een nieuwe uitdaging

24 nov 2010 12:44 #41 door flyd
Beantwoord door flyd in topic een nieuwe uitdaging
Als je deze net zo gaat bewerken als je Gt weet je zeker dat je een uniek exemplaat hebt. Leuke aparte wagen ( mij te hoekig maar heeft wel wat) gefeliciteerd. Moet je nog wel eff een bolhoed aanschaffen he.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 nov 2010 19:11 #42 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic een nieuwe uitdaging
Nice car indeed Mister Bond *O*

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 nov 2010 19:32 #43 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Thank you,

Say Mr Q , can you provide som nice gadgets....:lol:

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 nov 2010 20:18 #44 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic een nieuwe uitdaging
Goeie keus Geert :thumbup:
Zelf heb ik ook al eens een paar keer lopen kijken naar een Esprit, maar dan de S1 zoals die in The spy who loved me rond reed. Maar ja de prijs voor een goeie. :crazy:
Mocht je hem aanchaffen dan heb je in ieder geval de komende jaren wat te sleutelen als ik alle horrorverhalen over Lotus mag geloven. :smilegrin:
Beloven dat je langskomt om hem te showen

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 nov 2010 21:00 #45 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Hallo Patrick,

Ik heb nogal bewust deze s2.2 gekozen.
Hij heeft nog de puurheid van het oorspronkelijk ontwerp en leunt heel dicht tegen de S1 aan.
De S1 heeft wel andere achterlichten, andere velgen en iets andere motorkap.

Maar deze S2.2 heeft een gegalvaniseerd chassis. (ik heb geen zin de body en het chassis los te maken.
De S2.2 heeft als eerste de grotere 2.2 motor met duidelijk hoger koppel.
Puur smaak , maar de speedline velgen, door lotus zelf ontworpen op de s2 en s2.2, staan de esprit beter dan de wolfrace velgen op de S1, die toch een beetje een aftermarket look geven.

Ik heb een foto van een gele...mja



Let overigens op de "lelijke" dikke achterbumper geintroduceerd op de S3. de blauwe op de foto

En ja, Ik voel me een beetje ongemakkelijk als ik de horrorverhalen lees over de legendarische onbetrouwbaarheid van de eerste series esprits. We zien wel.
Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 nov 2010 03:38 #46 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic een nieuwe uitdaging
De Engelsen hebben zelf nog nooit een betrouwbare auto kunnen maken.
Noem ze maar op: Triumph, Austin, Tuscon, Lotus, Vauxhall, Jaguar en zelfs Bentley en Rolls Royce, ze hadden er allemaal last van.
Het was allemaal British (L)e(y)land. _O-_O- (nog zo'n merk)
De betrouwbaarheid kwam pas vaak na samenwerking met andere auto fabrikanten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 nov 2010 09:06 #47 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic een nieuwe uitdaging
zag hem al te koop staan op marktplaats.mooie auto,en leuke bak met geld. zal wel wennen zijn met de stuur rechts.
succes met je aankooppoging. en wat het design betreft,super! Nou vind ik persoonlijk de eenheidsworst van porsche ook best mooi. Als je kijkt naar oudere auto`s vind ik persoonlijk overal wel iets aparts aan. nostalgie zal dat wel heten.
trouwens, op you tube staat bij wheeler dealers een aflevering waar ze ook een esprit kopen en opknappen,best leuk om te zien waar de verborgen gebreken zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 nov 2010 09:52 #48 door nico
Beantwoord door nico in topic een nieuwe uitdaging
Hoe is het gisteren gegaan in de Lotus garage? Hopelijk geen onoverkomelijke gebreken tegengekomen. En hopelijk staat hij nu op de oprit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 nov 2010 10:20 #49 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Dag Nico,

Hij staat inderdaad op de oprit.
En het ging zoals het hoort met een lotus esprit :grind:

De man kwam toe en hij schakelde niet meer...
We hebben hem met 3 man op de brug geduwd.
De specialist wist de oorzaak direkt en stelde me gerust.
Lekje in hydraulisch pompje van de koppeling waardoor er dot4 moest bijgetopt worden en ontlucht. 5 minuten later was het opgelost. Eigenlijk stond dit op het onderhoudsverslag dat dit moet vervangen worden.....
Afijn.
Geen grote bezwaren.
De 2 dubbele carbs moeten wel beter afgesteld en gesynchroniseerd worden. De wagen staat te arm.
En verder ...restaureren.






Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 nov 2010 10:26 #50 door nico
Beantwoord door nico in topic een nieuwe uitdaging
Jealous Jealous

Proficiat met de nieuwe aanwinst!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 nov 2010 10:30 #51 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic een nieuwe uitdaging
Hey Geert,
proficiat met je nieuwe aanwinst. En nu direct naar de winkel voor die Engelse bolhoed :lol: (of een geruite pet).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 nov 2010 10:38 #52 door tunepipe911
Beantwoord door tunepipe911 in topic een nieuwe uitdaging
proficiat met de aankoop,in de Noordpool gekocht??:lol:
ziet er wat verkouden uit
ben niet zeker,maar dacht er bij mij in de buurt ook een Lotus Esprit rondreed,(Oudenburg,t'is een bakker die er mee
rijdt)zal er eens op letten als er beter weer op komst is

succes:exclamation::exclamation:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 nov 2010 10:53 #53 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic een nieuwe uitdaging
Geert,
verplicht langskomen als hij rijdt c_/
Gefeliciteerd met de aankoop

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 nov 2010 11:13 #54 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic een nieuwe uitdaging
Proficiat Geert. Dat je ook daar veel plezier mee mag hebben. En geef mij ook even een call als je langs Patrick gaat, kom ik ook die kant op. Zetten we de drie uitersten naast elkaar: GT-Lotus-Benz...:smilegrin:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 nov 2010 12:45 #55 door nico
Beantwoord door nico in topic een nieuwe uitdaging
Ja Geert. Je nieuwe auto staat in een rijtje met stuk voor stuk pareltjes van 007 wagens. Waaronder ook deze.... (Lijken ze niet een beetje op elkaar? :lol: )
De Bond Bug.

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 nov 2010 19:42 #56 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Bedankt voor de komplimenten.

Nee , geen bolhoed, er is geen plaats. Al goed dat ie een glazen dak heeft, zodat m'n hoofd wat extra plaats heeft.
Die wagen is precies juist rond mij gemaakt. Nog een halve centimeter lager en ik paste niet. De zetels nog een centimeter minder naar achter en het zat niet meer lekker.
Een iets dikkere kont en de sportzetels gingen spannen.
Noem het een maatpak .
Maar het stuurtje zit op de goede plaats en heeft een lekker brede velg.

Het voelt gelukkig niet klaustrofobisch, vanwege het lichte interieur, de enorme voorruit en het glasdak en het feit dat de wagen breed is.

Manoevreren, ( achteruitrijden , parkeren enz.) zal echter geen kinderspel zijn met zo'n kar.

Ik kan der helaas nog niet in rijden.
homologatieperikelen. Dit is een beperkte serie, nooit in belgie ingevoerd, dus zal een eenmalige typegoedkeuring moeten gebeuren.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 nov 2010 10:49 #57 door AutoInformatief
Beantwoord door AutoInformatief in topic een nieuwe uitdaging
Gefeliciteerd met de aankoop zeg! Geweldig model.

Als het trouwens al zo'n gelimiteerde serie is (die ook niet eens in België is geleverd) zou ik hem zo origineel mogelijk proberen te houden.

En wat de problemen betreft...op het Autoweek forum zei een lid over rare problemen met mijn Alfa. Dat heet karakter bij zulke auto's ;)

www.AutoInformatief.com/ - -Your Online Launch Control! - -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 nov 2010 17:58 #58 door Redant Jirky
Beantwoord door Redant Jirky in topic een nieuwe uitdaging
het lijkt mij een fantastische wagen. ik heb gelezen dat de lak wat opknapwerk nodig heeft maar dat zal voor jou wel geen probleem zijn zeker met al die ervaring. veel succes ermee:exclamation::thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 nov 2010 00:10 #59 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Mark , Ik ben het hiermee eens.
Ik ga de wagen zo origineel mogelijk houden.
Zeker geen andere velgen, Zeker geen spoilers want dat is het mooie aan de S1 en S2 . Nog helemaal puur.
Ik ga ook de kleur petrol behouden, want hoewel niet zo flamboyant als het design van de lotus, staat ze me meer en meer aan.
Aan het interieur twijfel ik . Waarschijnlijk blijft het beige (leder), maar of ook de tapijtjes beige blijven weet ik nog niet.

Jirky,
Ik heb inderdaad m'n GT volledig zelf herspoten in two tone, maar het extra probleem met de Esprit is dat het een volledig glasvezel body is en daar heb ik niet echt ervaring mee.
Ik ga me toch eerst goed informeren en misschien pak ik het in delen aan, vb eerst het dakpaneel als test. Voordeel van de Esprit is dan weer dat er veel onderbroken vlakken in zitten die afzonderlijk kunnen gespoten worden.Een GT is wat dat betreft een nachtmerrie. Alles vloeit in elkaar over.
We zien wel.
Ik moet dan wel aan de striping zien te komen en de originele ESPRIT 2.2 lettering. Kan je eigenlijk zelf zo'n sticker maken?

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 nov 2010 03:30 #60 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic een nieuwe uitdaging
Als je het design hebt, dan kunnen best veel bedrijven het voor je maken. Denk van reclamebedrijven tot aan specifieke autobestickerbedrijven.

De eerste hebben we zo gebruikt voor de markering op onze boot te zetten wat verplicht is. En bij zo een tweede hebben we geïnformeerd naar bestickering voor de Patrol (mocht het spuiten van de onderzijde fout zijn gegaan)

Al met al kijken of je misschien ergens originele bestickering kunt krijgen. Zo niet of je het digitaal kunt vinden/laten aanmaken en dan een bedrijf bij je in de buurt zoeken die je een velletje kan maken.



Overigens, als ik het niet mis heb is het spuiten op zo een ondergrond een niet veel anders. Wel kun je een wat oud gebarsten resultaat krijgen na verloop van tijd, je kent het wel van potjes/kannetjes/kruiken/vazen. Bij onze Volvo 544 hebben we 1 zo een scherm er inzitten, waar je het lichtelijk ziet. Heb daarentegen ook oa een C3 Corvette gezien die afschuwelijk was. Ik zou dus even goed informeren over do's en don'ts om zeker niet de fout in te gaan. Je zult hem maar perfect hebben gespoten en na een jaartje begint hij te barsten. Barst!:(

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.