Klepsteelrubbers

26 sept 2012 12:34 #1 door Black Beauty
Klepsteelrubbers werd gestart door Black Beauty
Hallo,

Ik heb onlangs een bestelling gedaan van de dichtingen en ik heb daarbij 8 klepsteelrubbers ontvangen.
Voor zover ik hier overal kan lezen, heb ik er toch maar 4 nodig of vergis ik mij ? Bij de 4 andere kleppen horen toch de zwarte met het veetje ?
4 bruine rubbertjes op het eind van de stelen en 4 zwarte rubbers bij de klepsteelzittingen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 sept 2012 14:52 #2 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic Klepsteelrubbers
Kan er mij iemand zeggen waar deze twee ringen voor dienen ?
-een dik stoffen ringetje
-een metalen ring (Lijkt op de dichting van de carterpan) [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/18944=2072-Naamloos 1.jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 sept 2012 15:15 #3 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Klepsteelrubbers
Denk dat die ring inderdaad onder de moer van de carterpan gaat. Daar kom je zo achter als je die er bij pakt (diameter). Die andere zou ik zo niet weten, ook al heb ik mijn motor er al eens uitgehaald...;)

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 sept 2012 00:23 #4 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Klepsteelrubbers
Zoals hier gezegt wordt denk ik ook dat de ring voor de carterbout dient.
Het rubberen dopje met opening van binnen dient geplaatst te worden in de uitsparing van de cylinderkop ter hoogte van het distributie tandwiel met name voor het olie kanaal.
Alle andere kanaaltjes liggen aan het oppervlak, maar bij 1 is er juist genoeg uitgefreest om de rubber dichting in te plaatsen.

veel geluk met de revisie

greetz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 okt 2012 19:38 #5 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic Klepsteelrubbers
Duffy het is niet dat rubberen ringetje dat jij bedoelt. Dat ken ik.
Het gaat hier om een vilten ringetje van een 3à 4 mm hoog en een diameter van ongeveer 1,5 cm.
Zou dus wel eens voor onderkant peilstok kunnen zijn.
(Niet helemaal vanonder natuurlijk _O- )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 okt 2012 03:11 #6 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Klepsteelrubbers
Peilstok, wie weet... ik moest zelf eerst denken aan een afdichting voor de olie of waterdop, maar dat kwam weer niet overeen met de maten. Altijd leuk die complete pakkingsets zonder ook maar enige uitleg (en kan ook nog eens per type verschillen, ook wat voor materiaal gebruikt wordt);)

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 okt 2012 07:33 #7 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Klepsteelrubbers
klopt inderdaad

dergelijke pakkingen worden voor een bepaald type blok gemaakt, wat uiteraard resulteerd in universele setjes die voor meerdere uitvoeringen toepasbaar zijn.
Altijd lastig
had zelf ook al in gedachten dat het vilten ringtje voor de oliepeilstok zou zijn, echter dan voor de motoren met de kortere peilstok, dus zonder de rubberen afdichting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.