Restauratie GT Rai

26 dec 2016 20:08 - 26 dec 2016 20:08 #81 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic Restauratie GT Rai
Hoi GT Rai,

Welk type staafjes heb je gebruikt voor het hardsolderen ?
CuZn Messing of een ander type.
Heb je flux omhuld gebruikt of met poeder?

Hoe is het gegaan met de warmteinbreng? geen last gehad van krimp ?

Grt, Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 dec 2016 21:30 - 27 dec 2016 21:30 #82 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Hallo Jeroen,

Heb iid CuZn Messing gebruikt zonder mantel en/of kern. We hebben flux poeder gebruikt.
De warmteinbreng ging naar mijn idee goed. En hadden geen last van krimp.

Wel hadden we aan 1 kant last van steeds terug kerende roestvorming. Dit kwam waarschijnlijk door zuren uit de flux poeder. En het niet goed schoonmaken na het solderen. Maar na goed schoonmaken met sodawater en schuren lijkt het nu rustig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 jan 2017 15:08 - 09 jan 2017 09:36 #83 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Na weer veel schuur en schoonmaak werk. Vandaag de deurposten,dak en rechter achterkant in de epoxy gespoten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 jan 2017 22:47 #84 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie GT Rai
Goed bezig :)

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR
Deze gebruikers zeggen dank u: GT Rai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 jan 2017 19:53 #85 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Restauratie GT Rai
Meeste werk is gedaan. Wordt mooi
Petje af
Deze gebruikers zeggen dank u: GT Rai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 jan 2017 16:10 #86 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Dit weekend de laatste delen schoon gemaakt en in de epoxy gespoten. Alleen achterkant moet nog maar die kan pas als hij uit het draaispit is. Nu kan het kitten,schuren en plamuren beginnen. 8)7
Deze gebruikers zeggen dank u: weijtens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mei 2018 21:38 #87 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Zal ook even weer wat van me laten horen. Heb de auto de afgelopen tijd strak gemaakt. Wat een hoop schuur en plamuur werk. 8)7
Ben nu nog bezig met de motorkap. Daarna kunnen we denk ik langzaam aan beginnen met het zwart spuiten van de bodem. Ik heb nog even een vraag. Is er iemand die voor mij kan nameten waar de originele spiegels op de deuren komen? Ben erachter gekomen dat de gaten die nu in de deuren zitten niet overeen komen met de originele spiegels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mei 2018 21:40 #88 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Nog wat foto's

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2018 14:02 #89 door Esdoorn
Beantwoord door Esdoorn in topic Restauratie GT Rai
Hoi, hier kun je de spiegel maten vinden (en nog meer tips & tricks): www.pro-gt.de/shop_c...4jeorfm02q5hm38tdr13
Bijlagen:
Deze gebruikers zeggen dank u: GT Rai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 mei 2018 11:31 #90 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Restauratie GT Rai
Goed bezig daar!
??
Deze gebruikers zeggen dank u: GT Rai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 mei 2018 20:26 #91 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Bedankt voor de reactie's. De gaten zitten bij mij dus duidelijk te ver naar voren. Zal dit gaan aanpassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 sept 2018 20:44 - 16 sept 2018 22:46 #92 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
De bodem is inmiddels alweer een poosje geleden zwart gespoten. Ben vandaag begonnen om de vooras,achteras en de motor uit de donor GT te halen. De vooras is er nu onderweg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 sept 2018 20:51 #93 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 sept 2018 14:53 #94 door Pluk
Beantwoord door Pluk in topic Restauratie GT Rai
Goed bezig, ziet er goed uit, wanneer gaat ie in de verf?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 sept 2018 20:16 #95 door Kadett C 73
Beantwoord door Kadett C 73 in topic Restauratie GT Rai
Goed bezig! Je gaat de assen ook helemaal reviseren zo te zien... Waren de assen onder de te restaureren GT zo slecht?

De gelukkige bezitter van:
Opel GT 1971
Opel Kadett C 1973

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 sept 2018 20:32 #96 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Restauratie GT Rai
Zo als het nu lijkt kan hij pas volgend jaar April naar de spuiter. Maar dat is geen probleem. Ik heb ook nog tijd nodig om de assen en andere dingen te reviseren.
De GT die ik aan het restaureren ben was een kale Amerikaanse body met schade. Hier zaten dus geen assen en motor bij. Die ga ik van de NL GT overzetten. Ik heb de Amerikaanse body gekocht omdat de NL GT IN mijn ogen te slecht was om te restaureren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 sept 2018 20:38 #97 door Kadett C 73
Beantwoord door Kadett C 73 in topic Restauratie GT Rai
Dan heb je inderdaad een donor nodig ja.

Succes!

De gelukkige bezitter van:
Opel GT 1971
Opel Kadett C 1973

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.