Opnieuw problemen met mijn GT

28 sept 2013 20:25 #1 door driesmichiel
Opnieuw problemen met mijn GT werd gestart door driesmichiel
Na 2 jaar stilstand heb ik heel wat problemen gehad om mijn GT te starten (zie vorig topic) . Omdat hij weer in gang ging en de motor vrij goed liep wilde ik 2weken geleden een ritje maken . Na 100 meter begon de motor te sputteren en viel hij stil als ik gas gaf . Ik heb ondertussen de volgende zaken vernieuwd :
- nieuwe verdeler kap
- nieuwe bougiekabels
- nieuw contactpunt
- nieuwe bougies
- nieuwe weber carburator .
Helaas geen beterschap . Stationair draait de motor redelijk (om de paar seconden zit er wel een dipje in het toerental ,net alsof de ontsteking even wegvalt) . Zodra ik gas geef dreigt de motor stil te vallen, als ik het gas snel terug los draait hij stationair verder. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn want ik ben een beetje einde raad .:(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 sept 2013 20:48 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Opnieuw problemen met mijn GT
Zoek het eens in het vacuumsysteem en/of de vervroeging.
Staat hier wel ergens op de site.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 sept 2013 23:12 #3 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Opnieuw problemen met mijn GT
als een motor stationair goed draait en bij gasgeven problemen oplevert, ligt de oorzaak in de meeste gevallen in een te arm mengsel
door te lang stilstaan kan er afzetting in de carburateur ontstaan met deze problemen tot gevolg.
Advies is om eerst na te gaan of de benzinepomp wel genoeg levert.
Gewoon de slang lostrekken aan de ingang van de carburateur en kijken of de opbrengst voldoende is.
Is de benzine toevoer correct dan het zaakje openschroeven en reinigen, doe dit met benzine en perslucht en niet met een naald of staaldraad!!
Heb je geen compressor, gebruik dan gewoon en fietspomp.

een simpele check is je hand boven op de caburateur te houden terwijl de motor loopt. (aanzuigstuk verwijderen)
de toevoer dien je dan nagenoeg kompleet af te sluiten
regeert de motor bij gasgeven wel naar behoren dan weet je waar het probleem zit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 sept 2013 23:53 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Opnieuw problemen met mijn GT
Als je wilt kijken of je mengselverhouding goed is kan je ook colortune (testbougie) gebruiken. Is reuze eenvoudig en geeft een goede indruk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 sept 2013 09:54 #5 door blacky
Beantwoord door blacky in topic Opnieuw problemen met mijn GT
Je hebt een nieuwe carburator erop , mss zoals jos zegt een te arm mengsel en deze nog bijgesteld moet worden.

vervang ook eens de bobine of zeker de condensator over je contactpunten ?
kwestie van deze uit te sluiten !

home.planet.nl/~roelwijn/pics/1-1.jpg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 sept 2013 11:26 #6 door driesmichiel
Beantwoord door driesmichiel in topic Opnieuw problemen met mijn GT
Ja de carburator heb ik vervangen door een nieuwe van splendid parts . Dit heeft niet geholpen , hij draait even slecht als met de oude carburator . Ik heb al geprobeerd met een rijker of armer mengsel maar dat geeft niet veel verschil . De benzine pomp is ook goed (0,18 bar druk). De vacuum vervroeging werkt ook, als ik onderdruk op het slangetje aanbreng zie ik met de afstellamp het kogeltje op het vliegwiel verschuiven. Wat ik wel gemerkt heb is dat als de motor stationair draait het vacuum niet hoog genoeg is om de vacuum vervroeging te activeren. (onstekingstijdstip gecontroleerd met lamp is het zelfde met vacuum slangetje aangesloten of los gemaakt) Zou het kunnen dat er niet genoeg vacuum is door een lek of zo ? Of is het normaal dat de vacuumvervroeging niet actief is als de motor stationair draait ?:question:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 sept 2013 13:36 #7 door leon
Beantwoord door leon in topic Opnieuw problemen met mijn GT
Toen ik in begin mijn motor had aangesloten liep deze ook niet goed, probleem komt veel overeen was destijds de vacuumslang (die naar de rembekrachteging loopt).
Daar zit een klepje tussen deze had ik verkeerd om zitten, er staat op de kunststofbehuizing een pijl op vermeld dacht dat deze naar de carburateur moet wijzen.
succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 okt 2013 16:32 #8 door driesmichiel
Beantwoord door driesmichiel in topic Opnieuw problemen met mijn GT
Ik heb gisteren de condersator die over het contactpunt staat vervangen door een nieuwe , een wereld van verschil. De motor loopt stationair weer regelmatig en valt niet meer stil als ik gas geef . Iedereen bedankt voor de nuttige tips.:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 okt 2013 22:08 #9 door blacky
Beantwoord door blacky in topic Opnieuw problemen met mijn GT

blacky schreef : vervang ook eens de bobine of zeker de condensator over je contactpunten ?
kwestie van deze uit te sluiten !

home.planet.nl/~roelwijn/pics/1-1.jpg


Had ik toch voorgesteld !:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.