verdeler

25 mrt 2009 21:46 #1 door Mischa
verdeler werd gestart door Mischa
even een vraag over de vacuum slangen van de verdeler
mijn verdeler is van het type 1970-1972 en heeft dus een combined vacuum canister de retard vacuum slang heb ik weer aan m'n spruitstuk gekoppeld, de advance vacuum slang zat voorheen aan m'n solex carburateur deze kan ik hier niet meer op vastzetten omdat ik er nu twee dubbele webers op heb zitten

Nu is mijn vraag kan ik de advance vacuum slang er gewoon af laten heb trouwens ondertussen ook het pertonix systeem gemonteerd.

Tevens de ontsteking op tijd gezet zonder de vacuum slangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 mrt 2009 19:41 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic verdeler
Volgens mij mag de vacuum retard worden afgetopt.
Kijk eens hier: www.opelgt.com/forum...-weber-question.html
Misschien kom je dan wat meer te weten.
Zelf ben ik niet zo'n held in dit soort zaken. Er is vast wel iemand die je kan helpen.
Succes
Patrick

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 mrt 2009 19:50 #3 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic verdeler
Dat onderwerp gaat niet over een dubbele Weber.
Ik zie intussen ook door de bomen het bos niet meer.
Solex carb, Weber, dubbele Weber, verdeler met één vacuumaansluiting, verdelers met twee...zot wordt je ervan 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 mrt 2009 20:35 #4 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic verdeler

GranTurismo schreef : Dat onderwerp gaat niet over een dubbele Weber.
Ik zie intussen ook door de bomen het bos niet meer.
Solex carb, Weber, dubbele Weber, verdeler met één vacuumaansluiting, verdelers met twee...zot wordt je ervan 8)7


Nee, maar er wordt wel gesproken over het aftoppen van de retardleiding en dat dit geen invloed heeft op de prestaties, integendeel zelfs. Het enige probleem zou zijn dat niet meer aan de Californische milieuwetgeving zou worden voldaan.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mrt 2009 09:47 #5 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic verdeler

Mischa schreef :
Nu is mijn vraag kan ik de advance vacuum slang er gewoon af laten heb trouwens ondertussen ook het pertonix systeem gemonteerd.


In geen geval mag de advance weggelaten worden, daarentegen mag de retard probleemloos afgestopt worden, al heb je een verdeler met twee vacuumaansluitingen. Ik heb al jaren de retard afgestopt : de GT rijdt stukken beter (trekt beter op en verbruikt veeeeel minder).

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mrt 2009 21:21 #6 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic verdeler
het lijkt mij juist dat je de retard moet laten zitten omdat die toch de vervroeging regelt.:question:

en als je een verdeler met alleen de retard aansluiting heb dan kan je onmogelijk de advance aansluiten.

als je aan de advance leiding zuigt dan doet ie precies het tegenovergestelde van de retard.(verlaten van het onstekingstijdstip)8)7

hoe werkt dit systeem nou eigenlijk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mrt 2009 21:32 #7 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic verdeler
Mischa je zit op dezelfde golflengte als ik.
Zo dacht ik er ook over....
Pfff...wordt helemaal niet goed van de verdeler/vacuumgebeuren.
Zou nou wel eens duidelijkheid willen hebben hoe het nou precies moet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mrt 2009 20:36 #8 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic verdeler
Ik heb de oplossing gevonden:info:

Eens tussen de onderdelen lopen zoeken en jahoor had er nog twee liggen (verdelers met alleen een retard aansluiting):lol:

Alleen nog even schoonmaken en als ik tijd heb gaat het er morgen op.

vraagstuk over de advance opgelost.:bigsmile:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mrt 2009 21:00 #9 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic verdeler
Nou, om de verwarring compleet te maken.
Hebben die geen "mechanical Advance"?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mrt 2009 21:27 #10 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic verdeler
Ja die hebben wel een mechanische advance, maar geen geklooi meer met een vacuum slang voor de advance.

Want die kan ik toch niet aan die 2 40 DCOE Webers koppelen:sniffle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.