1.9S ten opzichte van 2.0E

04 nov 2010 12:47 #1 door flyd
1.9S ten opzichte van 2.0E werd gestart door flyd
Heb het voornemen om mijn de motor te gaan vervangen.

Heb nu een 1.9s met weber, loopt goed maar ondanks diverse pogingen het goed te krijgen is starten met warme motor een probleem. En heb wat lekkage tussen motor en versnellingsbak dus de motor moet toch onder de auto uit.

Hoop dan maar dat een E versie eindelijk wel goed wil starten zonder met warme motor steeds bang te moeten zijn dat ik mijn accu leegstart.

Wie weet er zo de verschillen in :
vermogen
verbruik

En heeft er iemand nog wat te koop tegen een normale prijs ?

groeten Frank

Vindt ik het wel zonde omdat de 1.9s orgineel is, maar baal steeds weer van het starten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 nov 2010 12:54 #2 door tunepipe911
Beantwoord door tunepipe911 in topic 1.9S ten opzichte van 2.0E
heb ook probleem gehad met warm starten,dit was echter met een solex,heb nu ook weber en heb warmstartprobleem
niet meer,ondertussen heeft motor 256000 km en moest motor het opgeven ,heb ik al een reserve 19s ter beschikking,
ieder zijn keuze uiteraard,ik hou van het originele:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 nov 2010 13:28 #3 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 1.9S ten opzichte van 2.0E
Heb het al eens eerder geschreven. Wat bij mij helpt (excuse me, hielp!) tegen het slechte starten was plankgas geven tijdens het starten. Wat PK's aangaat. Welke E versie bedoel je? Een PK-tje of 110 was het in ieder geval bij mijn Ascona B 2.0E destijds.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 nov 2010 15:00 #4 door Redant Jirky
Beantwoord door Redant Jirky in topic 1.9S ten opzichte van 2.0E
voor meer info kun je op deze site misschien iets meer terug vinden
translate.googleuser...OTUipV2Sov5fRxVKBP6A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 nov 2010 16:12 #5 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic 1.9S ten opzichte van 2.0E
Ik heb een vraag in dezelfde zin eigenlijk.

Ik heb hier een motor van een OMEGA 2.0E liggen.
Kan er mij iemand zeggen of deze zonder aanpassingen te moeten doen aan de carrosserie (Motorsteunen, schutplaat of zelfs cardan) ingebouwd kan worden bij een GT ?

Is de afstand van de motorsteunen tot de opening van de vitessepook ook idem ?

Dat ik draden ga moeten aanpassen ok, maar wil niet aan het plaatwerk raken.

Fotootje in bijlage.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 nov 2010 16:17 #6 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic 1.9S ten opzichte van 2.0E
Nu de foto wel ????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 nov 2010 17:27 #7 door flyd
Beantwoord door flyd in topic 1.9S ten opzichte van 2.0E

tunepipe911 schreef : heb ook probleem gehad met warm starten,dit was echter met een solex,heb nu ook weber en heb warmstartprobleem
niet meer)


Had ook een solex, heb nu 1,5 jaar geleden een weber geplaats en ben sindsdien met vanalles bezig geweest maar wil niet goed starten Warme motor.

ben ook bij susselbeek geweest deze hebben ook gekeken maar konden het ook zo niet vinden
Heb ondertussen alles al bijna vervangen maar probleem blijft ( koud start hij redelijk goed en motor loopt mooi als hij eenmaal loopt). Bij warme start wil het nauwelijks, plankgas helpt ook niet echt. En als hij eindelijk loopt kun je beter niet achterom kijken.

Bedenk mij net dat is de "vervroeger"op de bobine nog niet vervangen heb zou dit deze problemen kunnen veroorzaken 8)78)7.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 nov 2010 17:30 #8 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic 1.9S ten opzichte van 2.0E
Een 2.0 E uit een Omega is een OHC blok, dus moet je wel het 1 en ander aanpassen, startmotor zit rechts ipv links en uitlaat liks ipv rechts, tevens zul je andere motorsteunen moeten maken, je zult ook de bak vd omega nodig moeten hebben en daar je tussen as op aanpassen.
En nog wel het 1 en ander meer.
Wil je zo'n motorconversie doen, zou ik er meteen een DOHC 16V in zetten, heb je meteen heel wat meer vermogen.
Laswerk aan de karrosserie is nodig!

@ Pecje, het vermogen wordt heel wat meer in verhouding met de 19S, beter oppakken en kwa verbruik eerder minder dan meer, zeker in combinatie met gelijk een 5 bak dan!
Starten gaat normaal gesproken ook veel beter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 nov 2010 17:31 #9 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic 1.9S ten opzichte van 2.0E

Black Beauty schreef : Nu de foto wel ????


:no:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 nov 2010 22:22 #10 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 1.9S ten opzichte van 2.0E

flyd schreef : Bedenk mij net dat is de "vervroeger"op de bobine nog niet vervangen heb zou dit deze problemen kunnen veroorzaken 8)78)7.


Wat bedoel je daar mee? Kun je iets specifieker zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 nov 2010 22:26 #11 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic 1.9S ten opzichte van 2.0E
Vervroeger test je toch met sroboscooplamp?
Doet t of doet t niet, je kunt ook wel alles gaan vervangen, maar als t werkt moet t goed zijn, anders testen door aan t slangetje te zuigen en kijken of t vervroegt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 nov 2010 01:45 #12 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic 1.9S ten opzichte van 2.0E
Thx GTVirus.
Als ik zoveel aanpassingen moet doen dan zie ik het toch zo direct nog niet zitten.

Maar ik blijf me informeren. Mss komt er toch nog iets uit de bus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 nov 2010 03:46 #13 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic 1.9S ten opzichte van 2.0E
Ombouw naar een OHC of DOHC motor betekend bijna altijd veel (las)werkzaamheden.
Ombouw naar een CIH motor (2.0,2.2i,2.4i) is gemakkelijker en kan in de regel zonder laswerk aan de carosserie worden uit gevoerd..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 nov 2010 14:17 #14 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic 1.9S ten opzichte van 2.0E
Kijk dat maakt het wat duidelijker. Als er bij mij een keer een motor het begeeft dan zet ik er ook een iets betere in, maar zolang het goed loopt vooral laten lopen ;)

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 nov 2010 20:40 #15 door gtheo
Beantwoord door gtheo in topic 1.9S ten opzichte van 2.0E
ik heb een 2.0e cih met 5bak in m'n GT geknutseld.
hij rijdt beterdan ooit ,met slechts een paar kleine aanpassingen.:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 nov 2010 21:37 #16 door flyd
Beantwoord door flyd in topic 1.9S ten opzichte van 2.0E
Dat was ik dus ook van plan en was benieuwd naar de ervaringen hier.

Zo te horen een goede optie om te doen 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 nov 2010 11:49 #17 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic 1.9S ten opzichte van 2.0E
Ik heb al bijna 10 Jaar!!!!! een CIH 2.2I en een 5 Bak klaar liggen om in een GT te bouwen, heb alleen nog nooit de tijd gehad (lees geen tijd vrij gemaakt) om de handel in te bouwen.
Aangezien mijn 2.0S is overleden, komt het er nu misschien eindelijk van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 nov 2010 11:39 #18 door marnix
Beantwoord door marnix in topic 1.9S ten opzichte van 2.0E
Ik kan het iedereen aanraden;heb solex gehad daarna weber
en nu een 20E met 5bak LATEN inzetten,alle problemen weg.

ms

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.