Restauratie GT Rai

16 mrt 2013 21:48 #1 door GT Rai
Restauratie GT Rai werd gestart door GT Rai
We zijn begonnen met de restauratie van mijn GT. Ik zal jullie hier zoveel mogelijk op de hoogte houden van mijn vorderingen.

Vandaag begonnen met het verstevigen van het kantel spit dmv. verwarmings buizen tussen de poten te plaatsen.

Verder ben ik begonnen met het schoonmaken van de bodem. (Tectyl verwijderen).




[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/20381=2440-20130310_111016 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/20381=2442-20130316_153153 (1024x768) (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/20381=2444-20130316_170846 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mrt 2013 13:20 #2 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Restauratie GT Rai
Succes ermee!

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mrt 2013 23:32 #3 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic Restauratie GT Rai
succes ermee
de mijnen hangt ook in het spit is en handige tool nog geen spijt van dat ik dit gemaakt heb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mrt 2013 08:38 #4 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic Restauratie GT Rai
I just love harde bodems*O*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mrt 2013 11:49 #5 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Restauratie GT Rai
Tenzij je Fred heet natuurlijk. Of Barney.:dork:

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mrt 2013 19:39 #6 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Klopt zo'n draai spit is erg handig je kunt makkelijk aan de auto werken. Zonder dat je je in allerlei bochten moet wringen.

De bodem is echt goed hard. Tot nu toe 4 kleine gaatjes gevonden en wat overbodige schroef gaatjes. Weinig laswerk aan de bodem dus. *O*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mrt 2013 19:49 #7 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic Restauratie GT Rai
je hebt meer geluk dan ik dan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mrt 2013 20:19 #8 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Met de bodem misschien wel ja. Maar ik ga nog genoeg werk hebben met voorkant.:lol:

[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/20409=2450-20120916_114052 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mrt 2013 22:03 #9 door stef
Beantwoord door stef in topic Restauratie GT Rai
ik heb ook een harde bodem behalve de steenslagplaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mrt 2013 10:29 #10 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Restauratie GT Rai
Succes ermee.

Je hoeft je voorlopig nog niet te vervelen zo te zien. 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mrt 2013 10:58 #11 door blacky
Beantwoord door blacky in topic Restauratie GT Rai
Hoop voor je dat het goedkomt met die klaplichten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mrt 2013 22:08 #12 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Ja klopt ik hoef me niet te vervelen. Zal wel even puzzelen worden met de lampen. Maar ik ga er vanuit dat het met wat geduld allemaal goed gaat komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mrt 2013 11:55 #13 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Restauratie GT Rai
Zeker een mooi project!....Ik ben zelf ook bezig met een body off restauratie naar nieuwstaat, ook hier op het forum te lezen. Je hebt al veel uur geïnvesteerd in de bodem, dat tectiel is een vervelend spul! Wat is je volgende taak die je gaat aanpakken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mrt 2013 22:19 #14 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Ik ga de bodem en wielkasten verder schoon en kaal maken tot op het staal. Gaatjes dicht lassen en dan in de epoxy primer zetten. Ben er nog niet uit waar mee ik het ga afwerken. Body coating,zwarte lak of kleurlak (tips of ideën zijn wel kom). Denk dat ik daarna maar met de neus ga beginnen omdat hier nog het meeste werk in zal gaan zitten. Ben van plan om ook de spadborden te verwijderen. Om ook de binnen kanten aan te kunnen pakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 apr 2013 23:08 #15 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Afgelopen weekend weer bezig geweest met de GT. Heb de bodem en de wielkasten achter verder schoon gemaakt. En aan de binnenkant de anti dreun platen verwijderd. Dus het vervelendste schoonmaak werk hebben we eerst gehad. Ben naast de 4 gaatjes in de bodem nog 2 slechte reparaties tegen gekomen. Die we naar mijn mening alweer beter hersteld hebben. Ze hadden gewoon een stuk plaat over het gat gelast en dicht gekit. Dat was dus al weer beginnen te rotten.

Verder nog wel een tegenvaller tegen gekomen. De auto heeft naast de al bekende schade aan de voorkant ook aan de rechter achterkant een tik gehad. die met teveel plamuur is hersteld :grind:. Dus daar kunnen we in de toekomst ook lekker mee knutselen. *O*

[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/20499=2478-20130330_162815 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/20499=2480-20130331_140338 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/20499=2482-20130331_163457 (600x800).jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 apr 2013 21:33 #16 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Vandaag de bevestigingsplaten voor de trekhaak verwijderd. Dat was nog een hele klus. Omdat we niet bij alle lassen konden komen moest uiteindelijk de snijbrander er maar aan te pas komen. Nadeel daarvan is nu dat we balken moeten repareren. En dus weer wat extra las werk hebben. (de laatste foto is van de andere kant. Maar zo hebben jullie wel een idee wat er gebeurt is.)

Groet Raimond

[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/20517=2496-20130406_150329 (800x600).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/20517=2494-20130406_152942 (600x800).jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/20517=2492-20130406_153420 (600x800).jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 apr 2013 19:47 #17 door GT Rai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 apr 2013 20:07 #18 door stef
Beantwoord door stef in topic Restauratie GT Rai
Man ben ik blij dat ik een us gt heb waar er bijna geen plaatwerk aan te pas moet komen. Wel mooi werk :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 apr 2013 22:16 #19 door GT-genieter
Beantwoord door GT-genieter in topic Restauratie GT Rai
Hallo GT Rai,

Jij bent zo goed bezig aan de onderkant van de auto, dat ik een vraag voor je heb;
Zou je een foto kunnen maken van de afwateringsgaten (sleuven) vanachter de voorschermen en de maten erbij zetten?
Bij mij zijn deze gaten volgens mij dichtgelast. Ik kan ze tenminste niet vinden.
Ik heb wel eens begrepen dat deze in of achter de balk aan de onderzijde zouden moeten zitten. Misschien kan ik ze op deze manier toch terugvinden.
Succes verder met het mooie project :thumbup:

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 apr 2013 21:59 #20 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Hallo GT genieter,

Bedoel je deze? (zie foto) Als dit hem is moet je even geduld hebben voor de maten. De auto staat namelijk bij mijn vader in de schuur. Ik zou de maten dan zaterdag kunnen opmeten. Of misschien is er iemand anders hier die de maten weet?





afwatering.jpg.dib (151.2 KB)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.