Opel GT restauratie

03 okt 2014 20:07 #81 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Opel GT restauratie
je bedoelt dus dat de motor uit het hart van de auto ligt
en ook gekanteld is.
het laatste is te wijten aan de carburatie die anders niet onder de kap zou passen
of de motor nu precies in de hartlijn van de auto geplaatst is komt door het glijstuk aan de versnellingsbak en de dubbele kruiskoppeling niet zo nauw,
er bestaan auto's met veel grotere aandrijfhoeken die overbrugd moeten worden

zie bijgaand filmpje

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

19 okt 2014 20:36 #82 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Opel GT restauratie
Nog een beetje meten na demontage, heb ondertussen wel een redelijke oké voorbeeld gevonden :)


Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

26 nov 2014 23:27 #83 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Opel GT restauratie
Zo! Die zit er in! Wat een werk,...

Bijlage:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

27 nov 2014 11:00 #84 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Opel GT restauratie
:thumbup:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

27 nov 2014 16:06 #85 door agété
Beantwoord door agété in topic Opel GT restauratie
Hoe ga je het doen met de ontsteking die aan de achterkant zit?

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

27 nov 2014 21:46 - 26 jan 2015 15:30 #86 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Opel GT restauratie
De rotor ontsteking komt bij mij te vervallen, maak gebruik van DIS ontsteking. Dit zit op de late C20XE en is standaard op de opvolger van de C20XE, de X20XEV ( ecotec 2.0 16v ).

In het begin van het project heb ik een X20XEV aangeschaft. De EGR in de kop zie ik niet zitten en een C20XE kop heeft een veel betere flow, nu heb ik dus 2 C20XE cilinderkoppen gekocht.

Nokkenassen tussen DIS en rotor zijn anders, in die van de DIS ontsteking zit een kogeltje, om olievoorziening die normaal naar as van rotor gaat af te doppen.
De nokkenassen die ik heb ( 280 graden met 11,2 mm lift, Risse motorsport ) hebben standaard dit kogeltje. Ga zelf met DTA ECU rijden, dit werkt mooi met DIS.

Alles voor snelle C20XE blokjes en slimme oplossingen kunnen we hier vinden;

SBD

of deze

QED

Standaard inlaat komt ook te vervallen, dit zijn QED DTH Throttle bodies.

Wat ligt verder al op de plank;
- MTech vliegwiel
- Wiseco zuigers 12.5 : 1 compressie
- H profiel drijfstangen
- CatCams klepveren

Niet schrikken; blokje gaat 200+ pk leveren.....











Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

27 nov 2014 22:32 #87 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Opel GT restauratie
Ouw gek das echt sick. Kan je mij zo'n blokje ooit bouwen voor als ik mn conrero replica ga maken?? 😈

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

27 nov 2014 22:42 #88 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Opel GT restauratie
goed bezig Robin

een automotive opleiding biedt dan z'n voordelen zeg ik maar:thumbup:

nog meer modificaties in het vooruitzicht:question:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

27 nov 2014 23:15 #89 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Opel GT restauratie
Modificaties, heb je even?



Waar ik nu mee bezig ben, naast het blok passen en meten,

- Remmen; In eerste instantie was het plan om voor grotere rembekrachtiger te gaan i.c.m. 22mm hoofdremcilinder met remdruk reduceerventiel voor de achteras. ( vrees bestaat dat achter gaat blokkeren bij hard remmen, heb hier nogal wat berekeningen op los gelaten, theorie is echter iets anders dan de praktijk )

Modificatie:info:
Pedalbox, deze komt van het merk Tilton. Gelijk probleem van hydraulische koppeling opgelost. Volledig instelbaar voor/achter door de balance bar. ook zijn remcilinders vrij te kiezen. Dit zie je eigenlijk standaard in de racerij.

Dit is het typ wat ik ga gebruiken...Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De zekering unit/elektra gaat dus niet terug komen op de originele plek voor de oplettende lezer:bigsmile:
(is ook totaal geen logische locatie daar onder dashboard naar mijn idee,)

- Brandstof; GT is carburateur, C20XE is injectie.
Te hard door de bocht betekent geen brandstof meer naar de pomp, gevolg, gat in de zuiger door te arm mengsel.

Modificatie;

Swirl-Pot :thumbup:je werkt in deze met twee brandstofpompen. Een pompt het kleine tankje vol de tweede pomp naar de brandstofrail. retour komt ook weer terug in deze swirl-pot. Voordeel is altijd brandstof toevoer. ook in lange doordraaiers.



Had natuurlijk ook voor andere tank kunnen gaan....deze oplossing met Swirl-Pot is meer "period" en gewoon tof :info:

Verplaatsen van elektra kom ik nog op terug,....ben hier nog wel even druk mee c_/

uitlaatspruitstuk op maat maken 8)7 accu naar achteren8)7 polyester motorkap8)7 ....
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

28 nov 2014 01:26 #90 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Opel GT restauratie
Wanneer rijden? Zomer? 😜

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

28 nov 2014 08:58 #91 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Opel GT restauratie

tom_laan schreef : Wanneer rijden? Zomer? 😜


Ben pas twee jaar bezig,... ;)

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

28 nov 2014 20:05 #92 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Opel GT restauratie
Hoeveel jaren project is t? Ik kom begin van t jaar wel eens kijken met mijn GT als dat mag. Ben wel geintrigeerd door je plannen!

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

28 nov 2014 23:42 - 25 jan 2015 16:22 #93 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Opel GT restauratie
Hopelijk ben ik volgend jaar zomer klaar voor een eerst testrit, of de GT dan in definitieve kleur staat is nog even de vraag,.. Dit bewaar ik voor het laatst

Zoiezo langs komen met die GT! zou ik wel tof vinden :)

Vandaag mijn project " velgen " afgerond, drie maanden zitten hier in.
Durf ze niet meer onder de auto te monteren denk ik...velgenporno!


Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

29 nov 2014 05:16 #94 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Opel GT restauratie
fML! Die zien er gelikt uit. Mooie kleur combi met da rood.

Ik ga vandaag m'n vers gestraalde SR velgen ophalen bij de poedercoater. Dan is de mijne klaar voor uitlijning en rdw.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

02 dec 2014 11:13 #95 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Opel GT restauratie

tom_laan schreef : Ouw gek das echt sick. Kan je mij zo'n blokje ooit bouwen voor als ik mn conrero replica ga maken?? 😈


ik zeg; eerst lekker rijden met die 1.9:cool:

Mocht je ooit aan een 2.0 16V beginnen mag je bellen, dit is voor mij ook de eerste die ik met TB's

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

11 jan 2015 18:24 - 26 jan 2015 16:01 #96 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Opel GT restauratie
Gisteren de wielen voor de 1e keer gepast, maximaal breed :-)



(check ander transportmiddel op de achtergrond)

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

11 jan 2015 18:43 #97 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Opel GT restauratie
Lol steekt dat niet uit? Zo ziet t wel uit op de foto.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

11 jan 2015 18:48 #98 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Opel GT restauratie
Beetje...

Iets getrokken band komt t helemaal goed :)

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

25 jan 2015 16:12 #99 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Opel GT restauratie
Even een update uit Dongen,...

Deze week de Wiseco zuigers op de post gedaan en een setje Omega in ontvangst mogen nemen.
Heb nu alle goede spullen van het onderblok bij elkaar en ga deze nog in januari afmonteren.
Waar ik in eerste instantie een X20XEV blok in gedachte had ga ik nu toch voor een C20XE.

Specificaties:
- C20XE closed deck cilinderblok 86.5 mm maakt slagvolume van 2021cc
- C20XE krukas 15.5 kg
- H- profiel K1 drijfstangen
- Omega 86.5 zuigers
- ACL Lagers zowel kruk als drijfstang

Enkel in de krukas zit 3 kg (!!) verschil.


Deze zuiger heeft diepere "pockets", uitsparingen voor de kleppen en toch geven ze een hoge CV van 12.5 i.p.v. 10.8:1. Standaard C20XE zuigers zijn ook al gesmede exemplaren van Mahle en prima te gebruiken.



*kwijl*

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.

11 feb 2015 23:41 #100 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Opel GT restauratie
projectje tussendoor gedaan afgelopen week;





Lasersnijmachines‎ zijn echt machtig :huh:
Stukje RVS voor de C20XE

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om deel te nemen aan dit gesprek.