geen ontsteking meer

07 mrt 2010 17:01 #1 door stafke
geen ontsteking meer werd gestart door stafke
heb ik eindelijk de carburator via het forum hier goed gekregen zit ik met het volgende probleem
na een lange rit is de gt stilgevallen en krijg hem niet meer aan de praat ik heb er een bougie uitgedraaid en gemerkdt dat de auto geen ontsteking meer geeft
nu zou ik een nieuwe ontsteking en bobine willen steken
klopt het dat ik de benzine pomp ook moet verwijderen om de ontsteking eraf te kunnen halen
groeten
staf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 mrt 2010 17:53 #2 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic geen ontsteking meer
Klopt, de benzinepomp moet eerst verwijderd worden alvorens je de verdeler kan verwijderen. Maar zou je niet eerst een andere bobine proberen voor je hem er uit haalt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 mrt 2010 19:17 #3 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic geen ontsteking meer
Staf,
let er wel op dat tijdens het verwijderen van de verdeler cilinder 1 in de juiste positie staat (ontstekingspositie). De inkeping van de schacht van de verdeler moet tegenover het merkteken op de behuizing staan.
Ga je trouwens gelijk voor een electronische ontsteking of blijf je bij de ouderwetse contactpunten?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 mrt 2010 19:56 #4 door stafke
Beantwoord door stafke in topic geen ontsteking meer
ik ga eerst eens een nieuwe bobine proberen en zien of hij dan start

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 mrt 2010 20:06 #5 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic geen ontsteking meer
En kijk de bedrading van de verdeler naar de bobine na, de contact puntjes kunnen ook een oorzaak zijn alles goed schoonmaken en dan pas uitwisselen!!!!!!!!!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 mrt 2010 09:37 #6 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic geen ontsteking meer
Check ook eens de condensator ... :)

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 mrt 2010 17:56 #7 door stafke
Beantwoord door stafke in topic geen ontsteking meer
weet weeral wat te doen in het weekend se
enige nadeel is dat ik de gt pas op donderdag avond kan gaan halen :(
ben al eens aan het rond kijken voor een nieuwe bobine maar de origenele is blijkbaar niet meer te krijgen
ik heb hier nog een 12volt boch bobine liggen, maar weet niet welke draadjes ik op de + en welke op de min aangesloten moeten worden
dus donderdag avond sleutels in de auto en hopelijk krijg ik hem dan aan de praat
alvast met zen allen bedanklt met de tips waar ik op moet gaan letten:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 mrt 2010 16:41 #8 door stafke
Beantwoord door stafke in topic geen ontsteking meer
gt start weeral se*O*
blijkt dat er een bobine van een corsa a 1.0 op te zitten.
ik heb er niewe bougies ingedraaid en alle contact punten eens proper gemaakt en hij starte redelijk goed.
nu ben ik toch vanplan om morgen een andere bobine te plaatsen, maar ik weet niet welke kabels er naar de plus en welke er naar de min moeten, daar deze bobine een andere aansluiting heeft
ik heb ook nog gemerkt dat de bougies een dikke bruine aanslag hadden, zou dit met de onsteking kunnen te maken hebben of is er iets anders aan de hand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 mrt 2010 16:46 #9 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic geen ontsteking meer
Heb je de goede warmtegraad van de bougies?
Niet zomaar elke bougies is namelijk geschikt. Als er een "R" in het typenummer zit is het sowieso al niet goed omdat dit bougies zijn met een weerstand.
Van het merk NGK heb je bijvoorbeeld type BP6HS nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 mrt 2010 16:50 #10 door stafke
Beantwoord door stafke in topic geen ontsteking meer
bougies komen van bij mijn opeldealer , dus die zouden goed moeten zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 mrt 2010 16:55 #11 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic geen ontsteking meer
Zou ze toch even checken. Een goede warmtegraad is belangrijker dan de meeste mensen denken. Als je bougies hebt met een weerstand en ook nog bougiekabels met een bepaalde weerstand krijg je natuurlijk nooit een sterke vonk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 mrt 2010 17:10 #12 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic geen ontsteking meer

stafke schreef : gt start weeral se


Super !!!

stafke schreef : maar ik weet niet welke kabels er naar de plus en welke er naar de min moeten


Niet zo moeilijk (als de bekabeling nog origineel is tenminste, anders wordt het uitmeten) :

- groene kabels van de condensator en naar de toerenteller op klem 1 vd bobine aansluiten
- zwarte kabel van de startmotor en doorschijnende kabel van de zekeringkast op klem 15 vd bobine aansluiten

-> klaar *O*

Wel opletten dat je een 9V bobine (eentje zonder weerstand dus) gebruikt (bij originele bekabeling welteverstaan, maar dat zou mij verwonderen _O- ). Staat er meestal op ergens onderaan.

Succes,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mrt 2010 19:15 #13 door stafke
Beantwoord door stafke in topic geen ontsteking meer
vandaag nog eens met de ontsteking bezig geweest
heb nieuwe bougies en bougie kabels en delcokap gestoken, en alle bedrading eens rustig nagelopen.
heb alle aansluitingen eens goed proper gemaakt , en zelf de toerenteller waarvan ik dacht dat die kapot was toen ik de gt kocht doet het weer *O*
de gt start zowel bij koude als warme motor als nooit tevoren
bij het rijden aan een konstante snelheid durft de motor wel eens te stotteren, maar dat is gewoon een kwestie van de ontsteking eens goed af te stellen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mrt 2010 20:24 #14 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic geen ontsteking meer
Goed om te horen Staf dat er weer leven in je GT zit. :thumbup:

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mrt 2010 21:49 #15 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic geen ontsteking meer
Gelukkig :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mrt 2010 09:38 #16 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic geen ontsteking meer

stafke schreef : zelf de toerenteller waarvan ik dacht dat die kapot was toen ik de gt kocht doet het weer


Super ... *O*

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.