Distributieketting

17 nov 2012 16:31 #1 door Carlo
Distributieketting werd gestart door Carlo
Hoi GT rijders,

Ben de motor verder aan het na kijken.
Nu staat er op de nokkenas R90090582 als het goed gelezen heb
is dit een normale nokkenas.
Is het een snelle moet in de plaats van R een S staan.
Is het zo dat de ketting door de oliepomp gespannen wordt?
Er staat ook een jaartal op 1979.
Hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Groetjes
Carlo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2012 18:48 #2 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Distributieketting
Volgens mij is dat een standaard nokkenas uit een 2.0E.


Dit heb ik nog gevonden:

2.0 e cam r90090582 stamped `R` on far end
inlet opens 34 deg btdc
inlet closes 88 deg abdc
exhaust opens 74 deg bbdc
exhaust closes 48 deg atdc
inlet/exhaust duration 302 deg

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2012 18:58 #3 door Carlo
Beantwoord door Carlo in topic Distributieketting
Oké dan ga ik er vanuit dat het een normale nokkenas betreft.

De vraag of de oliepomp de ketting op spanning brengt is vanwege dat bij stilstand als ik de krukas verdraaid de nokkenas pas na ongeveer 1cm verdraaiing van de krukas meegenomen wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2012 12:20 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Distributieketting
Ja de ketting wordt middels oliedruk op spanning gehouden. Denk dat wanneer je met de hand ronddraait je altijd wel kans maakt dat je eerst wat ruimte weg draait. Als je de motor stil zet kan de krukas altijd een stukje tegengesteld draaien. De trekkende kant van de ketting krijgt dan wat ruimte. Als je dit door met de hand te draaien wegneemt, en vervolgens nogmaals met de hand de boel verdraait zal het waarschijnlijk minder aanwezig zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2012 13:30 #5 door Carlo
Beantwoord door Carlo in topic Distributieketting
Oké bedankt motor heeft een tijd stil gestaan heb nu meer tijd om de gt verder na mijn zijn te maken.
Tank achterzijde extra ontluchting vanwege inspuitpomp,kabelboom origineel aangelegd,alles achter met tectyl behandeld.
Alle slangen vernieuwd en waar het kan vervangen door leidingwerk van het brandstof systeem.
Het geheel achter kan nu dicht gebouwd worden.
Ben achter begonnen ga nu langzaam na voren.
Eerst de motor nu zodat hij goed loopt.
De zullen nog wel meer vragen komen waar ik tegenaan loopt
maar ja daar is dit forum voor toch.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2012 13:37 #6 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Distributieketting
Uiteraard, het forum is er voor al je problemen...:smilegrin:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.