voorkant in polyester

09 aug 2011 23:11 #1 door rocky09
voorkant in polyester werd gestart door rocky09
Dag allemaal,

Ik ben bezig aan de restauratie van mijn gt.
Hij is helemaal gedemonteerd en hij is in slechtere staat dan ik dacht toen ik hem kocht.
Nu is de vraag, is het een goed idee als ik de voorkant volledig in polyster zou maken? (dus spatborden, onderste deel vooraan + bovenste deel)
Is er kans dat het polyester zou scheuren, zoja zijn er manieren om dit op te vangen?
En dan zeker niet onbelangrijk, heeft dit gevolgen voor de autokeuring? (ik woon in Belgie)
In bijlage een foto van het laatste wat ik aan de auto gedaan heb.
Ik ben nieuwsgierig naar jullie reacties.
mvg
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 aug 2011 23:47 #2 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic voorkant in polyester
op het duitse forum wordt momenteel een kunststof neus aangeboden:

Hallo zusammen,

besteht Interesse an einer kompletten GFK Front, d.h. Kotflügel, OLLB, Blinkerecken li. re. komplett zusammen?
Ich weiß, einige werden sagen, dass GFK nicht wirklich toll ist, deshalb frage ich erst mal nach, ob überhaupt jemand Interesse hat.
Müsste allerdings noch ein wenig dran getan werden, da die Front schon mal verbaut war.
Über die Passgenauigkeit kann ich leider nichts sagen, da wir selber die Front nie verbaut hatten.
Und nun zu den Bildern:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 aug 2011 00:58 #3 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic voorkant in polyester
Welkom hier op het forum, stel je eens netjes voor, dat is een klein beetje een gebruik hier.
Voor wat betreft jouw vraag, dacht ik dat je zoiets in Belgie niet goedgekeurd krijgt, maar daar kunnen de Belgische forumleden van hier jouw meer zekerheid over geven dan ik.

Foto's zijn hier ook altijd welkom!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 aug 2011 05:16 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic voorkant in polyester
Welkom op het forum!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 aug 2011 07:26 #5 door agété
Beantwoord door agété in topic voorkant in polyester
Welkom op het forum!
De vraag is niet of het een goed of slecht idee is.
Staal is in dit geval vele malen beter.Denk inderdaad aan scheuren door trilling(de bevestiging),maar ook bij evt schade.Voordeel is natuurlijk dat het niet roest,maar de neus van mijn GT is 41 jaar oud en roest ook (nog) niet.
Bij Suselbeek liggen volgens mij nog voldoende stalen neuzen voor het uitzoeken.Je bent iig. aardig bezig!
(vertel aub. nog even wat meer over jezelf en je project?!)

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 aug 2011 07:44 #6 door rocky09
Beantwoord door rocky09 in topic voorkant in polyester
Heb me net even voorgesteld bij "nieuwe leden"


Bewerkt door GranTurismo. Overbodige quote verwijderd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2011 16:38 #7 door AISI316
Beantwoord door AISI316 in topic voorkant in polyester
Hey,

Ik zie dat je het grondig wil aanpakken, waarom dan niet direct de body zandstralen of nog beter chemisch dippen. Dan zie je direct welke stukken er effectief moeten vervangen worden (bespaart je ook ongelofelijk veel werk op het roest verwijderen).

Als je een beetje kan lassen of je kent iemand. Dan is het veel gemakkelijker na het zandstralen/chemisch dippen om de plekken te herstellen zonder je blind te staren op alle roest die nog overal aanhangt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2011 19:11 #8 door rocky09
Beantwoord door rocky09 in topic voorkant in polyester
Ik wilde het aanvankelijk zo doen, maar vond het dan toch veiliger om het op deze manier te doen.


Bewerkt door GranTurismo. Overbodige quote verwijderd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 jan 2012 22:51 #9 door Jos
Beantwoord door Jos in topic voorkant in polyester
vanwege het verschil in uitzettingscoefficient van metaal en kunststof zal dit altijd op den duur scheuren opleveren
hoe goed je ook verlijmd of bevestigd
komplete neus vervangen door polyester is in ieder geval
voor de voorkant van de wagen een redelijke oplossing met de minste problemen. Enkel jammer dat deze niet gemakkelijk uit een stuk te verkrijgen is
In Nederland wordt niet moelijk gedaan over kunststof omdat het geen dragende functie heeft

Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.