Restauratie '73 US/EU Opel GT

01 feb 2015 11:20 - 04 feb 2015 16:06 #81 door meinen
Beantwoord door meinen in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Je gt ziet er goed uit ben blij dat hij bij een echte liefhebber terecht is gekomen.

Hoi Tom heb je de gt al gepolijst want er zitten 3 blanke laklagen op,en dat is dupont lak.
Ik heb hem toen nog niet nat geschuurd en gepolijst.

Gr jw meinen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 feb 2015 07:54 #82 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT

meinen schreef : Hoi Tom heb je de gt al gepolijst want er zitten 3 blanke laklagen op,en dat is dupont lak.


Heb ik inderdaad ook nog niet gedaan maar de problemen die ik bedoel staan hier los van:
  • verkleuring boven rechter knipperlicht van zo'n 2x2 cm. Waarschijnlijk te dunne laag blauw
  • zo'n zelfde verkleuring zit ook op het spatbordrand rechts. Alleen dan een hele kleine stip
  • de koplampgaten in de body zijn ook niet mooi egaal rond helaas.
Vooral die verkleuring is erg zuur. Liefde maakt blind haha. Gelukkig valt het een buitenstaander niet zo snel op.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 feb 2015 20:19 #83 door meinen
Beantwoord door meinen in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Oh dat is inderdaad jammer,we hebben alles van hetzelfde merk genomen grondlak spuitplamuur en epoxie.
Alleen lak en blanke lak is van dupont.
Ik heb hem strak laten maken door een spuiter die ik goed ken.
Mischien dat ie op die punten niet goed ontvet is?
De koplampen zaten er niet in,die heb ik erbij moeten kopen(wel een keer gepast)maar niet met omstelmechanischme.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 feb 2015 15:59 #84 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Mooi om wat meer info te horen. Ik heb Hans al gesproken tijdens een bijeenkomst van de Opel GT club. Ik zal t hem komend jaar eens laten zien en eens kijken of er iets aan te doen is misschien. Zoals ik het begrepen had heeft hij de auto strak gemaakt en een vriend van hem heeft de auto gespoten. De bakken zelf zitten prima, alleen de rand van de body is niet mooi rond. Ach ja je moet altijd iets te verbeteren hebben he?

Wat heb je trouwens aan roest preventie gedaan mbt holle ruimtes?

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 feb 2015 19:59 #85 door meinen
Beantwoord door meinen in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Ik heb de kokers en balken schoon geborsteld met langeketelborsteltjes en uitgeblazen met compressor.
Daarna met behulp van snake eye camera gecontroleerdt en ingespoten met ML speciaal voor holle ruimtes.
Ook na de tijd de water afvoer gaatjes weer vrij gemaakt.
Onderzijde is ook blank geweest en met epoxie behandelt 2x daarna in bodyshutz.
De oude kitnaden hebben we eruit geschuurdt en daarna weer opnieuw afgekit met carresoriekit.
Als je nog meer wil weten dan hoor ik het wel.

Gr JW
Deze gebruikers zeggen dank u: tom_laan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 feb 2015 20:48 #86 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Re:Restauratie '73 US/EU Opel GT
Klinkt goed joh! Ja k kreeg op tMECC de vraag van verschillende mensen wat ik aan roestpreventie had gedaan. Bv bij de spatbordranden. Ze adviseerde daar RX5 in te laten lopen.


Verzonden via Tapatalk

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2015 17:02 #87 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Re:Restauratie '73 US/EU Opel GT
Dinsdag na 1900KM gereden te hebben toch maar weer wat klusjes gedaan die ik steeds maar uitstelde!

Ik kan nu eindelijk zien of ik oliedruk heb (al zou die al veel eerder in de soep gereden zijn indien dit niet was) al is het een geruststellend gevoel.

Daarnaast interieurverlichting maar eens ingebouwd, koelsysteem doorgespoeld met de tuinslang en nieuwe koele thermostaat ingebouwd samen met "water wetter" ben benieuwd hoe dit zich houdt in de zomer! Zou nu nooit meer te warm mogen worden.

Wilde ook de roestige wielbouten vervangen met mooie chrome exemplaren die ik tijdens de onderdelenbeurs in maarsseveen gekocht had. Helaas was dat een dikke miskoop want maar 4 van 16 bouten bleken te passen. 8)7 8)7 De andere 12 bouten hadden een draad van 1.25 i.p.v. 1.5. Volgende clubmeeting toch maar mee nemen zodat ze terug kunnen naar de vorige eigenaar :evil:

Nu lekker een hoop kilometers maken en van al het harde werk genieten!

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 apr 2015 00:56 #88 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Re:Restauratie '73 US/EU Opel GT
1900? Wat heb je allemaal gedaan die dag? Meeste wat ik in 1 dag heb gedaan met de GT is slechts 650 km (En NL niet eens verlaten) B)

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 apr 2015 07:30 #89 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Re:Restauratie '73 US/EU Opel GT
slim hoor Johan

Hij bedoelde dat hij in de voorafgaande periode aan dinsdag 1900km had afgelegd 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 apr 2015 20:09 #90 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Re:Restauratie '73 US/EU Opel GT
Hahaha ja precies :D

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 apr 2015 00:11 #91 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Re:Restauratie '73 US/EU Opel GT
Dat valt me tegen Tom, geen echte die hard! :P

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 apr 2015 00:52 #92 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Re:Restauratie '73 US/EU Opel GT
Hahaha! K mag maar 5.000km rijden van de verzekering dus moet me inhouden! :D

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 aug 2015 11:06 #93 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Dat blauw kleurtje staat de GT toch wel erg goed, twijfel enorm of ik die van mij ook dit blauw ga geven!... Mijn typeplaatje zegt RR en interieur 741,.. wit met rood,.. dat is een combi die ik niet zo zie zitten ;) ..

Keertje zin om naar midden Brabant te komen? Misschien dat je me dan helemaal kan overtuigen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 aug 2015 18:03 #94 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Heej ja zkr. Geen probleem. Pm me maar.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 okt 2015 21:58 - 06 okt 2015 21:59 #95 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Quote :Nou!! Na lang sleutelen en kl*ten en wel 8 keer de benzinetank in en uitgebouwd te hebben zijn de problemen opgelost en is mijn GT zo goed als klaar!!!!!!!!!!!!



Hoe kreeg je de benzinetank er het makkelijkste uit Tom?
Da rail voor de tankplaat zit in de weg ?
Moet je de tank eruit kantelen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 okt 2015 23:33 #96 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Restauratie '73 US/EU Opel GT
Die beugels kan je beste even eruit halen. Zijn maar 4 10mm boutjes in de wielkasten. En dan een hoop getrek gedraai en gekloot om m eruit te halen. Hihi. Als je speakers in de hoedenplank hebt. Deze zitten ook in de weg.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.