Gaten voor waterafvoer

11 apr 2012 21:38 #1 door Esdoorn
Gaten voor waterafvoer werd gestart door Esdoorn
Hallo,

net nieuw, en dus vol vragen ("domme vragen bestaan niet" zei Pecje ...). Hier komt die dan:

De onderkant van de neus van mijn GT is volledig vervangen. Nu weet ik dat er gaten in moeten zitten om het water af te voeren. Ik meen bij de accu-houder en drie in het midden. Maar zeker weet ik het niet meer (had ik maar foto's gemaakt).

Wie kan me vertellen of ze er moeten zitten, en zo jaar waar exact/ongeveer.

Ik heb op het forum wel een foto van AISI316 gevonden, maar weet niet of dat het moet zijn.

Groet,
Esdoorn

[url=http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/16996=1611-c1Bodywork[1].jpg] [/url]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 apr 2012 21:46 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Gaten voor waterafvoer
Zo mag ik het horen :thumbup:
Domme vragen bestaan idd niet (enkel domme antwoorden).
Per slot van rekening zijn wij er om te helpen.
4 gaten zie foto van het stuk wat ik bij mijn restauratie heb gebruikt.


"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 apr 2012 23:44 #3 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Gaten voor waterafvoer
nagenoeg orgineel enkel stukje onder de accubak in moeten lassen







Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 apr 2012 14:50 #4 door Esdoorn
Beantwoord door Esdoorn in topic Gaten voor waterafvoer
Dank voor de foto's.:thumbup:

Kortom, 3 gaten achterin en 1 in het 'gootje'.
Als ik naar de foto's kijk lijken het gaten zo groot als 2 euro, klopt dat?

Esdoorn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 apr 2012 23:28 #5 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Gaten voor waterafvoer
zal morgen ff opmeten

heb net het zaakje afgeloten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 apr 2012 08:47 #6 door agété
Beantwoord door agété in topic Gaten voor waterafvoer
Ik adviseer wel om je "schilt"aan de binnenkant goed in een corrosiebeschermend middel te zetten,er blijft na verloop van tijd altijd wel wat vuiligheid in liggen dat als het nattig wordt toch weer voor rottigheid kan zorgen.

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 apr 2012 09:08 #7 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Gaten voor waterafvoer
vanwege de moderne accu's is het roestprobleem gelukkig veel minder geworden.
roestwerendmiddel is natuurlijk altijd aan te bevelen
zelf pas ik dikwijls in dergelijke gevallen gegalvanisch verzinkt materiaal toe
wel even wegslijpen bij de lasnaden en voor aflakken een beetje stralen om het op te ruwen
werkt prima, is enkel wat stugger om te bewerken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 apr 2012 11:37 #8 door Esdoorn
Beantwoord door Esdoorn in topic Gaten voor waterafvoer
De voorkant blijft inderdaad een van de gevoeligere plekken voor roest. Ik zal de binnenkant zeker goed behandelen (net als de koplampbakken [noem ik dat zo?], want daar zal de roest ook snel toe slaan neem ik aan).

Over koplampbakken gesproken, zijn de gaten qua grootte het zelfde als die in het schild moeten? Zo ja, dan ben ik er uit.

Esdoorn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 apr 2012 19:02 #9 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Gaten voor waterafvoer
heb even gemeten; de diameter is 24 mm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 apr 2012 21:30 #10 door Esdoorn
Beantwoord door Esdoorn in topic Gaten voor waterafvoer
Oké en dank.
Dan zijn ze toch kleiner dan in de koplampbakken, die zijn 40 mm.
Dank voor alle input:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.