deelrestauratieproject van mijn 1970 GT

29 apr 2010 22:41 #41 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT
Bedankt voor de reply Geert. Misschien gebruik wat teveel poetsmiddel en moet ik gewoon door gaan tot het residu grotendeels verdwenen is. Zal nog eens een keer wat pogingen wagen op het autootje van de vrouw. Ik ben ook wel eens benieuwd hoe het op de Benz gaat. Ik heb het idee dat je op een donkere kleur toch wel heel gauw machinedraaiingen etc. ziet. De Benz is creme en heeft bovendien geen blanke laag.

@Nico. Het gebruik van water ben ik niet wetende van. Weet wel dat je op moet letten dat je een poetsmiddel gebruikt dat geschikt is voor machinaal polijsten omdat je anders inderdaad het risico loopt de lak te verbranden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 apr 2010 01:01 #42 door gvy
Beantwoord door gvy in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT
Hallo,

Ik ben nu ook niet bepaald een specialist detailer maar de swirls of ook hologrammen genoemd, doen zich alleen voor als er gewerkt wordt met een woolpad . Maar het kan zich ook voordoen bij een slechte foampad in combinatie met mindere produkten.
Eigenlijk moet een goede machinecompound zichzelf gradueel afbreken in kleinere en steeds minder agressieve deeltjes tijdens het machinaal poetsproces, waardoor het schuurproces steeds fijner wordt en er dus geen hologrammen ontstaan.
Ook moet je bij het uitpoetsen best geleidelijk de druk op je machine verminderen.

Eventueel napoetsen met een fijnere polish en zachtere foampad kunnen ook.

Nico,
Je bent hier welkom in scheldewindeke met je GT. Ik wil gerust eens proberen of jouw lak kan verbeterd worden, mits machinaal uitpolijsten . Maar "rode" vlekken????


ter info : Ik heb nog dit informatief lijstje gevonden.
list

Het is niet volledig, maar je ziet een vergelijking tussen een aantal merken.
Ik heb perfect it bussen voor medium cut (fine compound) en de light cut (machine polish)

Je ziet ook dat de meeste merken gelijkaardige kleuren gebruiken voor de foam pads :
geel/oranje voor de medium/light cuts
blauw/zwarte wafelpads voor de polish/finish

Ikzelf gebruik dus de oranje/gele pad in combinatie met de compound

En de zwarte of blauwe wafelpad voor de afwerking met de machine polish. Deze bewerking verwijdert ook eventuele machineswirls.




Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 apr 2010 08:33 #43 door blacky
Beantwoord door blacky in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT
Hoi,de 3M kan je kopen op Sint Niklaas bij De Maesschalk in de spoorweglaan.
Wat betreft dat opgedroogd en moeilijk te verwijderen produkt,gewoon met een natte doek erover en klaar.
Zeker niet in de zon polijsten,om dit te voorkomen!
Grtz,Pat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 juli 2010 23:52 #44 door steve
Beantwoord door steve in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT
hey, ik zal het hier maar zeggen (weet niet waar anders), 'k heb je GT "in levende lijve" gespot deze avond in deinze, aan de tuningmeeting. heb nog geprobeerd om een foto te maken met de gsm maar 't was al een beetje te donker:rolleyes:

jammer dat ik niet weet hoe je eruit ziet, was anders wel op zoek gegaan voor een babbel. 't was wel leuk om een gt te zien staan, geeft moed om verder te doen aan de mijne (morgen een hele dag tijd *O*) want het kriebelt enorm om er terug mee te kunnen rijden.

'k hoop dat ik uw gt in de toekomst nog mag bewonderen en de eigenaar kan leren kennen.:thumbup:

groeten steve

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 juli 2010 00:51 #45 door gvy
Beantwoord door gvy in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT
Hallo Steve,

Ik ben juist terug.
Ik was inderdaad naar Deinze afgezakt, op vraag van Kristof, een jongen die bij mij in de buurt woont en met de Manta A , die achter m'n GT stond, rijdt.

Hij had gezegd dat het daar wel leuk was in het donker , met de meest maffe ledverlichting op de getunede auto's.
T'was wel eens fijn om zien.

Inderdaad jammer dat we elkaar niet kennen, anders hadden we wat kunnen babbelen over GT's.
Ik was daar waarschijnlijk de enige (ouwe zak :lol: ) met grijs haar....... dus zeker herkenbaar als je het weet natuurlijk....

Voor een volgende keer misschien.

groeten
Geert

PS : Die Opel Speedster met de ferrari achterlichten zag ik wel zitten.

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 juli 2010 09:22 #46 door steve
Beantwoord door steve in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT
hehe, 'k dacht wel dat je samen gekomen was met die manta. Is ook een knappe wagen.... maar 't is geen GT eh _O- ja die speedster vond ik ook een van de toppers en heb ik wat langer naar staan kijken :) en die chevrolet corvair (donkerrood met wirewheels en kettingstuur) is van mijn beste vriend. vroeger was ik ook volop bezig met tuning, maar de oldtimers (in het bijzonder de GT) hebben nu meer mijn voorkeur.

groeten steve

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 juli 2010 12:43 #47 door gvy
Beantwoord door gvy in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT
Hey,

Da's dan toevallig.
Kristof , die mee was, was weg van die Corvair.
We hebben daar een hele tijd naar staan kijken.
Persoonlijk zou ik hem een ander , frisser kleurtje geven, maar het is een leuke wagen en die wirewheels staan hem goed.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 aug 2013 12:11 #48 door gvy
Beantwoord door gvy in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT
Nieuwe banden.....

Na waarschijnlijk meer dan 15 jaar heb ik nieuwe banden gemonteerd.
En ik heb een beetje hartzeer.:fake sniffle:
Ik was echt gehecht geraakt aan mijn mooie RWL (raised white letter) bandjes .
Vooraan Cooper Cobra GTS 205 60 13 en achteraan General XP2000 205 60 13.
De amerikaanse western wheels velgjes en die brede bandjes met witte belettering waren gewoon mooi.

Maar Raised White Letter bandjes zijn in deze maten niet meer verkrijgbaar.

Afijn, Mijn verstand gebruikt, en gekozen voor 4 federal SS731 185 70 13.
Die hebben de correcte afroldiameter en zijn H rated, dus voldoen ze aan wat "toegelaten" is .
Voor de achterste 7" velgen zijn ze eigenlijk ietsje te smal, voor de voorste 5,5" zijn ze perfect.

Ik heb nog maar een kort ritje gedaan, maar het lijkt me wel dat ze een stuk beter grip hebben dan de oude knakkers.

Maar toch .... echt jammer van die looks....

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 okt 2013 21:17 #49 door gvy
Beantwoord door gvy in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT
Vandaag is m'n schoonzusje (tweelingzus van mijn vrouw) gehuwd met haar vriendin.

17 jaar na mijn huwelijk, heeft m'n GT tje dus nog eens als ceremonieauto mogen fungeren. De tijd gaat snel.
De twee dames zijn met de GT naar het gemeentehuis gereden voor hun trouwbelofte.
Ik heb m'n GT je eens extra verwend. Volledig in de was gezet, en binnenin een zeer grondige poetsbeurt van de tapijtjes en de skai.

Toevallig was er op het gemeenteplein net kermis en wat een hoop positieve aandacht voor de twee dames in de GT.
Een man heeft zelfs spontaan een fotosessie gehouden.

Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:



En tenslotte heb ik uit nostalgie nog eens de foto ingescand van mijn eigen huwelijk 17 jaar geleden.
Ik ben intussen grijs :(
Mijn madam gelukkig niet, die ziet er net zo uit als haar tweelingzus links op de tweede foto hierboven :)
En de GT... Die heeft er intussen twee witte racestrepen en opel GT logo ingeairbrushed onderaan de deuren bijgekregen.

Bijlage:

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 okt 2013 15:51 #50 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT
Leuk verhaal, leuke foto's. Ook die nostalgische...
Proficiat voor de dames met hun huwelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 okt 2013 16:36 #51 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT
Inderdaad mooie foto's van de dames en de auto.
Jou zou ik op de foto niet herkend hebben. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 okt 2013 18:32 #52 door gvy
Beantwoord door gvy in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT

Black Beauty schreef : Jou zou ik op de foto niet herkend hebben. :)


tja, wat 17 jaar huwelijk met een mens al niet doet hé :lol:

Overigens een weetje.
Mijn interieur is dus zo'n 20 jaar geleden vernieuwd met ivoorkleurige skai. ( Eigenlijk dezelfde kleur als het origineel )
Ook het stuur, de pook en middenconsole is toen in dezelfde lichte kleur overtrokken en dat is niet origineel.
Nu heb ik , de inmiddels vervuilde lichte kleur Skai weer heel erg mooi gekregen met scheerschuim, een spons en een microvezeldoek.
jawel scheerschuim :cool: uit een bus onder druk.
En dat werkt heel goed.

De tapijten heb ik meer conventioneel met een sopje van tapijtreiniger behandeld.

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 okt 2013 00:05 #53 door Jos
Beantwoord door Jos in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT
deze doen bij mij wonderen
het schurend effect van de twee middelen werkt perfect
niet te bang voor mogelijke beschadigingen; gebruik het spul al jaren op zowel kunststof bekleding als op de hemel (indien deze wit is)
:thumbup:





Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 okt 2013 20:13 #54 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT
Cif met schuurspons zou ik inderdaad huiverig voor zijn. Ik gebruik de Dubro ontvetter, die heel goedkoop bij de Action te krijgen is. Perfect spul voor van alles, ook voor de zéér ontreinigde oppervlakken in de auto.

Ik heb laatst onze Morris Minor uit 1964 aangepakt, ik denk dat de bekleding nog nooit een schoonmaak heeft gehad, buiten een keer een vochtig doekje jaren terug. Jarenlang stof vergaren er in 1 beweging van af. Ook bij de Patrol gebruikt, met 19 jaar dienst bij ons loonwerk bedrijf. Vieze handjes, olie, diesel, benzine en stoffen van het hooi/mais. Allemaal lekker snel weg.


Owh, en nog gefeliciteerd met je schoonzus en vrouw!:thumbup:

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 aug 2017 21:22 - 06 aug 2017 23:40 #55 door gvy
Beantwoord door gvy in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT
long time no see....
Dit verlof heb ik me intens bezig gehouden met de GT. Toen ik in 2011 mijn lotus esprit kocht kwam de GT een beetje op het tweede plan. Hij had nogthans een verse restauratie achter de rug rond 2008. Het hete hangijzer was eigenlijk de keuring. Mijn GT had nog geen O-platen (oldtimerplaten) en in 2011 had ik nagelaten de administratieve aanpassing te doen en nieuwe europese O-platen aan te vragen.Resultaat : Ik moest er plots elk jaar mee naar de keuring, wat ik dus niet deed. Ik reed namelijk vooral met mijn lotus.en de GT bleef in de garage.
Ik had vooral schrik omdat mijn GT nogal ahum "aangepast" is.
Een CIH 2.2i met L-jetronic, een getrag 5 bak, geventileerde schijven van een rekord 2.2i, verlaagde ophanging met schackles.....moet ik verdergaan?
Afijn . Ik heb de auto piekfijn in orde gezet. Alle "gekleurde" onderdelen onder de wagen, zijn netjes matzwart gespoten, zodat alles er heel braafjes origineel uitzag. Ik heb van voor tot achter een nieuwe "splendid parts" RVS comet 6 uitlaatsysteem gemonteerd.
De komplete achterremmen zijn vernieuwd. Trommels,pompjes,veren,nieuwe remleidingen geplooid, nieuwe handremkabel....Verder zitten er nieuwe banden op. Er is zelfs wat laswerk gebeurd onderaan. De steun van de getrag 5 bak is vernieuwd want het rubber was kapot. Er is een nieuwe waterdop geplaatst en ik heb ook een aantal rubber darmen voor het koelwater vernieuwd. Overal nieuwe klemmen overigens. Onder de motorkap heb ik grote kuis gehouden in de kabelboom van de L-jetronic en de ontsteking. Alle kablage is netjes herplaatst via een andere route en er is een zekeringsdoos bijgeplaatst voor de L-jetronic. Verder heb ik de LMM (luchtmassameter) naar voor verplaatst en op maat een kunststof verbindingsbuis gemaakt tussen de LMM en de gasklep.Op de LMM is een nieuwe luchtfilter geplaatst. Allemaal maatwerk overigens want niets is origineel. Gt's hadden geen injectie.
In de 2.2i motor heb ik de vaste stoters vervangen door hydraulische stoters, die ik eerst nog heb uiteen gehaald en volledig proper gemaakt.
Ik heb de schackles voor de verlaging gedemonteerd voor de keuring en inmiddels een nieuw setje gemaakt (8mm minder verlaging) en terug gemonteerd.
Achteraan had ik een jammere kleine schade van een ladder die op de autogevallen was. Die is hersteld en herspoten met de airbrush en er is niets meer van te zien. Perfect uitgeneveld.
Ik vergeet ongetwijfeld nog zaken maar.....
De auto is herkeurd als oldtimer, ik heb nieuwe platen gekregen en de verzekering is aangepast, dus ik kan met een gerust hart eindelijk weer de baan op.
O ja , ik heb voor en achter nieuwe plaathouders gelast op maat, zodat de nieuwe platen zeer mooi gemonteerd zijn.

Geert

fotoshoot

Bijlage:
SAM_5252 by Geert Vijncke , on Flickr

Bijlage:
SAM_5257 by Geert Vijncke , on Flickr

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 aug 2017 23:43 #56 door gvy
Beantwoord door gvy in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT
vervolg fotoshoot:

Bijlage:
SAM_5269 by Geert Vijncke , on Flickr

Bijlage:
SAM_5265 by Geert Vijncke , on Flickr

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 aug 2017 23:45 #57 door gvy
Beantwoord door gvy in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT
En nog eentje

Bijlage:
SAM_5261 by Geert Vijncke , on Flickr

Bijlage:
SAM_5255 by Geert Vijncke , on Flickr

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 aug 2017 16:25 #58 door Kadett C 73
Beantwoord door Kadett C 73 in topic deelrestauratieproject van mijn 1970 GT
Zo, een hoop gedaan. Maar het is ook een hele mooie GT die het absoluut waard is. Ik denk dat de Lotus nu meer stil staat...

Veel plezierige kilometers...

De gelukkige bezitter van:
Opel GT 1971
Opel Kadett C 1973

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.