Chassis nummer

10 aug 2011 10:19 #1 door 2 Fast 4 U
Chassis nummer werd gestart door 2 Fast 4 U
Waar is/zijn de plaats[en] waar de chassis nummer ingeslagen is in de chassis?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 aug 2011 13:28 #2 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Chassis nummer
Ik ga ervan uit dat je de GT bedoelt, in een Europese is deze aan de bestuurderszijde in de regengoot onder de paravaan ingeslagen.
het typeplaatje met nr zit bij alle GT's aan de passagierszijde onder de parafaan.
Bij US GT's is er geen chassisnr ingeslagen, alleen hebben die een alu VIN plaatje bovenop het dash zitten net voor het stuur, door het raam gezien.

Nu mijn vraag aan jou: Waarom wil jij dat weten? Ga je er eindelijk zelf een aanschaffen? Misschien kun je een Volvo inruilen_O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 aug 2011 15:37 #3 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Chassis nummer
Ik denk dat ie een plaatwerksetje heeft gekregen en zijn Volvo net zo lang gaat bewerken totdat ie op een GT lijkt (zoals die Indiër van de reclame die een Peugeot 206 voorbij ziet komen).
Komt Erick's droom eindelijk uit. :bigsmile:

Oh ja vergeet het carrosserienummer niet bij de rembekrachtiger.


"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 aug 2011 20:29 #4 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Chassis nummer

GTvirus schreef : Nu mijn vraag aan jou: Waarom wil jij dat weten? Ga je er eindelijk zelf een aanschaffen?

Er was een vraag op de opelgt.com forum van iemand die had geen vin plaatje achter de raam en ik dacht dat het er ergens anders kon zijn.

GTvirus schreef : Misschien kun je een Volvo inruilen_O-

Jealous :no: van z'n lang zal die leven niet :punk:

Pecje schreef : Ik denk dat ie een plaatwerksetje heeft gekregen en zijn Volvo net zo lang gaat bewerken totdat ie op een GT lijkt (zoals die Indiër van de reclame die een Peugeot 206 voorbij ziet komen). Komt Erick's droom eindelijk uit. :bigsmile:

Een Peugeot 206 is geen auto so-wie-so Franse auto's niet en in zo'n geslagen en geklopte gedrocht zou ik me niet vertonen, ook al lijk[t] het op een GT, dan liever een Franse auto.

Trouwens mijn Volvo-tje rijd zeer goed, is lekker comfortabel en heeft zo goed als geen last van rijwind- en motorgeluid. :thumbup: De motor draait bijna 500 RPM minder bij de zelfde snelheid en heeft bovendien 500 cc minder motor inhoud, over verbruik gepraat. :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 aug 2011 01:27 #5 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Chassis nummer

Pecje schreef : Oh ja vergeet het carrosserienummer niet bij de rembekrachtiger.

Wat houdt dit nr volgens jou dan in?
Is geen chassisnr!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 aug 2011 17:50 #6 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Chassis nummer
Volgens mij kreeg elke in Frankrijk gebouwde carrosserie een (volg?)nummer ingestanst op de plaats van de foto. Veelal een letter gevolgd door 4 cijfers, bv U 1234.
Dus ik dacht zo, als Erick zijn Volvo gaat ombouwen moet hij niet vergeten daar ook wat cijfertjes in te kloppen. :bigsmile:

Nu schijnt het zelfs zo te zijn dat carrosserieën met de laagste volgnummers niet persé opgebouwd zijn volgens de oudste specificaties (bv doordat de voorraad in omgekeerde volgorde verder is opgebouwd in Duitsland). Vandaar dat er GT's met veel 68 kenmerken zijn die een hoger chassisnummer en/of carrosserienummer hebben dan GT's die wel al volledig volgens de 69 spec zijn opgebouwd.

Geen idee waar men het chassisnr heeft geplaatst: Duitsland of Frankrijk?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 aug 2011 21:22 #7 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic Chassis nummer
Volgens mij zijn ze allemaal in frankrijk gebouwd.

En hebben alleen de Amerikaanse uitvoeringen op die plekken extra nr's ingeslagen gekregen.

correct me if i'm wrong :smilegrin:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 aug 2011 22:10 #8 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Chassis nummer
Dat de carrosserieën (helaas) allemaal in Frankrijk zijn gebouwd is me bekend, de auto's zijn verder afgewerkt in Duitsland, dus daar pas chassisnr geplaatst???

Wat de nrs betreft: hoe verklaar je dan dat bv mijn carrosserie niet de uitsparingen heeft voor de zijmarkeringslichten (ook niet dichtgelast, dus Europese spec), maar wel het ingestanste carrosserie nr?
Mijn nr heeft trouwens niet de U er voor staan. Zou dit misschien voor US kunnen staan?
Checken jullie allemaal jullie nrs eens, ik ben wel eens benieuwd hoe het nu precies zit.
Misschien dat iemand van het Forum echt weet hoe het nu precies zit, ik ben nu maar aan het speculeren.:spin:

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 aug 2011 22:16 #9 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic Chassis nummer
Pecje komt jouw GT soms uit italie.

Misschien dat alle export GT's een extra nr hebben meegekregen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 aug 2011 22:20 #10 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Chassis nummer
Mijn GT is volgens het chassisnr en de gegevens die ik van Opel heb gekregen oorspronkelijk een Nederlandse.
Ooit hebben ze echter voor de restauratie een ander body gebruikt die niet behoort bij het chassisnr.
Geen idee dus.
De body lijkt met ook niet Amerikaans omdat de uitsparingen voor de zijmarkeringslichten ontbreken.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 aug 2011 22:24 #11 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic Chassis nummer
Zal morgen eens kijken welk nr er bij mij is ingeslagen.

Weet je of dat er ooit delen van deze carrosserie zijn vervangen
te weten de voor of achterschermen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 aug 2011 22:30 #12 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Chassis nummer
Ben benieuwd wat er bij jou in staat.
Weet van mijn carrosserie verder niets, kan/kon tijdens de laatste restauratie niet zien of enkel de schermen waren vervangen. Het leek van niet, zou natuurlijk altijd kunnen. In het verleden is er vaak flink wat afgeklooid met half verrotte GT's, waarschijnlijk ook met de mijne.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2011 14:21 #13 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic Chassis nummer
Pecje

Aan de bestuurders kant staat het volgende nr. U 1052095 (grote cijfers)
Aan de bijrijders kant staat het volgende nr. 52554 (kleine cijfers)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2011 19:01 #14 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Chassis nummer
Nu wordt het leuk.
Bij mij is zijn er enkel maar cijfers ingestansd aan de bestuurderszijde. Ik denk 4, maar kan ze niet goed onderscheiden.
Heb jij een latere GT uit 72?
Op het Opel GT register vindt je ook enkele carrosserienummers:
Opel GT register
Het lijkt er op dat hoe langer de code, hoe jonger de GT.
Is zou het niet meer weten hoe het nu precies gesteld is met deze codes.
Iemand anders misschien een idee?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2011 19:23 #15 door tunepipe911
Beantwoord door tunepipe911 in topic Chassis nummer
Gt 1971

rechts 50752
links U1050360
t' zal toch geen nummer van een onderzeeboot zijn zeker??:lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2011 19:40 #16 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Chassis nummer
Das U-GT: Nur tauchen ist schöner!

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2011 19:47 #17 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic Chassis nummer
voor de duidelijkheid alles op een rijtje

eerste toelating GT is 28-02-1972
eerste afgifte nederland 28-08-1999

chnr. 7727809..

Links U 1052095
Rechts 52554

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 sept 2023 19:08 #18 door Hoppy-59
Beantwoord door Hoppy-59 in topic Chassis nummer
De mijne is ondergedoken
( Keine U)

 


1971 - GT/J 1900S - with nice black parts.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.