Geen olie druk

01 mrt 2008 16:47 #1 door GT-Koos
Geen olie druk werd gestart door GT-Koos
Ik heb mijn 2.0 s motor uit elkaar gehad: nieuwe zuigerveren, olie schraapveren, alle lagers en pakkingen vervangen. Na inbouw starten hij meteen maar heb geen olie druk! Heeft iemand hier ervaring in enige suggesties:sniffle::sniffle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mrt 2008 19:56 #2 door MarcelGT
Beantwoord door MarcelGT in topic Geen olie druk
Na revisie moet je je oliepomp eerst vullen met een oliespuit ofzo, hij zuigt anders niet aan.
Dit kan door het gat boven de olieopmp welke is afgedicht met een plug met een binnenzeskant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 mrt 2008 06:38 #3 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Geen olie druk
Klopt, de tandwielen in de oliepomp zijn niet zelfaanzuigend. Je zal ze een handje moeten helpen...
Marcel welkom op het forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 mrt 2008 20:18 #4 door opelstof
Beantwoord door opelstof in topic Geen olie druk
Heb je niet gelijk de oliepomp vernieuwd. Kost ca. 80 euro en je hebt weer de volle druk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 mrt 2008 22:23 #5 door GT-Koos
Beantwoord door GT-Koos in topic Geen olie druk
Supper bedankt voor de tip, ik heb nu weer volle druk.
Grt. Koos :smilegrin:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 mrt 2008 22:53 #6 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Geen olie druk
De oliepomp vernieuwen...wat versta je daaronder? Net die twee tandwielen, of zit er meer bij?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 mrt 2008 13:37 #7 door opelstof
Beantwoord door opelstof in topic Geen olie druk
De twee tandwielen, het dekseltje en de bijpas (veer met kogel). Bij mij ging het olielampje branden als de motor stationair draaide. (ca. 750 toeren) Olie druk is dan lager als 0,5 bar. Bij flink gas geven kwam de oliedruk niet verder als 3,5 bar.
Met de vernieuwde oliepomp stationair ca. 1,2 bar en bij 3500 toeren zit ie op 5 bar.

Nadeel was wel dat ik hierdoor wat olielekkage kreeg, maar ja nieuwe keeringen en pakkingen en ook dat is weer verholpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 mrt 2008 13:46 #8 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Geen olie druk
Oh das mooi. Wist niet dat dit ook nog los te verkrijgen was. Waar koop je het? Opel dealer, of bij de betere autozaak?
Ik zal hieronder nog even doorgeven hoe groot de speling mag zijn.
Tussen de tandwielen en het deksel 0 - 0.1 mm.
De speling tussen de tanden moet 0.1 - 0.2 mm bedragen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 mrt 2008 18:13 #9 door MarcelGT
Beantwoord door MarcelGT in topic Geen olie druk
klik (revisie)

Hier staat ook nog wat info over de oliepomp.
Hier hebben ze de plastic kogel vervangen door een stalen omdat de plastic weleens afbrokkelt.
Dit is wel voor nieuwere types.
Als je een nieuwe oliepomp gemonteerd hebt, kun je ook met een schroevedraaier door het gat van de ontsteking kijken of de pomp goed vrijloopt.(draaien)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 mrt 2008 18:48 #10 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Geen olie druk
Kijk, dat is gaaf!! Daar zat ik op te wachten. Mooie foto's en wellicht handige tips.
Nu alleen dat taaltje nog onder de knie krijgen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 mrt 2008 11:51 #11 door opelstof
Beantwoord door opelstof in topic Geen olie druk
Zo'n setje voor de oliepomp heb ik bij de opel dealer gekocht.
Mooi artikel, Marcel GT, zo te zien surf ook de duitse forums af. Daar staat vaak veel info omtrent motor, remmen e.d. . En vaak aanpassingen wat relatief niet duur zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.