Carburateur Solex

03 mrt 2014 16:30 #1 door gertvanrees
Carburateur Solex werd gestart door gertvanrees
Goedemiddag,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb een vraag over een 2 traps solex carburateur.

De carburateur is tot 2 maal in het ultrasoonbad geweest en een reviesiset gemonteerd.
Membraan is vervangen.

motor start snel en loopt perfect stationair alleen valt er een gat tijdens het gasgeven en bij volgas smoort de motor in de hoge toerentallen.

ik heb het idee dat de 2e trap niet inkomt hebben jullie hier eventueel een oplossing voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 mrt 2014 17:44 #2 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Carburateur Solex
Welkom op het forum Gert. Antwoorden van de experts zullen wellicht niet lang op zich laten wachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 mrt 2014 18:56 #3 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Carburateur Solex
Welkom op het forum Gert c_/.
Ik zou het eerst maar eens zoeken in het vacuüm en de vervroeging.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 mrt 2014 21:09 #4 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Carburateur Solex
Beste Gert.

de vraag is of de werking van de carburateur voor het reinigen wel in orde was en wat de reden is geweest dat je hem uit elkaar hebt gehaald?
Dikwijls wordt er gedacht er goed aan te doen om deze schoon te maken, een prima werkende carburatie heeft echter nagenoeg geen onderhoud nodig.
(een brandstoffilter kan uitkomst bieden)
meestal ontstaan de problemen na de ingreep.
zaak is om dan na te gaan wat je precies gedaan hebt.
in principe komt de tweede poort/gasklep bij gasgeven nog niet in actie en is dus niet relevant. Deze opent zich pas bij hogere toeren.
Ook kun je prima rijden op een venturi, echter de wagen zal rond de 100/110 kilometer blijven steken.
Orgineel heeft de GT een mechanisch aangestuurde tweede trap bij de latere types van Opel heeft men de Solex toegepast met de onderdrukdoos
Overigens kun je de werking hiervan bij stilstand controleren
Jouw probleem lijkt me eerder een gebrek aan bezinetoevoer
of valse lucht.
Overtuig jezelf echter eerst of de ontsteking wel goed staat en de vervoeging goed zijn werk doet
Hiervoor heb je echter wel een stroboscoop nodig
Het blijft altijd voor ons medeforumleden lastig om op afstand in te schatten wat het probleem kan zijn

succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 mrt 2014 21:01 #5 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Carburateur Solex
Gert, ik heb je laatste vraag even naar hier verplaatst. Anders staan er twee vragen over twee verschillende onderwerpen in één topic. Dan wordt het wat onoverzichtelijk als er nog meer antwoorden komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 mrt 2014 19:27 #6 door joostgt
Beantwoord door joostgt in topic Carburateur Solex
Beste kerel, dit klinkt als een soortgelijk probleem dat mij is overkomen. Bij mij zat een verkeerd membraan gemonteerd in de acceleratiepomp. Hiervan bestaan 2 types. Ruddies in Berlijn heeft ze beiden in voorraad.
Ook is het van belang, om het gat bij het geven van vol gas tegen te gaan, dat de luchtklep de juiste speling (5 mm) op de aanslagnok.
Ik heb hier eventueel uitgebreide informatie over op papier.
Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 sept 2014 16:31 #7 door beachbum
Beantwoord door beachbum in topic Carburateur Solex
Hey, ik ben ook nieuw op het forum, ik ben wel eigenaar van een ford taunus gxl 2.0 v6, maar wat me opviel is dat hier wel wat solex kenners zaten, vandaar dat ik me heb ingeschreven, ik heb dus volgens sommige een solex 32/35 EEIT, 2 traps dus, ik wou deze carbu terug naar fabrieks instellingen zetten maar ik vind hier nergens info over, wel over de 32/32 of 35/35, zijn deze instellingen hetzelfde of niet, mopcht iemand hier info over hebben, alles is welkom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 sept 2014 18:48 #8 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Carburateur Solex

joostgt schreef : Ik heb hier eventueel uitgebreide informatie over op papier.


Je hebt een PM

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 sept 2014 08:14 #9 door beachbum
Beantwoord door beachbum in topic Carburateur Solex
hey, als dit voor mij was, het lijkt of ik niets heb ontvangen, groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 sept 2014 17:23 #10 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Carburateur Solex
Je kan in je controlepaneel of en hoe je op de hoogte gebracht wil worden omtrent U2U's.
Verder kan je in "Gebruik Forum" vinden hoe je te werk gaat om iemand persoonlijke berichten te sturen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 sept 2014 18:36 #11 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Carburateur Solex

beachbum schreef : hey, als dit voor mij was, het lijkt of ik niets heb ontvangen, groeten


was voor joostgt :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 sept 2014 19:41 #12 door beachbum
Beantwoord door beachbum in topic Carburateur Solex
ok van daar 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.