opel gt en lpg

11 mei 2009 11:34 #21 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic opel gt en lpg

GranTurismo schreef : pictures.autotrader....et/media?id=32829605
Zelf vind ik deze heel mooi, al denk ik dat ie een paar euro meer kost.


Vraagprijs van deze is 20.000 euro is nog van de eerste eigenaar
staat al een tijdje te koop. Linker achterscherm is een keer overgespoten, hier zit dan ook krakeleum in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 mei 2009 11:49 #22 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic opel gt en lpg

Mischa schreef : Vraagprijs van deze is 20.000 euro is nog van de eerste eigenaar. staat al een tijdje te koop.


Niet gek als je 20.000 euro vraagt :crazy:
Wel een schitterende kar!

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 mei 2009 13:12 #23 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic opel gt en lpg
Ik heb een kennis die een GT heeft met LPG. Ik vindt het in dit geval zinloos, want hij rijdt er werkelijk nooit mee. LPG heeft pas zin als je veel KM rijdt, je moet de aanschaf enz. ook nog eens "terugverdienen". Dat heeft geen zin als je maar 500 km per jaar rijdt. (of in dit geval misschien 10km-O-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 mei 2009 14:24 #24 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic opel gt en lpg
En als je dan later je kleppen nog moet laten vervangen kan je weer overnieuw beginnen met het opbouwen van de winst.
20.000 Euro voor die goudkleurige(!) GT??
Jeetje, dan moet ie wel in concoursstaat zijn hoor, en als ie craquelé is, is ie dat niet!
Hij staat overigens wel bij een garagebedrijf .

Unieke auto!!!!! Waarschijnlijk de enige in Europa .1ste eigenaar.originele Hollandse auto!! Niet gerestaureerd !!!!Staat altijd onder een doekje binnen.Alleen serieus gegadigde.Is geen koopje!! Prijs op aanvraag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 mei 2009 21:11 #25 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic opel gt en lpg
Wat wordt bedoeld met 1ste eigenaar??

Volgens de RDW is het volgende bekend:

Historie:
Datum eerste toelating 12-06-1970
Datum aanvang laatste tenaamstelling 31-03-1995
Datum eerste afgifte Nederland 12-06-1970

Eigenschappen:
Kleur(en) GEEL
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Massa leeg voertuig 930 kg

Voertuig & APK:
Voertuig

Kenteken 02-51-NR
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming GT
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 02-06-1996

Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 31-03-1995

link voertuig gegevens RDW

Deze auto kan volgens mij nooit van een 1ste eigenaar zijn!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 mei 2009 21:48 #26 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic opel gt en lpg

2 Fast 4 U schreef : Kleur(en) GEEL
Vervaldatum APK 02-06-1996


De mijne is zilverkleurig, op het kenteken staat grijs.
Beschouw de kleur geel maar als goudgeel net als friet :lol:

Vervaldatum laatste APK in 1996. Maw auto is al 12+ jaar niet meer op de weg geweest en heeft dus waarschijnlijk amper KM's gemaakt. Is lekker goed voor de pakingen, rubbers etc. Trouwens van de foto onder de motorkap wordt je ook niet echter super vrolijk. Ziet die van mij er beter uit. Zal hem ook eens te koop zetten voor 20.000 euries :bigsmile:
Blijft een mooie auto zo goudkleurig.

Ben trouwens benieuwd hoe het met Tolmans bezichtiging is afgelopen.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 mei 2009 23:55 #27 door tolman
Beantwoord door tolman in topic opel gt en lpg
bezichtiging was ok. auto zag eruit zoals je kan verwachten van een polyester uitgebouwde auto: her en der scheurtjes en beschadigingen, maar voor mij niet storend. grootste probleem was eigenlijk dat ik gewoon echt niet lekker zat. ik heb relatief lange benen en kon gewoon geen fijne zithouding vinden. hiermee kan ik dus echt niet dagelijks 2 uur spitsrijden. zucht -O-

er zat trouwens echt een volledige gascapsule achterin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 mei 2009 22:20 #28 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic opel gt en lpg

tolman schreef : Grootste probleem was eigenlijk dat ik gewoon echt niet lekker zat. ik heb relatief lange benen en kon gewoon geen fijne zithouding vinden. hiermee kan ik dus echt niet dagelijks 2 uur spitsrijden. zucht -O-


Wil dit dan zeggen dat je definitief afhaakt als toekomstige GT-bezitter, of kijk je nog verder?
Ook onder de Forumleden bevinden zich lange mensen, zover ik begrepen heb kunnen zij goed uit de voeten in de GT. Misschien andere stoelen monteren?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 mei 2009 22:26 #29 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic opel gt en lpg
Als je moet spitsrijden kan je beter voor een automaat kijken dan een LPG-er. Of beide...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 mei 2009 22:31 #30 door Peter uit IJsselstein
Beantwoord door Peter uit IJsselstein in topic opel gt en lpg

2 Fast 4 U schreef : Wat wordt bedoeld met 1ste eigenaar??

Volgens de RDW is het volgende bekend:
Kenteken 02-51-NR

Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 31-03-1995

link voertuig gegevens RDW

Deze auto kan volgens mij nooit van een 1ste eigenaar zijn!!


Ik ben 2 jaar geleden hier ook mee bezig geweest. Hij vroeg toen 20+, ik dacht dat het over kaas ging.........Heb iets minder vettigs gekocht :bigsmile:
Het verhaal is dat de auto inderdaad van de 1e eigenaar is, en wel de vader van de huidige garage eigenaar. Hoe dat dan zit met overschrijving in 1995, misschien van vader naar zoon?

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 mei 2009 23:36 #31 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic opel gt en lpg
Maar dan is het nog steeds niet de eerste eigenaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 mei 2009 00:08 #32 door tolman
Beantwoord door tolman in topic opel gt en lpg

GranTurismo schreef : Als je moet spitsrijden kan je beter voor een automaat kijken dan een LPG-er. Of beide...


Ik reed tot voor kort met beide bmw 7-serie automaat op lpg uit '96. Fijn spitsrijden, maar ik was nooit echt gecharmeerd van deze auto. Daarvoor had ik een 6-serie uit '86. Hier was ik wel altijd gelukkig mee, maar iemand die niet zat op te letten heeft me in de vangrail geduwd en is doorgereden. Misschien moet ik toch maar weer eens op zoek naar een mooie 6-serie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 mei 2009 21:07 #33 door gvy
Beantwoord door gvy in topic opel gt en lpg
Hoy,

Ik weet dat ik tegen onze geliefde GTtjes inspreek, maar het komfort dat een GT biedt is bijlange na niet te vergelijken met een BMW 6 serie.

Een GT is wat dat betreft spartaans en twee generaties ouder.
Na die 6 en 7 vrees ik dat je het niet lang gaat houden in een GT als dagelijks vervoer....
Ook de lawaaierige 4 cilinder van de GT is geen vergelijk met de soepele 2.8 of 3.5 uit de Beamer

Ik ben , maar 1.83m en zit heel comfortabel in de stoeltjes van m'n GT. Ik rij liefst alleen want met 2 is ie wat smal.
Rijden is altijd een beleving, gewoon omdat het nog echt werken is.
Dagelijks ermee moeten rijden zou ikzelf niet meer doen.

Een GT tje is wel mooier en scoort nog altijd veel symphatieke reacties, iets wat je met je dikke beamer serie6 wel moet missen.
Ik moet toegeven dat ik nogthans die 6 altijd een hele mooie coupé gevonden heb.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 mei 2009 21:43 #34 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic opel gt en lpg

2 Fast 4 U schreef : Deze auto kan volgens mij nooit van een 1ste eigenaar zijn!!


Auto is van zijn vader geweest die heeft h'm destijds nieuw gekocht aankoopnota aanwezig de racehandschoenen zitten er ook nog bij.

Alles is nog origineel , wel een mooie auto maar 20.000 euro is een hoop geld hij heeft ooit eens een bod gehad van 19.000 euro en daar is de gt niet voor weggegaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 mei 2009 22:26 #35 door nico
Beantwoord door nico in topic opel gt en lpg
Heet dat dan niet hebberig zijn, of koppig misschien?8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 mei 2009 11:36 #36 door opelgt1900
Beantwoord door opelgt1900 in topic opel gt en lpg
Een GT is voor mij niet geschikt voor dagelijks gebruik. Het is een auto om rustig te rijden en te genieten. Een BMW kies je voor iedere dag. En denk eens aan een diesel - bevalt mij in ieder geval uitstekend. Een gebruik van 1:18 en al ruim 300.000 km probleemloos voor mijn 320D en nog nooit tussentijds olie bijgevuld!
De GT is een troetelkindje en alleen voor bijzondere gelegenheden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 mei 2009 11:47 #37 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic opel gt en lpg
Of een andere oldtimer op LPG.
Ik ben bijzonder gelukkig met m'n Mercedes W108 (eigenlijk een W109) uit '68 wat mijn dagelijkse auto is.
De auto is heel erg comfortabel, voor zijn leeftijd erg compleet uitgerust (stuurbekrachtiging, electrische ramen, airco, warmtewerend glas, automaat), en heel erg veel ruimte,ook achterin. Het is geen auto om met te scheuren. Maar je wordt zo relaxed als je daar mee rijdt. Laat iedereen maar voorbij vliegen of me proberen op te jagen. Het gaat allemaal aan me voorbij, ik geniet met volle teugen van het heerlijk over de weg zweven met dat ding. De combinatie van wegenbelastingvrij en de prijs van een liter LPG is ook nog eens relaxed voor de buidel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.