Gunson colortune testbougie

31 aug 2011 21:38 #1 door Pecje
Gunson colortune testbougie werd gestart door Pecje
Heeft iemand van jullie ervaring met deze "gadget"
Gunson colortune testbougie
Heb mezelf er één aangeschaft, was gewoon nieuwsgierig. Zou het werken?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 aug 2011 21:48 #2 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Gunson colortune testbougie
Jaaaren geleden eens op google naar gezocht. Dat is zo'n apparaatje met een spiegeltje waarin je kan zien of de motor is goed afgesteld toch. Althans, dat beweren ze. Blauw is een goede afstelling?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 aug 2011 21:49 #3 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Gunson colortune testbougie
Ja dus...klik nu je link aan :dork:

Zou benzine ook een blauwe vlam geven bij ontsteking?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 aug 2011 23:01 #4 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Gunson colortune testbougie
BCCP heeft 'm ook maar kost wel wat meer € 50.-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 sept 2011 20:20 #5 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Gunson colortune testbougie
Heb de carb. mbv de testbougie bijgesteld.
Bleek dus al die tijd een veel te rijk mengsel te krijgen (ondanks dat ik steeds van de standaard instellingen ben uitgegaan: de brandstofmengsel stelschroef ong. 2 slagen uitgedraaid). Vlam was bij aanvang geel/oranje. Heb de stelschroef verder uitgedraaid en de vlam is nu mooi blauw.


"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 sept 2011 21:08 #6 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Gunson colortune testbougie
Hmmm...werkt dus wel. Dacht altijd dat een blauwe vlam meer toe te schrijven was aan een gasmengsel zoals butaan, propaan, aardgas etc. Ben toch geen kanjer op het chemische vlak dus. Maar goed, nu heb je een optimale ontbranding. Hoe vertaalt zich dat in de prestaties van de motor? Merk je nog enig verschil? Verbruik waarschijnlijk wel.

Vond onderstaan filmpje wat ook mooi de werking laat zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 sept 2011 21:51 #7 door nico
Beantwoord door nico in topic Gunson colortune testbougie
Ziet er handig uit. Maar ben ook wel benieuwd iets merkt, draait je motor nu beter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 sept 2011 16:03 #8 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Gunson colortune testbougie
Motor draait stukken rustiger. :thumbup:

De wetenschap achter het principe is trouwens simpel.
Teveel brandstof en te weinig zuurstof geeft een gelige relatief koude vlam met roetvorming, hoog CO en onverbrande brandstof.
Optimale, volledige verbranding geeft een warmere blauwe vlam.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 sept 2011 23:26 #9 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Gunson colortune testbougie
:thumbup: Te gek, waar heb je 'm besteld Patrick toch niet bij BCCP? :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 sept 2011 10:56 #10 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Gunson colortune testbougie
Ik heb hem bij Vocor tools
besteld.
Er stond een advertentie in het maandblad Auto en Motor Klassiek.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 sept 2011 13:35 #11 door Hanzzi74
Beantwoord door Hanzzi74 in topic Gunson colortune testbougie
Wel handig zo'n stukje gereedschap:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.