een nieuwe uitdaging

20 dec 2010 18:10 #81 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic een nieuwe uitdaging
WOW :thumbup:_O-
Ik denk dat ik mijn stoeltjes straks ook maar eens een laagje geef met dat spul.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 dec 2010 18:21 #82 door Hanzzi74
Beantwoord door Hanzzi74 in topic een nieuwe uitdaging
Het resultaat is verbluffend, ziet er goed uit :thumbup:.
Jammer dat ze van HG niet zoveel verschillende kleuren hebben.

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 dec 2010 18:58 #83 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic een nieuwe uitdaging
Ik denk dat Geert hierboven wel het verschil aangeeft, waarop ik ook zei van 'wow, dit is perfect gelukt' bij mijn stoelen.
Super resultaat in elk geval met die stoelen, is natuurlijk wel een andere kleur de oude stoel, maar de opfrissing konden ze hoe dan ook gebruiken als ik de foto's zo bekijk. Nog even en dan kunnen we wel geld gaan vragen van de HG door al dit gepromoot. :thumbup:

Er zijn inderdaad niet heel veel kleuren, te weten:
- Wit
- Cognacbruin
- Donker Bordeauxrood
- Donkerbruin
- Donkerblauw
- Zwart

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 dec 2010 19:11 #84 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic een nieuwe uitdaging

Hanzzi74 schreef : Het resultaat is verbluffend, ziet er goed uit :thumbup:.
Jammer dat ze van HG niet zoveel verschillende kleuren hebben.

Hans


Bij deze shop hebben ze nogal wat kleuren. Je kan het zelfs op kleur laten maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 dec 2010 19:22 #85 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
je kan eventueel andere kleuren creeren door te mengen.
Zo wou ik eigenlijk een meer ivoorbeige kleur en had ik het gebroken wit kunnen mengen met een weinig cognacbruin.

Echter , als je nadien wil herstellingen aanbrengen , dan is het heel erg moeilijk zoniet onmogelijk om terug dezelfde kleur te mengen.

dus ik heb maar gekozen voor het standaard gebroken wit.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 dec 2010 19:28 #86 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic een nieuwe uitdaging
www.colourlock.nl/ ook nog, was ik vergeten te linken in bovenstaande post. Was beide sites tegengekomen, naast de HG bij mijn zoektocht. Er zijn wat opties dus, maar met gewoon zwart had ik dat niet nodig.

Ik weet wat je bedoelt Geert, mijn Amazon heeft ook wat van dat 'wit' wat totaal niet wit is. Heb er een hoofdsteun in geplaatst aan bestuurderskant, had toevallig nog een stuk van de vorige eigenaar er in liggen. Maar de bijrijder, die nog een keer gemaakt moet worden, heb ik niet genoeg leer voor. Als ze er niet zoals nieuw uitzagen, dan had ik ook mijn Amazon geverfd. :)

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 dec 2010 19:37 #87 door martijn
Beantwoord door martijn in topic een nieuwe uitdaging
Enige tijd geleden heb ik ook enkele interieurstukken van de gt onderhanden genomen met HG leerverf.
Cognacbruin in mijn geval.

TIJDENS:



NA




Ik was zelf ook versteld van het eenvoudige procédé en het schitterende resultaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 dec 2010 08:22 #88 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic een nieuwe uitdaging
Super resultaat jongens :thumbup: , ik had het ook lang geleden eens toegepast op een meubelstuk en het resultaat is nog mooi ondanks intensief gebruik (zitmeubel in een kledingzaak) *O*

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 dec 2010 17:59 #89 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Allee vooruit,
Dat is goed nieuws, want het blijft natuurlijk altijd afwachten als je zoiets gaat aanpakken.

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 dec 2010 08:51 #90 door nico
Beantwoord door nico in topic een nieuwe uitdaging
Inderdaad een super resultaat Geert. Niet bang dat het wit "besmettelijk" is? Ben benieuwd naar het eindresultaat in de auto ingebouwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 dec 2010 02:52 #91 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Nico,

Ik ben een beetje bang voor jeans die nogal eens vlekken achterlaat op wit leer. Het is inderdaad niet evident om dat netjes te houden.

Intussen ben ik verder gegaan met interieuronderdelen en heb ik vastgesteld dat de zwarte lederverf een stuk makkelijker werkt en beter dekkend is dan de witte.

Het stuurtje.
Dat is wat je als chauffeur het meeste ziet, vastpakt....kortom toch wel een van DE belangrijkste interieuronderdelen .... en het mijne was serieus versleten.
Het leder was op plaatsen in bedenkelijke staat, gecraqueleerd en lelijk.
Maar wel het originele lotus esprit S2 stuur (blijkbaar van momo)
Oordeel zelf :


Eerst heb ik het goed gereinigd met brandspiritus om alle vuil en eventuele ledervetprodukten te verwijderen.
Dan zijn de slechtste stukken opgeschuurd met schuurpapier 200 en vervolgens weer gereinigd.

Dan heb ik met een spateltje leerreparateurpasta aangebracht en met een latex handschoen goed opengewreven en hiermee de cracquelee sleuven als het ware opgevuld en laten drogen.
De pasta is de witte substantie op de foto.


En tenslotte na het drogen, ben ik er nog eens over gegaan met een doek met brandspiritus en heb ik een eerste transparante primerlaag aangebracht.
Voor het hart van het stuur 4 lagen witte lederverf.
Voor het stuur zelf 2 lagen zwarte lederverf
En Tadaaaaa. Bijna als nieuw.
Nadien zal alle leder nog onderhouden worden met een reinigings en waterafstotend ledervet.

Ik ben alvast tevreden.

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 dec 2010 10:47 #92 door nico
Beantwoord door nico in topic een nieuwe uitdaging
Ziet er inderdaad onberispelijk uit Geert. :thumbup:

Grtz

Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 dec 2010 18:29 #93 door AutoInformatief
Beantwoord door AutoInformatief in topic een nieuwe uitdaging
Denk je nu werkelijk dat je ons voor de gek kunt houden door een nieuw lotus stuurtje te laten zien....en dan maar hopen dat we geloven dat je dat oude ding hebt opgeknapt!

Zonder gekheid natuurlijk, geweldig werk op dat stuur! :thumbup:

www.AutoInformatief.com/ - -Your Online Launch Control! - -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 dec 2010 20:22 #94 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic een nieuwe uitdaging
Ik dacht dat ik die grap al eerder had geplaatst, maar dus niet op 'Plaats Reactie' gedrukt. :)

Je krijgt bijna zin om de slechtste stoelen en sturen op Marktplaats te gaan kopen en te toveren met dat spul. :smilegrin:

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 dec 2010 10:48 #95 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic een nieuwe uitdaging
Nice job Geert :thumbup:.
Trouwens vanavond (26-12) om 20.00u op Discovery Channel: Wheeler Dealers over het opknappen van een Lotus Esprit S2. Is al vaker geweest (zoveelste herhaling), maar misschien had je deze nog niet gezien.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 dec 2010 11:04 #96 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic een nieuwe uitdaging
Vraag me af wanneer die handige China nou eens aan een GT begint? Misschien een ombouw met het stuur aan de rechtse kant ofzo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 dec 2010 04:17 #97 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic een nieuwe uitdaging
ASJEBLIEFT NIET
Opknappen oké, maar laat die handige 'chinees' _O- met zijn handen afblijven van het stuur. Dat blijft LINKS !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 dec 2010 05:06 #98 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic een nieuwe uitdaging
In 'Down Under' (Australië) was er vroeger een wet dat alle voertuigen op de openbare weg Rechts gestuurd MOESTEN zijn.
Hierdoor schijnen er daar een stuk of 5 GT's met rechts stuur rond te rijden. Deze zijn allemaal door 'Handige' klussers omgebouwd. Het hele dashboard ligt aan gort. Deze wet is tegenwoordig gelukkig niet meer, want er zijn nu ook enkele normale GT's daar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 jan 2011 23:42 #99 door nico
Beantwoord door nico in topic een nieuwe uitdaging
Heb ik vandaag, zo rond 10h30 -11h, een zwarte lotus mij voorbij zien razen op de E17 richting Gent. Was een zwarte lotus Esprit, ongelooflijk plat breed model. Maar natuurlijk te snel voorbij om te zien wij aan het stuur zat.
Was jij het toevallig Geert?
Het was in ieder geval een zeer opvallende verschijning.

Grtz
Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 jan 2011 22:45 #100 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Nee Nico,

Dat was ik niet. Ik ben nog niet toe aan "razen" :no:
Er zitten nog geen nummerplaten op en ik ben rustig aan het werken aan de wagen.
Het interieur is trouwens vandaag klaar en weer geinstalleerd.
Er is heel wat gebeurd.
Alle interieurdelen zijn eruit gegaan en gereinigd en geverfd.
Sommige stukken van het interieur zijn nieuw bekleed met skai.
Het dashbordleer is zwart gebleven , maar mooi behandeld met leervet. Handschoenkastje is hersteld en opnieuw bekleed met het originele leder.
De oude tapijten zijn volledig verwijderd en net als bij de GT heb ik uit een nieuw stuk vasttapijt met veel moeite en toewijding een passend en mooier uit 1 stuk bestaand nieuw tapijt gemaakt.
De elektriciteit is gesaneerd. Er is een oud alarm , een antieke GSM versterker en nog wat zaken verwijderd en de kabelboom is weer als origineel. (alarm zat zowat overal tussen, knipperlichten, slot, startonderbreking enz....)
Een kapotte schakelaar is hersteld en een paar dashbordlampjes op hun plaats gestoken.
Ik heb wel een autoradio, die ik nog rondslingeren had, ingebouwd met een paar nieuwe luidsprekers .Diskreet in de deuren, zonder gaten te maken in de bekleding, want er waren hiervoor al fijne gaatjes in het leder voorzien, akoustisch niet ideaal maar het zij zo. de antenne zit verstopt in de bekleding. Dat is het voordeel van een volledig glasvezel body.

En vandaag dus alles weer gemonteerd.





Hier twee foto's voor en na:

Voor restauratie


Na restauratie


Ook gezien van aan de buitenzijde oogt het witte interieur "blitz"




Maar de GT is momenteel nog steeds mooier qua algemene staat.
De lotus heeft nog veel aandacht nodig aan de buitenzijde.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.