orginele remklauwen en schijven GT

23 apr 2010 13:03 #1 door flyd
orginele remklauwen en schijven GT werd gestart door flyd
Na ombouw naar geventileerde remmen heb ik over :

Remschijven
Remklauwen

Als er iemand interesse heeft zijn 1 maand geleden onder GT uitgehaald en werken goed.











Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 mei 2010 11:15 #2 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic orginele remklauwen en schijven GT
En merk je een duidelijk verschil in remkracht.
Of is het gewoon voor het uiterlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 mei 2010 22:10 #3 door flyd
Beantwoord door flyd in topic orginele remklauwen en schijven GT
zou het je graag vertellen maar heb nog problemen met de remdruk.

Bij mij waren de achterremmen gaar en toen heb ik besloten alles te vervangen. Heb nu ook hoofdremcilinder vervangen maar iets zit er nog niet goed. 8)7

Het is geen lucht weet het nog niet. Remt alleen achter en voor niet :question:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 mei 2010 23:14 #4 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic orginele remklauwen en schijven GT
Heb je eens de remslangen en leidingen voor door geblazen me perslucht?? Het kan zijn dat de remslangen, door ouderdom, dicht zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 mei 2010 11:03 #5 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic orginele remklauwen en schijven GT
Of misschien een leiding geknikt tijdens de- montage.
Ik zou het inderdaad eerst eens doorblazen om te kijken of ze nog open zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 mei 2010 20:10 #6 door flyd
Beantwoord door flyd in topic orginele remklauwen en schijven GT
Alle remslangen vervangen, als ik druk op het systeem zet komt de remolie er goed uitzetten ( ook zonder luchtbellen ).

Ook als de leiding geknikt zou zijn zou ik toch remdruk in mijn rempedaal moeten hebben. Voel alleen het rempedaal wegzakken als ik bij deachterremmen de ventielen opendraai. Dij de voorremmen voel ik niets

Heb de hoofdremcilinder ook vervangen omdat ik dacht dat deze lek was maar dit is het niet. 8)7

Wie nog andere opties heeft :question::info:

Alles is welkom omdat ik het effe niet meer weet.:dork:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 mei 2010 20:30 #7 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic orginele remklauwen en schijven GT
Brandt het rode lampje op je dashboard als je de rem intrapt (mits je GT zo uitgevoerd is)? Lijkt wel of er onbalans in je hoofdremcilinder zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 mei 2010 20:43 #8 door flyd
Beantwoord door flyd in topic orginele remklauwen en schijven GT
Lampje brand niet ( deze hoofremcilinder heeft geen aansluiting / gat voor de sensor).

De onbalans dacht ik te verhelpen door de hoofdremcilinder te vervangen door een nieuw exemplaar ( susselbeek ).

Het maakt echter niets uit, bij lopende motor voel ik helemaal geen rempedaal meer en remmen alleen de achterremmen.

Het zal toch niet zo zijn dat de remklauwen van spledit parts een of andere vergendeling hebben die je los moet draaien bij montage 8)7

Ook dan zou ik toch tegendruk via mijn rempedaal moeten voelen. :crazy:

Speciaal tegen de taalfouten heb ik geen :grind::grind::grind: gezet. Het was toch kl;)teweer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 mei 2010 01:14 #9 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic orginele remklauwen en schijven GT
Heb je ook al gecheckt of bij het pedaal intrappen de zuigers eruit komen? Lijkt wel of het spul vaststaat of zoiets, heel raar.
Zijn het tangen die verbreed zijn door er een stuk tussen geplaatst te hebben?
Misschien dat daar het gat voor de vloeistof niet goed zit en dus de zuigers geen of weinig remvloeistof krijgen.
Weet het anders ook niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 mei 2010 04:35 #10 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic orginele remklauwen en schijven GT
Hey Flyd,
uit je eerste bericht begrijp ik dat je voorremmen voor de ombouw goed waren. Probeer eens om de oude klauwen terug te monteren i.c.m de nieuwe hoofdremcilinder(HRC) en de nieuwe leidingen en slangen. Als de remmen nu wel goed werken weet je in ieder geval dat de HRC en slangen in orde zijn.
Het is natuurlijk wel wat werk maar op deze manier weet je wel een stuk nauwkeuriger waar het probleem zit.
Suc6, Gr. Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 mei 2010 13:47 #11 door flyd
Beantwoord door flyd in topic orginele remklauwen en schijven GT
Zijn de geventileerder remschijven en klauwen die Splidit parts aanbied. Geen verbrede klauwen dus.

Optie oude remmen er effe tussenhangen is inderdaad een goedde, dan weet ik waar ik verder moet zoeken :thumbup:

Bedankt voor de Tip.

PS ze ziet de blokken voor heel iets bewegen maar lijkt inderdaad wel of ze vastzitten. Maar zou dan toch nog steeds remdruk in mijn rempedaal moeten voelen ?

Dat ik dit niet voel vindt ik zo vreemd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 mei 2010 13:50 #12 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic orginele remklauwen en schijven GT
T is vervelend, maar ik denk ook dat je de oude er eerst op moet zetten om dingen uit te sluiten, dan weet je in ieder geval of het wel/niet aan remcilinder of leidingen ligt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 mei 2010 09:33 #13 door blacky
Beantwoord door blacky in topic orginele remklauwen en schijven GT
Hoi,zit je remdrukverdeler niet vast?Ik weet niet hoe da juist heet maar in dat blokje waar de remleidingen op samenkomen van voorrem en achterrem zit een schuifventiel .Daarop zit normaal je contaktje dat een lampje laat branden bij storing.Zie:
www.kennispool.innov...Frubriek_14%2F100%2F

Hier vind je mss meer info!
Grtz.Pat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 mei 2010 10:26 #14 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic orginele remklauwen en schijven GT
Die heeft de GT niet:no:
Tenzij deze er naderhand opgezet is, maar dat denk ik niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2010 21:34 #15 door flyd
Beantwoord door flyd in topic orginele remklauwen en schijven GT
Als ik perslucht op de remklauwen zet bewegen ze wel. 8)7

Volgens mij heb ik lucht in de hoofremcilinder zitten :crazy:

Heb door aansluiting bij hoofremcilinder steeds los te draaien daar wat lucht uitgekregen. Voorremmen doen het wel nu :lol:

Maar er komen nog steeds kleine luchtbubbels in het tankje omhoog als je de rem weer loslaat :grind:

De oude versie had bovenop 2 schroeven zitten denk ik voor ontluchten. Maar de nieuwe van Susselbeek Niet !!!!!!

Iemand nog sugesties ? Als ik bij de remmen ontlucht komt er echt geen lucht meer mee ( mag ook wel na al die liters remolie ) 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2010 22:09 #16 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic orginele remklauwen en schijven GT
Niet dat ik er veel verstand van heb, maar zou je rembekrachtiger niet het probleem kunnen zijn?.
Even testen door de rem in te trappen als de motor uit staat. Vervolgens starten terwijl je de rem blijft intrappen. Zakt de rem dan is het in orde, anders heb je een probleem.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2010 22:54 #17 door flyd
Beantwoord door flyd in topic orginele remklauwen en schijven GT
Zal het proberen.

Maar rembekrachtiger is toch niet in verbinding met de cilinder ( remolie ) ?

Denk dat de meeste lucht eruitis maar had geen tijd meer.

Morgen na het werkt nog maar eens even kijken :smirk:

Ga volgend weekeinde naar een kampeer meeting Volvo Amazone met een maatje van mij. Dan moet de GT toch wel tussen die 150 Amazones staan voor een beetje vloeiende lijnen tussen al die "Grote Koekblikken" . :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 mei 2010 06:26 #18 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic orginele remklauwen en schijven GT

flyd schreef : Ga volgend weekeinde naar een kampeer meeting Volvo Amazone met een maatje van mij. Dan moet de GT toch wel tussen die 150 Amazones staan voor een beetje vloeiende lijnen tussen al die "Grote Koekblikken" . :thumbup:


Dat zal inderdaad een redelijk contrast geven, wel een foto showen he?
Alvast veel plezier en goed weer uiteraard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 mei 2010 10:45 #19 door flyd
Beantwoord door flyd in topic orginele remklauwen en schijven GT
Eerst de remmen nog goed maken, dan foto's maken :thumbup:

Heb de schroef van het rempedaal wat verder opgestelt.
Nu remt het voor wel maar nog niet echt goed.

Remsysteem onder druk gezet 2 bar.
Bij ontluchten bestuurderszijde flinke straat olie, aan de ander zijde echter veel minder !!!

Deze zit met zoo'n verloop in de hoofremcilinder met hol schroefje waarin een gaatje zit. 8)7
Heb het vermoeden dat dit niet genoeg tegenover elkaar zit, vanavond maar eens een koperen ring ertussen leggen en nogmaals proberen.

Begint me nu wel een beetje te Blehk , anders toch maar wegbrengen want wil rijden met de GT

gr Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 mei 2010 11:51 #20 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic orginele remklauwen en schijven GT
Gaatje kan niet verkeerd zitten want de bus/ring waar deze doorheen gaat heeft als het goed is een kanaaltje erin zitten.
Misschien de leiding ergens een knikje? Waardoor deze niet lekker doorstroomt?
Heb je het oude spul al eens terug gezet om te testen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.