Wederom een dubbele weber vraag

28 juli 2011 21:32 #21 door rebo-gt
Beantwoord door rebo-gt in topic Wederom een dubbele weber vraag

Mischa schreef : Ik ben wel bezig geweest om de gasstangen te gebruiken maar heb toch gekozen voor het kabelsysteem van weber zelf
kostte toen ongeveer een goeie 100 euro. je kan ook een goedkopere uitvoering nemen maar de kwaliteit is dan ook een stuk minder.(lees afstellen).
Vergeet ook niet dat je een ander thermostaathuis nodig heb je oude past niet meer door je andere spruitstuk.
En om de carburateurs goed synchroon af te stellen zou ik gelijk een goede set vacuum meters kopen.
Ik heb zelf toen alles bij biesheuvel autosport gekocht omdat ze in de buurt zaten en de prijzen bij andere zaken nagenoeg het zelfde was


Zijn gaskabels net zo goed als gasstangen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 juli 2011 00:47 #22 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Wederom een dubbele weber vraag
Yep even goed :thumbup: alleen is een kabel wat makkelijker verplaatsbaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 jan 2023 11:54 #23 door Schoentje
Beantwoord door Schoentje in topic Wederom een dubbele weber vraag
Hoi, weliswaar een oud draadje, maar ik probeer het toch maar. Ik ben bezig een dubbele 40er Weber met Dbilas korte inlaat te monteren, maar loop er tegenaan dat ik de M10 bevestigingsbouten niet moeilijk of niet gemonteerd krijg.

De 1e bout (vanuit dashboard bekeken) kan ik eigenlijk in het geheel niet bij om aan te draaien, de 2e en 3e met moeite en de 4e wel gemonteerd, maar kan geen kracht zetten om aan te draaien.

Welke bouten hebben jullie gebruikt?

Grt Twan

Opel GT 1900 (1971)
Opel GT Roadster (2008)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 feb 2023 20:09 #24 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Wederom een dubbele weber vraag
Plaats eens een foto  zodat we het beter kunnen beoordelen. Zelf heb ik bij de montage van mijn carb. een steeksleutel opgeofferd. Slijptol er op en doormidden geslepen en de kop (of hoe je het ook noemen moet) ook bijgeslepen zodat hij smaller werd. Was nog altijd sukkelen, maar werkte prima 

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 feb 2023 20:28 - 05 feb 2023 20:28 #25 door Esdoorn
Beantwoord door Esdoorn in topic Wederom een dubbele weber vraag
Kijk anders hier eens. Ook daar wordt een steeksleutel opgeofferd: www.splendidparts.de/weber-spezial
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 feb 2023 18:49 #26 door Ghanz
Beantwoord door Ghanz in topic Wederom een dubbele weber vraag
ik neem aan dat je de bouten van het spruitstuk bedoeld? 

die zijn m9  en verkrijgbaar als inbus bout.  gebruik amper anders meer.

www.edelschmiede.com...cih-innensechskant-6

 

Mvg. Hans

CIH 'de' motor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 feb 2023 23:28 - 14 feb 2023 23:29 #27 door Schoentje
Beantwoord door Schoentje in topic Wederom een dubbele weber vraag
Hoi, heb via Biesheuvel Autosport, naast 4 16mm kelkjes en mesh filters, een set van 4 speciale bouten met een kleinere kop (sleutel 10) kunnen scoren en voorzover ik heb kunnen zien (moet de def montage nog doen) zal ik alleen bij de eerste bout een kromme of afgeslepen sleutel 10 nodig hebben bij de andere kan ik er nu met een gewone sleutel 10 bij.

Zal als ik de eindmontage doe een paar foto's maken en plaatsen.

Groeten,

Twan

Opel GT 1900 (1971)
Opel GT Roadster (2008)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.