Vacuümslangen motor aansluiten

18 mrt 2014 21:49 #1 door State Scarlet
Vacuümslangen motor aansluiten werd gestart door State Scarlet
Ik gooi het maar even onder motor, daar ik een aantal slangen aan het vervangen ben van mijn vacuüm en verwarmingssysteem, maar ik loop tegen wat probleempjes op, waar ik niet zo wijs uit kom.

Ik wilde allereerst de 2 vacuüm slangen vanaf mijn motor naar mijn carb vervangen. Volgens Splendid kon ik deze gewoon insteken, maar ik heb zelf momenteel geschroefd deze slangen zitten. Kan ik dit gewoon verwijderen (hoe?) en vervolgens insteken? Zie onderstaand plaatje



Het begon overigens met wéér een vacuüm probleem, waarbij bij het remmen mijn toerental reageerde. Heb mijn rembekrachtiger al eens vervangen, dus vandaar dat ik nu de niet al te koosjere slang van daar naar de carb al vervangen heb vandaag en gelijk de andere slangen aan wil pakken (na dit vacuüm project --> de verwarmingsslangen/verwarming werkend krijgen)

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mrt 2014 23:52 #2 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Vacuümslangen motor aansluiten
beste Johan

de slang die je op de foto toont is niet echt een vacuumslang
het is namelijk de carterafzuiging van de motordampen
de onderdruk is hierbij minim omdat de aansluiting boven de carburateur zit
betreffend item onlangs al een keertje eerder aan de orde geweest
overigens is de getoonde aansluiting zo gek nog niet
het is niet orgineel, maar de toepassing is wel een verbetering
normaal is de slang van rubber en wordt door een pinnetje in het kleppendeksel vastgehouden
door aantasting van de oliedampen vergaat het rubber uiteindelijk en schiet er dan uit

anders is het met de slang van de rembekrachtiging
de aansluiting zit onder de carburateur zodat deze meer (onder)druk opbouwt.
de slang is voorzien van een bewapening (inwendige ijzerdraad) om knikken van de slang tegen te gaan
Indien je twijfelt over de kwaliteit hiervan kan je deze loskoppelen van de bekrachtiging
met je duim kun je controleren of er voldoende zuigkracht is en deze constant blijft (geen lekkage bv)
tevens dient er in de slang een terugslangklep gemonteerd te zijn. Is deze niet aanwezig dan zou dit het probleem kunnen zijn.
Ook roestvorming bij de aansluiting op de bekrachtiging of uitdrogen van het rubber geeft de fluctuatie in het toerental

succes:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 apr 2014 16:02 #3 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Vacuümslangen motor aansluiten
Hey Jos, ik ben de laatste tijd wat bezig geweest met wat dingetjes.

Ik heb een deel van mijn Splendid bestelling aangewend, ik heb de aansluitingen gelaten van de carterafzuiging op jouw aanraden. Beetje aangepast en een likje verf gegeven, zodat het allemaal mooi past.

Ook heb ik een nieuwe vacuümslang lopen van de rembekrachtiger, met terugslagventiel, naar de carburateur. Ook gelijk even het rubber bekeken van de remcilinder, maar die is net een jaar oud en zag er goed uit.

Helaas heeft het maar even lekker gelopen, heb nu ergens een beetje vacuüm dat lekt richting de carb. Voorheen kon ik de slang bij de bekrachtiger loshalen, afdoppen en de motor liep netjes. Nu heb ik vanaf dat punt en verder een lekje, wat ik vreemd genoeg nog niet heb opgelost. Zo straks maar even lossleutelen en de slangklemmetjes eens goed vast zetten, hopelijk dat dat de oplossing is. Ik las ook dat het eventueel de carb pakking kon zijn ergens?



Verwarmings deel ga ik nog een keer op terugkomen, zolang de auto maar eens eerst goed loopt in de zomermaandjes;)

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 apr 2014 20:53 #4 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Vacuümslangen motor aansluiten
Net dus even alles nagekeken, blijkt dat de aansluiting van de nieuwe rembekrachtiger niet goed afsluit. Het is niet zoals het origineel een bajonet, maar een andere aansluiting. Hij breekt als het ware van de rempot af, dus heft daarbij het vacuüm op. Ben je mooi klaar mee, nu het net gemonteerd zit.... En nu?:(

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 apr 2014 07:27 #5 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Vacuümslangen motor aansluiten
kan zo niets voor je doen Johan


ff een foto'tje maken van het spul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 apr 2014 17:05 #6 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Vacuümslangen motor aansluiten
Is ook niet zozeer dat jij er wat aan moet doen Jos, ik wacht al een week op reactie van dat bedrijf, maar blijft uit. Ding is gewoon niet goed, daar ik hoopte deze maanden te kunnen rijden, is het nu helemaal niks. Ga van de week maar eens in de telefoon kruipen en zien of ze een oplossing kunnen bieden.

Heb de afgelopen tijd weinig tijd gehad door werk en mijn vriendin in het ziekenhuis met nog onbekende pijnklachten, waar de oplossing al een week voor is: pijnstiller mix slikken.

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 apr 2014 22:08 #7 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Vacuümslangen motor aansluiten
ja tijd: de bekende factor

sterkte met je vriendin-O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 mei 2014 02:32 #8 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Vacuümslangen motor aansluiten
Merci nog, situatie is niet veel anders, weten nog steeds niet wat het is en ze slikt vrolijk pilletjes door.

Rembekrachtiger omgeruild en de nieuwe er op gezet ondertussen van de week. Alles loopt weer zoals moet zijn, ik word zowaar een expert op dit onderdeel.

Nu enkel nog een keer de verwarming aanpakken en afwachtend op mijn nabestelling van Splendid ;)

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 mei 2014 09:32 #9 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Vacuümslangen motor aansluiten
kachel is een luxeprobleem _O-
heb je in de zomer niet nodig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 mei 2014 12:43 #10 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Vacuümslangen motor aansluiten
dat vindt ik ook .
Maar moet jij eens met mijn vrouw praten dan :bigsmile:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 mei 2014 13:46 #11 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Vacuümslangen motor aansluiten
een keertje 's-winters achter op de motor zetten, piept ze wel anders_O-

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 mei 2014 00:32 #12 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Vacuümslangen motor aansluiten
Dat is ook degene die piept bij mij (ik heb de GT gekocht ipv een motor overigens) ;)

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 mei 2014 10:09 #13 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Vacuümslangen motor aansluiten
reed al een paar jaar motor voordat ik m'n GT kocht
had in het begin ook enkel m'n motorrijbewijs
na een jarenlange pauze begon het weer te kriebelen en ben toch weer opnieuw op de motor gestapt.:thumbup:
De ervaringen zijn nog leuker als het rijden met een GT
Zeker als je op een zware machine zit:ninja:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.