1969 - US GT

31 okt 2016 10:41 #1 door Maartenb
1969 - US GT werd gestart door Maartenb
Hallo gt-fans,

Na 3 jaar te sukkelen op een gt die op alle mogelijke manieren mismeesterd was bleek het uiteindelijk lastig om de kast nog op een betaalbare manier gerestaureerd te krijgen. (Gebogen chassis, slecht hersteld plaatwerk, iets teveel polyester en plamuur,...).

Jammer om te merken na al die moeite, maar het is een troost dat zelfs een ervaren carrossier het initieel nauwelijks opgemerkt had.

In plaats van bij de pakken te blijven zitten heb ik een carrosserie uit California gevonden waar ik me de komende maanden op kan uitleven.

Iets zegt me dat jullie wel geïnteresseerd zullen zijn om de evolutie mee op te volgen.

Foto's volgen de komende maanden.

Grtn Maarten
Bijlagen:
Deze gebruikers zeggen dank u: opel gt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 okt 2016 11:41 #2 door RobGT
Beantwoord door RobGT in topic 1969 - US GT
Soms is de beste beslissing een pijnlijke.
In ieder geval de komende wintermaanden lekker genoeg te doen. Veel succes!
Deze gebruikers zeggen dank u: Maartenb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 okt 2016 19:36 #3 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic 1969 - US GT
Leuk om te horen! Succes en keep us posted!

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR
Deze gebruikers zeggen dank u: Maartenb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 okt 2016 21:21 #4 door Maartenb
Beantwoord door Maartenb in topic 1969 - US GT
Ondertussen hebben we de GT al even op zijn zij gelegd om de onderkant volledig proper te kunnen maken en de noodzakelijke laswerken gemakkelijker uit te voeren zoals de beruchte keienvanger en de batterijdrager die er net boven zit.

Is er iemand die weet met welk materiaal de onderkant van de middentunnel bekleed is?
In tegenstelling tot de gewone onderkant is deze met een lichtbruin materiaal bekleed.
Vroeger werd er al eens gebruik gemaakt van asbest dus hier ben ik even voorzichtig mee.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 okt 2016 22:20 #5 door opel gt
Beantwoord door opel gt in topic 1969 - US GT
Volgens mij heet dat bitumen Maarten' Zit geplakt of versmolten met een fohn oid

gr

Han

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 okt 2016 22:34 - 31 okt 2016 23:07 #6 door Jos
Beantwoord door Jos in topic 1969 - US GT

op sommige plaatsen zit een soort vinyl
deze werd verwarmd zodanig dat het vloeibaar werd en het met een hoge druk tegenaan gespoten kon worden
is dus met verhitting goed te verwijderen.
denk wel aan goede ventilatie want het blijft kunststof!
de lichtbruine kleur komt van de bitak/bitumen die er tegenaan gesmeerd is
gewoonlijk is de kleur van het materiaal een gebroken wit
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 okt 2016 22:41 #7 door Maartenb
Beantwoord door Maartenb in topic 1969 - US GT
Hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Dan ga ik morgen aan de slag met een normaal mondmaskertje in open lucht

Weer een stapje dichter bij een propere bodem :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 nov 2016 22:40 #8 door Maartenb
Beantwoord door Maartenb in topic 1969 - US GT
Na enkele avonden doorwerken begint de onderkant er al heel wat properder uit te zien. :)
Bijlagen:
Deze gebruikers zeggen dank u: GTon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 nov 2016 22:45 #9 door opel gt
Beantwoord door opel gt in topic 1969 - US GT
Ziet er mooi hard uit hoor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 nov 2016 19:40 - 08 nov 2016 19:45 #10 door Jos
Beantwoord door Jos in topic 1969 - US GT
beste Maarten

tip

indien je een foto wilt toevoegen en je klikt op de button "voeg in" dan krijg je grotere afbeeldingen
zie voorbeeld



misschien toch overwegen om een spit te maken c.q. aan te schaffen?


Bijlagen:
Deze gebruikers zeggen dank u: opel gt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 nov 2016 22:12 #11 door opel gt
Beantwoord door opel gt in topic 1969 - US GT
Kan het zijn dat de 'extra' afdichting (schot) in het voorspatbord er bij mij niet in zitten?
Is dat een modificatie geweest of zo? Zie foto boven....
Wie weet hier iets van,

gr

Han

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 nov 2016 22:55 - 14 nov 2016 23:16 #12 door Jos
Beantwoord door Jos in topic 1969 - US GT





beste Han

Het schot hoort erin te zitten
waarschijnlijk was het ooit zo verrot dat een van de vorige eigenaren heeft besloten om het maar helemaal te verwijderen
mogelijk is de hele neus aangepakt geweest
terugplaatsen op de originele manier is geen sinecure :(
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 nov 2016 23:10 #13 door opel gt
Beantwoord door opel gt in topic 1969 - US GT
Hoe zat deze dan bevestigt Jos??

gr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 nov 2016 23:19 - 14 nov 2016 23:21 #14 door Jos
Beantwoord door Jos in topic 1969 - US GT
hier zie de originele plaats waar het schot dient te zitten
is aan de binnenkant gepuntlast

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 nov 2016 23:46 #15 door opel gt
Beantwoord door opel gt in topic 1969 - US GT
Duidelijk dank je!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 nov 2016 23:58 #16 door Jos
Beantwoord door Jos in topic 1969 - US GT
zelf maak ik de schotten na en zorg dat ze iets breder zijn met een rand die naar binnen staat
probeer dan een spatie van een paar millimeter aan te houden
tussen het schot en het spatbord kun je dan elastische kit spuiten en heb je niet meer het gedoe met de rubberen afdichting
een hoop werk maar dan heb je ook wat

Bijlagen:
Deze gebruikers zeggen dank u: opel gt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2016 22:03 #17 door Maartenb
Beantwoord door Maartenb in topic 1969 - US GT
Bedankt voor de tip Jos.

Een spit zou inderdaad super handig zijn, eens vragen aan mijn lasser (lassen is zowat het enige wat ik liever een expert overlaat, is me net iets te belangrijk)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 nov 2016 16:51 #18 door dikkiedik
Beantwoord door dikkiedik in topic 1969 - US GT
Sorry Maarten, even off topic.

Jos, wat voor modificatie heb je daar op de vooras gedaan? (schokbrekers)

Groet Dirk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 nov 2016 21:23 - 22 nov 2016 21:30 #19 door Jos
Beantwoord door Jos in topic 1969 - US GT
is een modificatie Opel Kadett-c vooras
is al ooit eerder op dit forum aangekaart
is een bijzonder (mooi) project wat op dit moment echter door omstandigheden even is stop gezet
Echter niet iets voor de puristen


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2016 21:24 #20 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic 1969 - US GT
Cool om te zien dat ik niet enige ben die z'n GT zo ver gedemonteerd heeft. Mijne ziet er hetzelfde uit. :)

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.