Ombouw naar 2.0E met 5 bak

08 mei 2012 09:11 #1 door flyd
Ombouw naar 2.0E met 5 bak werd gestart door flyd
Met het GT treffen in vooruitzicht nu toch maar echt begonnen met de ombouw naar injectie met 5 bak

Tussenas eruit

[img][img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EFWAHES8-D.jpg[/img][/img]



Motor eruit




Motorruim beetje schoonmaken




Motor die erinkomt ( dank aan veldman )




Versnellingsbak deel bovenop aanpassen




nog doen : koudestart injector verplaatsen, versnellingsbak schoonmaken en pook aanpassen ( snap de hoek nog niet helemaal die de pook moet hebben ) benzinepomp plaatsen en retoerleiding in tank maken. Zoeken naar ascona motorsteunen of heeft iemand een beschrijving van aanpassen van de GT motorsteunen ?

Nu toch maar verder met werken maar veel zin heb ik niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 mei 2012 20:43 #2 door D.Meilof †
Beantwoord door D.Meilof † in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Toch nog gelukt met de foto's
Goed bezig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 mei 2012 22:42 #3 door benny
Beantwoord door benny in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
koudstart verlaatsen, naar waar ?
aan de zijkant heeft die totaal geen nut,
hij moet aan de achterkant staan,
hij spuit aan de achterkant in en zo worden de 4 cilinders voorzien van extra branstof,

ik heb mijn koudstart injector verwijderd,
ik merk er niets van,
enkel bij heel koud weer moet ik iets langer starten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2012 00:33 #4 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Als t heel koud is rijdt ie toch niet.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2012 22:52 #5 door jaccogt
Beantwoord door jaccogt in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Het begin van de frisse start is er.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mei 2012 23:57 #6 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Ja maar nu weer twijfel koudestartinjector verplaatsen ja of nee?

Verplaatsen is niet veel werk, doe het dus wel.
Zal wel minder goed werken dan recht in buis maar denk dan maar beter iets dan niets :smirk::smirk:

Als het echt koud is staat de GT toch binnen:thumbup:


Bewerkt door GranTurismo. Overbodige quote verwijderd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mei 2012 20:06 #7 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Blijkbaar is mijn topic weg ( kan het niet meer vinden ).

dus dan maar vervolg zo.

oude versnellingsbak


schoongemaakt en aangepast ( moest weer los omdat stang aan beugel verkeerd gelast zat ging niet in de 2-4-R liep tegen stang aan ):grind:






benzinepomp was rood ook maar even zwart gemaakt


morgen effe gaskabel - ophangrubbers injectiepomp en keerring versnellingsbak-tussenas halen bij susselbeek. Jammer dat die pas om 10 uur los gaat.

Ga in dit tempo het GT treffen met de GT niet halen 8)7, jammer dan maar met de ander auto ernaartoe.

gr Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 mei 2012 13:57 #8 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Dacht effe accu eruit om nieuwe erin te zetten 8)7, maar effe staalborsel erop maar nu. :crazy:




Repareren of nieuwe erop zetten, kan er nu bij motor en radiator zijn eruit. Denk toch maar slijptol erin en nieuwe eroplassen of plaatje erin kloppen en lassen.

Was toch al van plan om keyenvanger effe goed schoon en roestvrij te maken en weer in de lak te zetten.
Maar wil het projectje niet te lang laten duren heb niet zo heel veel tijd en wil ook rijden met de auto nu het mooi weer wordt.

krijg je ervan het hele winter bezig geweest met scirocco voor mijn zoon en nu heb ik haast geen tijd meer voor mijn eigen auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 mei 2012 22:20 #9 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Gelukking staat de GT nog binnen.
omze renault zit onder de deukjes van de hagelstenen en dakraam in de trap isvoorzien van 3 extra ventilatiegaten.

Zover het weerbericht uit Doetinchem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 mei 2012 07:21 #10 door D.Meilof †
Beantwoord door D.Meilof † in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Dat moeten we het weekend niet hebben zou een ramp zijn.
Zo nog een dag, nog even een doekje door de GT en klaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2012 23:50 #11 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
maar eerst verder met accubak gegaan.


Geen accubak kunnen vinden zondag dus dan maar maken.






vastgelast en in de strijkkit gezet


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 mei 2012 21:55 #12 door hubert002
Beantwoord door hubert002 in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
keurig hoor, erg netjes.

Al een aandrijfas (laten maken)?

Ik heb gisteren mijn ingekorte Manta as bij Terberg Techniek in IJsselstein opgehaald, keurige service. kosten €165,-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 mei 2012 22:31 #13 door GT-Koos
Beantwoord door GT-Koos in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Dan zijn ze wel erg veel duurder geworden, ik heb bij hun 3 jaar geleden nog 85 euro betaald

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 mei 2012 22:43 #14 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Hubert

Heb de as bij splendit parts gekocht en mijn als daarnaartoe gezonden.
As netjes gebalanceerd en gepoedercoat gekregen weet zo niet meer maar was volgens mij rond de 150 euro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 juni 2012 15:47 #15 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Ik heb hier ergens gelezen (maar vind het nu niet direct terug) dat je de retourleiding van de injectie zou mogen aansluiten op de ontluchting. Vooraleer ik iets verkeerds doe, is het de aansluiting die hier op de foto getoond wordt ?
Precies alsof er hier als iets op aangesloten geweest is, gezien het spanbandje.
En tweede bijkomende vraag dan : als je dit gebruikt voor de retourleiding, wat gebeurt er dan met de ontluchting ?
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 juni 2012 16:02 #16 door agété
Beantwoord door agété in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Ik denk dat er bedoeld wordt;op de ontluchtingsleiding(met een T-stuk),dus niet op het aansluitstuk van de ontluchting want dan neem je de ontluchting weg.Bij mij loopt de retourleiding in ieder geval gewoon de tank weer in.

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 juni 2012 16:07 #17 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Net een antwoordje gekregen op een prijsaanvraag voor het inkorten en balanceren van cardanas :


"Beste,

Dat kunnen we hier.

Er moet alvast een kruisje worden afgestoken en dan de buis aan de juiste lengte worden afgekort.
Dan terug aan mekaar worden gelast en vervolgens gebalanceerd worden.
Prijs zal toch rond de 350.00 € zitten.

Groeten,

Bart Steegen
Claes Revisie"

Precies niet crisis voor iedereen !!!! Jawatte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 juni 2012 16:12 #18 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
HEHE eindelijk effe tijd gehad :thumbup: om weer wat aan de Gt te doen.






Een goedgemutse buurman :lol: altijd handig en gezelligger als alleen sleutelen




Zo nu kan ik ook s ávonds weer effe een paar uurtjes wat doen.

PS jullie hadden gelijk bij susselbeek kunnen ze wel zeggen dat de motorsteunen niet ingekort hoeven te worden maar moet dus wel.:grind: Kon het subframe er weer onderuit halen en steun een centimeter inkorten anders komt de injectiebuis tegen het frame ( tiussenschot ) of hoe het dan ook mocht heten aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 juni 2012 17:18 #19 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Mooie reportage Frank :thumbup:
Ziet er tot zover netjes uit, vooral dat blok in de nieuw gespoten kleuren is de mosterd op de kroket.
Je buurman heeft er wel plezier in, ondanks hij het werk doet en jij plaatjes staat te schieten flash ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 juni 2012 17:42 #20 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Buurman moest van mij mee op foto, als het aan hem licht krijg je pas een foto als het klaar is. Is automonteur en schut af en toe zijn hoofd en zegt dan zonde van je tijd en geld zaken zo mooi te maken en dan onder de motorkap te verstoppen.8)7

Ben benieuwd of het buiten mooi ook goed gaat rijden :smirk:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.