vervangen volledige deurdrempel

09 sept 2011 22:56 #1 door GT TJE 1972
vervangen volledige deurdrempel werd gestart door GT TJE 1972
wie heeft er ervaring met deurdrempels vervangen?
zowel de binnenkant als de buitenkant en een deel van de vloer
(morgen plaats ik wat foto's)
heb foto's gezien van onderdelen die je kan krijgen bij Splendid parts maar weet niet juist wat je nodig hebt.
En waarvoor dienen die zwarte onderdelen op de foto's?





[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/14288=1152-deurdrempel 1.jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/14288=1156-deurdrempel 3.jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/14288=1154-deurdremple 2.jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 sept 2011 09:25 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic vervangen volledige deurdrempel
Afhankelijk van de staat heb je waarschijnlijk alles nodig.
Buitendorpel, tussendorpel (2), binnendorpel (1) en reparatiestuk / rand van de bodemplaat (zwarte delen), of misschien heb je zelfs wel een gehele bodemplaat nodig.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 sept 2011 09:38 #4 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic vervangen volledige deurdrempel

Pecje schreef : Afhankelijk van de staat heb je waarschijnlijk alles nodig.
Buitendorpel, tussendorpel (2), binnendorpel (1) en reparatiestuk / rand van de bodemplaat (zwarte delen), of misschien heb je zelfs wel een gehele bodemplaat nodig.



kheb net wa foto's bijgeplaatst en kheb het gedeelte van de bodemplaat dak nodig heb liggen
maar de deurdrempel niet
nu ik die zwarte stukken gezien heb denk ik er wel over om die ook aan te schaffen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 sept 2011 10:14 #5 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic vervangen volledige deurdrempel
Als ik de foto's zo eens bekijk lijkt het me verstandiger om complete bodemplaten aan te schaffen ipv enkel de randen.
Daar zul je zeker geen spijt van krijgen.
Wordt het wel een kostelijk zaakje.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 sept 2011 10:18 #6 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic vervangen volledige deurdrempel

Pecje schreef : Als ik de foto's zo eens bekijk lijkt het me verstandiger om complete bodemplaten aan te schaffen ipv enkel de randen.
Daar zul je zeker geen spijt van krijgen.
Wordt het wel een kostelijk zaakje.


kheb het al gezien dat het de moeite zal worden die zijn toch duur hé
nuja kwist het bij de aankoop hé dat de vloer slecht was

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 sept 2011 10:52 #7 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic vervangen volledige deurdrempel
Het lijkt mij ook het beste om de vloer van nieuw materiaal te voorzien, dan heb je een goede basis om de dorpels te restaureren. :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 sept 2011 11:24 #8 door tunepipe911
Beantwoord door tunepipe911 in topic vervangen volledige deurdrempel
ziet er een serieus werkje uit,als je begint te slijpen,let
goed op dat de kas niet gaat doorgangen op het spit,alle sterkte is weg als chassisbalk weg is,desnoods deuren eventjes terughangen om te zien dat de nieuwe stukken goed passen,zoniet zit je met de gebakken(gelaste:lol:)peren,
chassisbalk onder wielkas ziet er ook niet gezond uit!
roest komt meestal van binnen naar buiten,dus als de buiten kant is weggeroest,dan blijft van de buitenkant niet veel meer over

ps ;ik bewonder jou inzet!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 sept 2011 13:33 #9 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic vervangen volledige deurdrempel

tunepipe911 schreef : ziet er een serieus werkje uit,als je begint te slijpen,let
goed op dat de kas niet gaat doorgangen op het spit,alle sterkte is weg als chassisbalk weg is,desnoods deuren eventjes terughangen om te zien dat de nieuwe stukken goed passen,zoniet zit je met de gebakken(gelaste:lol:)peren,
chassisbalk onder wielkas ziet er ook niet gezond uit!
roest komt meestal van binnen naar buiten,dus als de buiten kant is weggeroest,dan blijft van de buitenkant niet veel meer over

ps ;ik bewonder jou inzet!!


thx
ik heb die wagen al enkele jaren staan en wat privé problemen gehad en veel moeten doen om die te kunnen behouden
nu kan ik er moeilijk nog van scheiden en ik geef niet zo vlug op
ik heb het ook al gemerkt van die chassisbalk want er is indertijd (door vorige eigenaar) al es een (pruts)herstelling uitgevoerd gewoon een lapje op de slechte plaats lassen is makkelijk hé
er zijn zo nog enkele plaatsjes hoor
is dit nog te krijgen zoeen chassisbalk?
het chassis dat naar achter loopt ziet er volgens mij nog heel goed uit hoor kheb er al es over de ganse lengte op geklopt met een hamertje en het klinkt goed dus kdenk niet dat de kas zal doorbuigen maar mss toch best ondersteunen voor de zekerheid hé
een goeie tip voor die deuren er es in te hangen
thx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 sept 2011 17:15 #10 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic vervangen volledige deurdrempel
Mario, wil je dit eens even doorlezen? Je gebruikt nu telkens wanneer je op een bericht reageert de Quote-button. En dat is een beetje overbodig. Bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 sept 2011 17:15 #11 door gvy
Beantwoord door gvy in topic vervangen volledige deurdrempel
Hoy,

Haal nooit je binnen, tussen en buitendrempel er tegelijk tussen uit, tenzij je een voorlopige balk ergenslast die voorkomt dat de auto kan torsen.
Ik had destijds daar toch wat problemen mee, en dan past de deur niet helemaal meer.

Bij mijn recente restauratie heb ik de buitendrempel en tussenplaat vernieuwd, terwijl de binnendrempel , die reeds vervangen was en dus nog keihard, gewoon kon blijven zitten.
Dan is er geen enkel risico.

In jou geval zou ik de komplete bodemplaat vervangen, want die ziet er niet echt goed uit. Dat heb ik niet moeten doen, dus daar heb ik niet echt ervaring mee.

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 sept 2011 18:10 #12 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic vervangen volledige deurdrempel
oké GranTurismo mijn excuuses
GVY ja kheb wel wa werk in vooruitzicht hé en kdenk wel dat ik de volledige bodemplaat ga vervangen
ivm die deur drempels is dat een handige tip want kwas van plan om alles weg te slijpen thx voor de tip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 sept 2011 21:45 #13 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic vervangen volledige deurdrempel
Excuses zijn overbodig hoor. Maar bedankt voor de medewerking :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 sept 2011 12:13 #14 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic vervangen volledige deurdrempel
kheb een tip gekregen dat je een vloer van een Kadet B er ook kan inlassen, heeft er hier iemand ervaring daarmee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 sept 2011 12:55 #15 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic vervangen volledige deurdrempel
Mario,
ik wil je niet ontmoedigen of negatief klinken, maar weet je zeker dat de body nog te redden is?
Straks ga je er heel veel geld in steken door heel veel dure onderdelen te kopen om er na het tijdje achter te komen dat het een hopeloze onderneming is.
Als ik zo zie dat ook je chassis verrot is (onderdelen hiervoor trouwens te koop bij Suselbeek) en ook je voor en achter spatborden en waarschijnlijk ook de diverse niet zichtbare delen zoals de spatschermen en de keienvanger, dan zou ik persoonlijk weglopen van dit project en op zoek gaan naar een harde US-body.
Ben je op het eind waarschijnlijk sneller klaar en goedkoper uit.
Tel maar eens op wat je aan plaatwerk kwijt gaat zijn (zeker 1000+ €), voor dat geld kun je vast wel ergens een goede body aanschaffen

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 sept 2011 13:32 #16 door tunepipe911
Beantwoord door tunepipe911 in topic vervangen volledige deurdrempel
Ik moet je gelijk geven op dit comentaar,het is een serieuze
job als je de fotos ziet,en misschien wat je niet ziet:grind:
een andere kas zou zeker alternatief kunnen zijn,misschien eens goed op brainstormen8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 sept 2011 12:59 #17 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic vervangen volledige deurdrempel
kzou graag nog es jullie mening horen,
ik heb hier een vervangvloer liggen die ik bij de aankoop erbij gekregen heb en ik denk erover om de vloerplaat te vervangen uit da reservestuk en dan zoeen stuk bodemplaat bij Splendid parts te bestellen
zo zou de vloer toch terug in orde kunnen komen vermoed ik



[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/14447=1203-deurdrempel 3.jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/14447=1201-kant chauffeur 4a.jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/14447=1199-reservevloer 2.jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 sept 2011 17:34 #18 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic vervangen volledige deurdrempel
Mario, gezien de gaten aan de voeteinden zou ik gaan voor volledig nieuwe vloerdelen.
Echter, als ik jou was zou ik me eerst even concentreren op het chassis (hierbij baseer ik me op de eerdere foto's).
Als dit in slechte tot zeer slechte staat zou verkeren dan lijkt het me beter dit eerst aan te pakken of nog beter: ga op zoek naar een goede kas, ben je op het eind goedkoper uit.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 sept 2011 17:46 #19 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic vervangen volledige deurdrempel
@ pecje, de rest van het chassis ziet en klinkt goed tis eigenlijk enkel maar die chassisbalk die naar de buitenkant van de auto loopt die weg is maar kheb gezien dat die te krijgen is
de rest van de vloer, voor het ogenblik past het niet voor nieuwe vloerdelen, ik wil het eers es zo proberen op te lossen ik heb een kennis van mij die de rest van de vloer in orde zal brengen die is enorm goed in carroserie werk en plaatjes maken enzo
hij heeft een Pontiac Firebird, model Knight Rider, gerestaureerd en heeft daarvoor z'n vloer volledig zelf gemaakt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 sept 2011 18:54 #20 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic vervangen volledige deurdrempel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.