GT met pubergedrag

15 apr 2011 20:07 #1 door agété
GT met pubergedrag werd gestart door agété
Ik had gisteren met een overjarige puber-GT te maken.
Bruiloftje gehad,'s avonds op het gemakkie binnendoor naar huis met de nodige wegversmallingen,drempels en allerlei andere snelheidsverziekende maatregelen.En een GT -tenminste die van mij-vind dit niet fijn dus bij een wegversmalling waar ik stopte voor de zoveelste tegenligger was-tie het zat en zei;doet-et zelf maar,ik stop ter mee.
Voor straf een nachtje laten staan op een parkeerplekkie en vanmiddag gesleept naar de zaak om is te kijken.Wat bleek,bij de brandstofpomp was het +draadje afgebroken dus hersteld en rijden weer.Viel dus gelukkig weer mee.
('t is alleen wel een gepiel in dat hoekje)

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 apr 2011 01:11 #2 door H Bats
Beantwoord door H Bats in topic GT met pubergedrag
En waar is dat hoekje 8)7dan bij jouw GT, buiten of binnen waar je de brandstofpomp hebt zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 apr 2011 10:37 #3 door agété
Beantwoord door agété in topic GT met pubergedrag
Bij mij zit-ie onder de tank aan de onderkant van de body bij het rechterachterwiel gemonteerd.Er zit bij mij echter buiten de as,de veer en de schokbreker een stabilisatiestang en die loopt precies voor de pomp langs dus zodoende.

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 apr 2011 12:33 #4 door mike
Beantwoord door mike in topic GT met pubergedrag
Jij hebt een benzinepomp van een opel omega omdat je het c20xe blok erin hebt liggen toch?

Daarom zit de benzinepomp om een alternatieve plaats denk ik.

Gr Mike

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 apr 2011 17:54 #5 door agété
Beantwoord door agété in topic GT met pubergedrag
2 Liter 16 klepper uit de laatste serie GSI-tjes.Pomp moet ongeveer 3 bar druk geven.Waar zitten ze normaal gemonteerd?

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 apr 2011 18:39 #6 door mike
Beantwoord door mike in topic GT met pubergedrag
In een omega of e-kadett gsi ofzo maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.?

Ik weet niet waar ze normaal zitten in de type,s waar ze ingebouwd werden. Volgens mij dicht bij de tank dus in principe zit hij bij jouw goed dan. Normaal zit de pomp op het motorblok dus vandaar dat ik zei alternatieve plaats van de benzinepomp op de GT.

Heb je er de r25-r28 bak achter zitten?

Gr Mike

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 apr 2011 19:35 #7 door agété
Beantwoord door agété in topic GT met pubergedrag
R25 of R28 weet ik niet,wel weet ik dat het een 240 getrag 5 bak uit een manta is.

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 apr 2011 21:54 #8 door mike
Beantwoord door mike in topic GT met pubergedrag
De r25-r28 bak is van omega vroege editie. Die waren verkrijgbaar met 2.0 16V (c20xe) en dan die bak erachter. Voordeel is dat de bak uiteraard probleemloos op de motor past maar ook heel makkelijk is in te bouwen in alle achter wiel aangedreven opels van de jaren 70 en 80. Alleen tussen as aanpassen en een versnellingsbak steun maken en klaar. In de Gt hoef je ook de tunnel niet te verbreden want die is al breed genoeg.
Maar met een 240 getrag gaat het ook prima hoor.

Fijn dat het probleem is opgelost en je weer kan rijden.

Gr Mike

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 apr 2011 00:58 #9 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic GT met pubergedrag
Omega is nooit gelever geweest met een C20XE, wel een C20NE, dat was een 8klepper, de 16V in de Omega was een X20XE, de ecotec motor, ook wel ecopech motor genoemd met minder pk,s dan de C20XE.
Een Getrag 240 passend op de C20XE kwam uit de Manta 18S of rekord 18S.
De R25 bak past wel, probleem is alleen dat er schuifstuk op de bak zit en daarom moet je een tussenas met schuifstuk (laten) maken. Daarom is de 18S bak meer gewild.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 apr 2011 11:04 #10 door mike
Beantwoord door mike in topic GT met pubergedrag
Ok de c moet een x zijn maar toch is het een 2.0 16v het is maar net wat je makkelijker vind om in te bouwen en wat er te verkrijgen is op dat moment.
De meningen zijn daarin verdeeld en dat is maar goed ook anders zijn er geen discussies meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.