ga ik voor een volledig donkerrood interieur.

De S2.2 was trouwens optisch identiek aan de S2, maar het was technisch een soort overgangswagen.
Hij kreeg voor het eerst de 2.2 motor ingebouwd en hij was ook de eerste die een gegalvaniseerd chassis kreeg.
Kort daarna volgde op basis van deze motor de S3 (zelfde blok ) en de Esprit turbo (geblazen versie)

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Street Triple 2011 : For the ride

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.