Ombouw naar 2.0E met 5 bak

30 juni 2012 18:04 #21 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Was weer dubbel gepost :question::question:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 juni 2012 18:49 #22 door D.Meilof †
Beantwoord door D.Meilof † in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Ziet er goed uit Jealous

gr Dolf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 juni 2012 22:56 #23 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Ziet er heel mooi uit.
Kan het niet zo goed zien op de foto's, maar kan het zijn dat je gekozen hebt om de kabelboom na het plaatsen van de motor te doen ?

Heb je nu de motor ook langs onderen kunnen inbrengen met alles erop gemonteerd ? Of bepaalde dingen achteraf pas bijgezet ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 juli 2012 00:16 #24 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Kabelboom moet inderdaad nog.
Injectiebuis, uitlaatspruitstuk en startmotor erop maar ik had wel de dynamo met beugel en verdeler erafgehaald dan past het prima :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 juli 2012 00:39 #25 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Tia, dat van de motorsteun.........
Ik had je gewaarschuwd :crazy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 juli 2012 09:33 #26 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Weet ik daarom post ik het hier ook.
Je hebt altijd van die mensen die het zelf willen uitproberen he :smilegrin: en als je geen bezwaar hebt tegen een rammeltje kan het ook wel. Denk alleen niet dat het lang heel blijft. En als ik moet zagen had ik ook de koudestart injector wel kunnen laten zitten.
Dus gewoon stukje van de steun ingekort aan de onderkant8)7 werkt ook goed.


Bewerkt door GranTurismo. Overbodige quote verwijderd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 juli 2012 10:23 #27 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Dat van de koudestart injectie kan ik op de foto bij jou niet zien, maar ik weet dat bij mij niet ging, hij ging stuk tegen het schutboord. Misschien dat hij zonder stekker erop wel past maar met ging niet.
Succes met afbouwen, ziet er al goed uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 juli 2012 12:29 #28 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Wilde uitlaat eronder zetten, zit het uitlaatspruitsuk van een 2.0 e erop, je raad het al past niet flens is iets anders.
Bij splendit parts zie ik iets van kleine en grote flens .
Grote ca 75 mm en kleinen 63 mm.
heb nu uitlaat met 63 mm en uitlaatspruitstuk op motor vcan 75 mm.
Wie heeft er nog het voorste stuk van de uitlaat met 75 mm ?
Is dit ook los te bestellen ??

Eerst maar verder met wat anders dan maar weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 juli 2012 13:14 #29 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Gevonden bij simonis uitlaatsen


Opel GT bouwjaar 1968-1973
Coupé


Voor model met grote flens op de voorpijp dient
artikel 094-1R te worden vervangen door 094-11R
dit dient vooraf te worden gecontroleerd

eindstyling 70x90mm links/rechts
buisdiameter 50,8mm
SYSTEEM DUPLEX INCL. VOORPIJP: RVS


Moet hier dus een passend stuk vandaan kunnen krijgen 094-11R iemand hier ervaring mee ?

Of toch maar direct complete uitlaat vervangen voor sportuitlaat RVS € 520,00 toch stuks goedkoper dan splendit parts ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 juli 2012 19:54 #30 door D.Meilof †
Beantwoord door D.Meilof † in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
En maken we dit seizoen nog een tochtje :question:

gr. Dolf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 juli 2012 22:57 #31 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Zal toch zeker wel. Zaterdag vol goede moed :fake sniffle:weerverder. Dan heb ik ook vakantie dus moet ik nog wel een beetje tijd vrij kunnen maken om het af te krijgen 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 feb 2013 20:34 #32 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Afgelopen zaterdag maar weer eens wat gedaan aan de GT.
Wil het in maart toch nu wel gereed hebben .


Retoerleiding op ontluchting tank gezet ( alles reservewiel plaat ed dus eerst weer eruit)


Nieuwe aansluiting op tank gemaakt ( wartel opgeboord naar grotere diameter ) vastgezet met locktide benzinebestendig


Brandstofpomp eronder ( wikkeling om slang in de bocht om dichtknellen te voorkomen )





Retoerleiding vastgezet en kabel voeding benzinepomp


Beugel gemaakt voor LMH ( wil geen groter gat in schutbord maken)


LMH erop met luchtfilter ( weer moeten aanpassen en naar boven gezet omdat accu anders in de weg zat )


Nu nog een geribbelde slang zoeken om tussen de inlaat en LMH te zetten rond 70 mm en dan 33 cm lang iemand een idee wordt struinen bij een sloperij denk ik.


Kabelboom , slangen , koelsysteem , enz enz nog dus voorlopig nog genoeg te prutsen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 feb 2013 00:48 #33 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
De meeste plaatsen (ik zelf ook) de LHM nog tussen inlaatspruitstuk en radiatorscherm in, pijpje waar filter op gaat door de doorvoer in het scherm, zodat het filter net voor het scherm uitkomt. Tussen LHM en inlaat komt dan een korte slang te zitten.
Ik heb er zo snel niet ff een foto van, maar dacht dat jij van mijn motorruimte wel wat foto's gemaakt had.
Verders :thumbup: bezig!!

Nog een kleine opmerking mbt de retourleiding, isoleer de boel goed wat geluid betreft, zo had ik het vroeger ook, maar als de tank wat leger raakt, hoor je gehele tijd geklater van de brandstof die weer in de tank klatert.

Er bestaat dan veel kans op extra sanitaire stops :smilegrin::smilegrin:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 feb 2013 07:07 #34 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Heb fotos van hoe het bij jouw zit met lmh maar jij het andere inlaat volgens mij. Als ik het wil maken zonder stuk uit te zagen komt LMH tegen motorkap. Vondt dit een mooiere oplossing moet alleen effe zoeken naar een passende slang.

Benzinetank ga ik goed isoleren had ik al van je gelezen.
En anders veel stops met wat lekkers te drinken ook niet verkeerd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 feb 2013 09:25 #35 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Ik heb een iets andere inlaat dan de jouwe, dat klopt, maar met de 2.0 buis kan het ook, denk dat je het buisje voor het luchtfilter er op z'n kop op moet zetten, dan past het precies.
Er is inderdaad niet veel ruimte over, maar t ken net....
Maar mocht je een passende buis vinden kun je t gewoon laten zoals je het nu hebt.
Wel denk ik dat je misschien dan van 2 buizen 1 dient te maken.
Anders kan ik je niet vertellen met welke buis je weg komt, misschien iets van een Omega A.....
Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 mrt 2013 12:35 #36 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Gaskabel aangepast.

Gaskabel opel manta en 2 beugeltjes werkt perfect zo
Kost wel effe beetje tijd maar kunt kabel nog wewoon vernieuwen zonder problemen.








Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 mrt 2013 13:47 #37 door agété
Beantwoord door agété in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Hé Frank,is het nog gelukt met die luchtslang?
Ik heb op de zaak misschien nog wel wat liggen maar dan moet ik wel even kijken ofdat de juiste diameter er tussen zit.Het zijn vacuumslangen met zo'n speciale slangklem.

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 mrt 2013 17:50 #38 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Als het goed is komt deze week een slang per post aan. Besteld via ebay omdat oplossing met andere slangen gekoppeld wel paste maar me niet aanstond.
Als het goed zit post ik het hier wel maar bedankt voor je aanbod.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 mei 2013 16:47 #39 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Zo was al weer tijdje geleden maar ben weer een stukje verder. :dork:

Alle waterslangen erop.
Brandstofleidingen erop.
Luchtslang gemaakt en eropgezet.









Kabelboom injectie geplaatst, nu nog enkele draden nalopen aanpassen en aansluiten. Eerst maar weer eens effe uitpluizen wat wat ook al weer was.
Had er toch fotos van gemaakt voordat ik het losgehaald had !!!!! maar nu die weer terugvinden he

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 juni 2013 19:53 #40 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Ombouw naar 2.0E met 5 bak
Blokje loopt :thumbup::thumbup: mijn dag kan niet meer stuk.
Kabels nog netjes maken en schakelpook 5 bak plaatsen.
Moet nog wel radiator vervangen en elektrische fan erop omdat 5 blad fan op motor de koelslang af en toe net raakt, moet je geen ririco mee lopen en het contactslot is naar de kloooooooooooooote dus daan moeten we ook nog een relais tussen zetten.

Nog 2 zaterdagen sleutelen maar dan zou het toch zover zijn dat de GT weer de weg op kan :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.