2.2E CIH motor teveel benzine

30 mei 2009 11:27 #1 door Robbie
2.2E CIH motor teveel benzine werd gestart door Robbie
Hoi,

Ik heb sinds enige jaren een Rekord 2.2E CIH motor in mijn gtje liggen, nu na een lange tijd niet gelopen te hebben wil deze niet meer draaien.

Er komt zoveel benzine uit de verstuivers omdat ze constant open staan.

Ik heb eigenlijk niets veranderd sinds hij nog wel goed liep.

Iemand enig idee of heeft er iemand nog onderdelen van zo'n systeem liggen?

Nieuwe kabelboom computer kastjes etc etc...ik ben radeloos en wil er bijna weer een carb. motor van gaan maken.

Groetjes uit Zeeland
Robbie:sniffle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2009 12:10 #2 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Sorry Robbie, ik weet geen oplossing voor je probleem. Heb er ook geen onderdelen van. Wilde wel even van de gelegenheid gebruik maken je welkom te wensen op het forum.
Wellicht dat andere forumleden je de goede kant op kunnen sturen.
Groeten Rini.

Ps. Zeeland provincie of Zeeland stad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2009 12:39 #3 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Thnx..

provincie Zeeland ja ...

Koudekerke om precies te zijn.
Ik heb deze gt al sinds mijn 17de en ben nu 42 dus das een hele tijd.

Toen in der tijd reden er heel veel van deze mooie bolides, tegenwoordig zie je er niet meer zoveel.

De mijne heeft ooit 2de prijs gehaald op concour de elegance van de Opel GT clus, staat zelfs in hun blad ergens ...

Maar goed ik hoop dat iemand een antwoord heeft of reserve onderdelen, want ik zie et niet meer zitten met dit systeem.:punk:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2009 12:47 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Dan ben je een die-hard op het gebied van de GT dus, en weet je waarschijnlijk ook dat het weer allemaal in orde komt.
Ik ga de bladen er eens op naslaan!
Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2009 15:37 #5 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Robbie,

Het lijkt me een probleem met je stuureenheid.
Als het de originele is die bij de 2.2 zat dan is het de stuureenheid van een LE jetronic .
Als je iemand kent in de buurt die er een heeft dan kan je gewoon even proberen wisselen.
Ik zou dit toch eerst doen voordat je aan een ombouw begint.

Ik heb nu geen tijd ( moet vertrekken) maar ik kijk vanavond het schema even na en probeer je wat tips te geven hoe je het kunt nameten.

Geert

Ik vermoed dat ik er nog een liggen heb , maar ik woon in Belgie bij Gent .

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2009 15:43 #6 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Belgie is voor mij geen probleem ik woon in Koudekerke Zeeland...maar even uitproberen is dan toch wel een gedoe, tenzij je mij vertrouwd dat ik hem terug stuur als dit het niet is...
Kopen natuurlijk als dit het wel is....

Over welk kastje praten we dan eigenlijk ? de grote waarschijnlijk of de kleine aan de binnezijde ?

Gr
en alvast bedankt voor alle moeite...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2009 16:23 #7 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Robbie,

Ik bedoelde ook uitproberen.
Was niet van plan het weg te doen.
Als er iemand in je buurt met een LE jetronic rondrijd kan je het gemakkelijk eens wisselen.

De regeleenheid is de grootste kast met stekker.
Die regelt de injectie.

Maar ik kijk vanavond of je niet eerst wat kan uitmeten.
Ik ben momenteel niet thuis.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2009 16:27 #8 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Okay thnx,

Dan zoek ik ondertussen iemand die zo'n kastje nog heeft liggen ..
Zal moeilijk zijn want ik heb et al bij veel auto slopers geprobeerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2009 16:36 #9 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
En als het inderdaad aan de besturing ligt dan kun je op Marktplaats terecht.
Hier staat er namelijk één te koop (denk dat jullie zelf wel weten of het identiek is).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2009 17:03 #10 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Zou em kunnen zijn, helaas kan ik het niet zo snel checken omdat de GT bij een opel garage staat, maar die komen er ook niet uit, mede omdat ze dit soort kastjes niet hebben liggen om te testen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2009 21:28 #11 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Deze op marktplaats komt van een BMW motorfiets.
De K100 reeks was uitgerust met een LE jetronic.
Ik zou deze niet nemen.

Misschien kan je beginnen met nazien of je de 2 massaklemmen van de kabelboom correct hebt aangesloten. (je LE jetronic heeft volgens onderstaand schema 2 massaklemmen)
Stekker uittrekken... Klem 13 doormeten naar massa. klem 5 doormeten naar massa.

Als ik zelf het onderstaande schema uitvolg dan zie ik het volgende.

Alle 4 de verstuivers worden aangestuurd door klem 9 en klem 12 van de regeleenheid. Bij de LE jetronic worden namelijk de 4 verstuivers samen aangestuurd.

Klem 9 komt volgens mij positief (+12V)bij het starten. (is namelijk ook de voeding van het stuurrelais) Dit wil zeggen dat klem 12 vermoedelijk intermitterend naar massa wordt gestuurd om de verstuivers te openen.
Vermits jouw motor verzuipt zodra je start moet het daar schorten.
Of je regeleenheid is stuk waardoor klem 12 aan massa ligt of zweeft waardoor de verstuivers continu inspuiten, of er is iets loos met de massa van de kabelboom

just my 2 cents, ik ben ook geen specialist natuurlijk.

Eerst massa op de kabelboom controleren en dan proberen iemand zijn regeleenheid te testen.

Met onderstaand schema en een goede ohmmeter kan je ook de kabelboom doormeten, maar ik verwacht niet dat het probleem daar zit, tenzij je massa aansluiting.




t'is 100km tot bij mij

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2009 22:57 #12 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Robbie, je zegt dat de verstuivers open staan, komt dit door dat ze aangestuurd worden of omdat ze vast zitten omdat de auto lang heeft stilgestaan??

Om dit te kontroleren kun je de stekkers van de sproeiers los nemen, en de sproeiers uitbouwen, en kijken of de sproeiers nog doorlaten, laten ze nog door, dan is het vermoedelijk niet de elektronica, maar de sproeiers die vast zitten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 mei 2009 10:16 #13 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ik heb de sproeiers er al uit gehad inderdaad en schhongemaakt, ook heb ik de motor laten draaien met verstuives eruit en ze gaan open en dicht.

Tevens de spanning gemeten op de sproeiers en voltage komt op en gaat weer neer.

er gebeurt dus wel iets alleen niet op de juiste momenten denk ik, en te lang.Er word zoveel benzine ingespoten dat het zelf in de olie zit onderin de carter.:grind:

Ik hoop dat er iemand hier op het Forum zit die in Zeeland woont ofzo...tenzij ze hier allemaal in alfa's en VWtjes rijden. 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 mei 2009 10:42 #14 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Ik vond trouwens ook nog een mooi schema.
Ik zal et ff delen met jullie mischien leuk voor in het archief als het er nog niet staat.


www.timeoutservice.nl/le-j.jpg

Mooi weer vandaag, ff de Jeep Wrangler '88 uitlaten.*O*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 juni 2009 00:29 #15 door J.S.
Beantwoord door J.S. in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Als de motor al een lange tijd niet gelopen heeft lijkt het mijn niet waarschijnlijk dat er iets niet goed is met de aansluitingen e.d.
Wat wel meer voorkomt is dat o.a. de injectoren door corrossie vast gaan zitten of in ieder geval door corrossie zodanig vervuild raken dat ze niet meer goed functioneren.
Om dit op te lossen zijn er diversen reinigingsmiddelen op de markt
Een merk waar ik goede ervaringen mee heb is het merk Forte, zie bijgaande link.

Probeer dit eens, het kost niet veel en als het niet geholpen heeft weet je dan in ieder geval zeker dat het niet aan de injectoren ligt.

Ik hoor wel hoe het verder gaat.

www.forte-nwe.com/NL...+System+Cleaner.html


JS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 juni 2009 11:29 #16 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Die zijn helemaal nagekeken en werken naar behoren, thnx for the advise tho :)

Ik heb trouwens nog wel me 1900S motor liggen van de GT, als iemand interesse heeft ???:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 juni 2009 12:35 #17 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2E CIH motor teveel benzine

Robbie schreef : Ik heb trouwens nog wel me 1900S motor liggen van de GT, als iemand interesse heeft ???:thumbup:


interesse voor de 1.9 S?? kosten??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 juni 2009 12:52 #18 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Tja wat kan men daar voor vragen ik zie verschillende prijzen op het net van 500 tot 1100.
Deze is er 5 jaar geleden uit gegaan, alles erop startmotor etc etc behalve het kleppendeksel dat zit op de 2.2E ivm de hoogte.

Deze is werkend uit de gt gekomen en zit nog in de olie..
Kan alleen niet zeggen of alles nog werkt , je zal wel even de boel moeten nakijken.

Noem maar wat, want hij ligt in de weg en als ik er een GT'r een plezier maa kan doen !!8)7

Ik zoek zelf nog een paar brede sloffen en eventueel een set remmen die beter werken dan de orginele.
Mijn gt is destijds uitgebouwd vanwege de slechte wielbakken, en nu zijn mijn Wolfrace verlgen niet breed genoeg meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 juni 2009 13:50 #19 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
Het geld dat je voor de motor vangt kan je ook in de bak steken, daar heb je tenslotte ook problemen mee...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 juni 2009 13:53 #20 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2E CIH motor teveel benzine
True.... so true....8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.