OHC Blok

13 sept 2012 20:49 #1 door robje1969
OHC Blok werd gestart door robje1969
Hoi Forum leden ik heb enkele jaren geleden een opel gt gekocht die helemaal uit elkaar lag de vorige eigenaar heeft hem wel opgeknapt en zelf gespoten auto is niet netjes strak gemaakt. nu zou ik deze eigenlijk opnieuw gaan schuren en strak maken maar door tijdgebrek ben ik toch aan de opbouw ervan begonnen nu kom ik tot de ontdekking dat er een 2.0 liter OHC blok bij zit wat zijn de aanpassingen die ik hiervoor moet doen of is het beter dit blok te verkopen en een CIH blok te kopen???


Groetjes Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 sept 2012 23:05 #2 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic OHC Blok
Aanpassingen,
in ieder geval heb je andere versnellingsbak nodig, de onsteking moet aan de voorzijde komen (a la 18S) en de de uitlaat komt aan de bestuurderszijde ipv passagiers zijde, verders dien je motorsteunen te maken en bedrading aan te passen.
Is dus nog wel wat werk, ik weet niet hoeveel je evt zelf kunt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 sept 2012 14:14 #3 door robje1969
Beantwoord door robje1969 in topic OHC Blok
motorsteunen en aanpassingen aan de uitlaat lukt me zelf wel voor de bedrading heb ik wel iemand nodig maar dat lukt ook nog wel.

Hopelijk is er iemand die foto's heeft of documentatie hierover

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 sept 2012 14:08 #4 door robje1969
Beantwoord door robje1969 in topic OHC Blok
Heb toch besloten om het ohc blok niet in te gaan bouwen heb vandaag bericht gekregen dat ik een 2.2 blok op kan halen compleet in redelijke tot goede staat.

waar moet ik op letten met een 2.2 veel aanpassingen of valt dit nogal mee heeft iemand hier ervaring mee of staat het al op het forum.

mvg, Robje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 sept 2012 14:23 #5 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic OHC Blok
Aanpassingen voor een 2.2 vallen best mee.
Past er bijna 1:1 in, ff zoekfunctie gebruiken is al meer over geschreven.
Heb je er dan ook gelijk een (5) bak bij?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 sept 2012 14:59 #6 door robje1969
Beantwoord door robje1969 in topic OHC Blok
Nee helaas niet ben nog opzoek heb wel contact met iemand die er mogelijk nog een heeft liggen een getrag 240

Hoor ik vanavond

groetjes Robje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 sept 2012 22:18 #7 door robje1969
Beantwoord door robje1969 in topic OHC Blok
hoi hoi

of ik ben blind of het staat niet op het forum heeft iemand info over het inbouwen van een 2.2 blok liefst met foto's

waar moet ik op letten bij de inbouw hiervan ?????

Alvast bedankt Mede GTers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 sept 2012 22:36 #8 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic OHC Blok
rechter motorsteun (de rubberblok) 1 cm inkorten ivm met injectie tegen schutbord. Retourleiding maken voor benzine. Benzinepompgebeuren in de buurt van de tank plaatsen. Gasstangenstelsel verwijderen. De stang die door het gaspedaal bedient wordt, daar moet je een bevestiging maken voor de gaskabel, ik geloof dat eentje van de ascona b of C (2.0 motor?) het best past. Als je een 2.2 inbouwt, gooi er dan een getrag 5bak er tegenaan. De kardanas moet dikker zijn, ik geloof dat je er eentje van een manta/Ascona 2.0E moet hebben. Hij moet dan ook ingekort worden. (ook de bevestigig van de schakelpook op de bak) De aanzuigpijp voor de olie in de carterpan moet je omdraaien, de carterpan van de GT is namelijk anders(om). Ik zal zeker wat vergeten zijn, maar de andere forumleden zullen deze info zeker nog aanvullen. Maar i.d.d. : het moet al ergens op het forum vermeldt staan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 sept 2012 16:25 #9 door robje1969
Beantwoord door robje1969 in topic OHC Blok
Bedankt voor al deze informatie hier kan ik wat mee maar moet dat altijd bij ieder blok de aanzuig pijp omdraaien en waarom??
ben hier niet echt in thuis als ik eerlijk moet zijn gelukkig heb ik hulp bij het electrische gedeelte :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 sept 2012 17:42 #10 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic OHC Blok
Bij de GT zit het diepe gedeelte van de carterpan achter, bij elke andere opel juist vóór. Zie foto (is wel een aluminium pan)
Het is dus ook een heel andere pan van een GT, je kunt geen pan van een manta of zo nemen.


Daarom moet je dus die aanzuigpijp omdraaien!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 sept 2012 18:45 #11 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic OHC Blok
Ascona heeft m ook achter zitten, dus die pan met bijbehorende olie aanzuig pijp kan dus ook!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 sept 2012 19:08 #12 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic OHC Blok
kijk, het forum is best wel handig:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 sept 2012 19:38 #13 door robje1969
Beantwoord door robje1969 in topic OHC Blok
Ja dit forum is zeker handig zo leer je telkens weer wat bij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 okt 2012 18:48 #14 door robje1969
Beantwoord door robje1969 in topic OHC Blok
Hier een foto van het 2.2 i blok met varajet carb zoals ik begrepen heb moet het diepe gedeelte achter zitten en dat is hier dus al het geval maar hoe weet ik nu zeker dat de aanzuig buis goed zit ??????

heb dit blok van iemand gekocht die toch besloten heeft om het orginele blok te plaatsen.

groetjes Rob
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 okt 2012 21:57 #15 door Jos
Beantwoord door Jos in topic OHC Blok
Beste Rob,

In theorie kan het zijn dat het blok de aanzuigbuis mist
Aannemelijk is dit niet
heb in het verleden wel eens meegemaakt dat er een blok verkocht werd waar de carterpan was verwisseld en men gemakshalve geen aanzuigbuis had gemonteerd. (of geen ter beschikking had, kan natuurlijk ook)
Indien je het blok niet wilt openschroeven kan je een oliedruktest uivoeren door het blok een paar keer met de startmotor rond te laten draaien. Na een paar omwentelingen zal de oliedruk al opgebouwd zijn zonder dat het blok hier iets mee geleden heeft.
Wil je echter 100% zekerheid dat zul je de carterpan moeten verwijderen om te kijken of de buis erin zit en juist gemonteerd is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.