More Power voor 1900 Gt

17 feb 2010 17:13 #1 door Blowertevxa
More Power voor 1900 Gt werd gestart door Blowertevxa
Beste Heren,
Misschien kan wellicht iemand mij helpen met deze vraag.Ik ben een nieuwkomer bij de Opel 1900 GT familie.
Welke andere motoren kan ik zonder problemen inbouwen in een 1973 1900 Gt.

Ik wil meer power.
Iemand heeft me gezegd dat de 2000 cc CIH motor ook inpast.(motorsteunen indentiek).
Graag wil ik de opties qua motoren +versnellingbak weten.
Bedankt alvast voor jullie expertise,
Greetz Blowertevxa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 feb 2010 17:19 #2 door Kevin
Beantwoord door Kevin in topic More Power voor 1900 Gt
Ik heb er zelf een 22e blok inliggen uit een opel rekord. Dit is er wel een met injectie, dus moet je elektrisch een hoop aanpassen. Verder past het wel mooi en power genoeg (115pk)

Kon de verleiding niet weerstaan en heeft een donkerblauwe GT voor zichzelf gekocht :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 feb 2010 17:32 #3 door Blowertevxa
Beantwoord door Blowertevxa in topic More Power voor 1900 Gt
thanks Kevin.
Gezien de auto in het buitenland(Aruba) gestald is probeer ik het zo simpel mogelijk te houden(carburateur)+originele bedrading.
Ik probeer de meeste CC 's zonder injectie te verkrijgen.

Voor carburatie kan ik 2 webers 48mm of 2 weber 45 gebruiken.


Keep up the good works.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 feb 2010 19:46 #4 door nico
Beantwoord door nico in topic More Power voor 1900 Gt
In Aruba dan nog??? :crazy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 feb 2010 20:34 #5 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic More Power voor 1900 Gt
2.4 E van de Omega past ook zonder moeite

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 feb 2010 23:10 #6 door benny
Beantwoord door benny in topic More Power voor 1900 Gt
een 2.4 zonder injektie dan, anders krijg je de motorkap niet dicht, op webers moet je de verwarmingsbak er uitslijpen,
of een 2.4 met cilinderkop van een 2.0 met injektie. vergeet niet uw vliegviel een 3.5 kg af te draaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 feb 2010 21:31 #7 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic More Power voor 1900 Gt
2.4 met injectie kan wel:exclamation:
ik rijdt er zelf al jaren mee en mijn motorkap gaat echt wel dicht:yes:
Alleen de originele inlaatbuis past niet, hiervoor kun je er 1 van een 2.2 nemen of van een 3.0E en deze in (laten) korten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 feb 2010 15:19 #8 door Blowertevxa
Beantwoord door Blowertevxa in topic More Power voor 1900 Gt
Mijn dank ik groot voor alle goeie tips.Alleen zit ik met nog een kleine vraag.Moet je ook een kabelboom van bijv een 2.2liter plaatsen als ik route injectie ga??hoe moeilijk is dit .??

De auto is op Aruba en ondergaat een complete restauratie.
Ook is hij de enige op de antillen volgens mij.Hij behoort tot de classic car club Aruba.Net als hier een groep te gekke mensen met liefde voor oudere auto's.
Ik zal proberen wat info en fotos van de restauratie te posten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 feb 2010 18:31 #9 door gvy
Beantwoord door gvy in topic More Power voor 1900 Gt
Ook ik heb een 2.2i in m'n GT.
Inderdaad, de 2.2 inlaatbuis past netjes onder de motorkap.
Maar ombouw naar injectie vraagt toch een aantal aanpassingen.

1. Je moet een injectiebenzinepomp plaatsen achteraan .
2. Je moet een steek en retourleiding voor de benzine plaatsen + nazien hoe je de retour in de tank brengt.
3. Voor een 2.0 past de standaard injectiebuis , voor een 2.2 of een 2.4 gebruik je de buis van een 2.2.
4. Om deze buis te plaatsen, moet je een aanpassing doen aan de stang die de motorkap afsluit (inkorten)
5. Je moet de injectiekabelboom plaatsen en binnenbrengen in het interieur. Daar plaats je ook de stuurdoos.
6. Je maakt een aanpassing aan het schot bij de radiator om de luchtmassameter te plaatsen.

Als je daarboven ook voor een getrag 5 bak kiest (geen must)

1. Kardanas inkorten/aanpassen en laten balanceren.
2. schakelsysteem aan de getrag 5bak verplaatsen
3. juiste kmteller (W660) en blauw wieltje in de getrag steken.


Ik vergeet waarschijnlijk nog wel zaken.

nadeel : onderschat het niet
voordeel : het is je al 100en keer voorgedaan, dus alle info hierover is gemakkelijk te verzamelen.
Het is wat mij betreft een waardevolle aanpassing.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 mrt 2010 10:09 #10 door godefrida
Beantwoord door godefrida in topic More Power voor 1900 Gt
ik heb mijn 19s omgewisselt met een 20s motor van een manta/ascona
ik heb hiervoor geen aanpassingen hoeven te doen aan de auto en de motor
de carb. en andere delen van de 19s zitten nu ook op de de 20s motor
ook de originele versnellingsbak past zonder aanpassingen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 mrt 2010 13:58 #11 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic More Power voor 1900 Gt
een 2.2 inbouwen is niet moeilijk, zelfs ik kan het:) Heb het dus 2x gedaan bij mijn eigen GT's.
Zover ik me herinner moet je ascona B motorsteunrubbers plaatsen zodat de injectiebuis niet tegen de regengoot (onder de voorruit) aanstoot. Je kunt natuurlijk ook de originele rubbers wat inkorten, heb ik bij één GT zo gedaan.
Als het maar in ieder geval bij de rechter motersteunrubber gebeurd. Dit te aanvulling van het lijstje van Geert (gvy)

O ja, de eerste gasstang waar het ruitenwisserreservoir zit kun je laten zitten, maar van daar uit ga je met een gaskabel van een Ascona naar de injectiebuis. De rest van het hele gasstangenstelsel kun je weghalen.

Eigenlijk moeten we gewoon een paar duidelijke foto's plaatsen van de verschillende aanpassingen.
Één ding weet ik wel, het scheelt enorm, een 2.2E vergeleken met de 1900, het is absoluut de moeite waard, én veel zuiniger!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 mrt 2010 20:17 #12 door gt-tje
Beantwoord door gt-tje in topic More Power voor 1900 Gt
en veel meer bedrijfszeker

LEARNING BY DOING
Omega B x20xev ZG-XS-66
Astra F cabrio Bertoni 20-FN-XS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 nov 2010 20:54 #13 door flyd
Beantwoord door flyd in topic More Power voor 1900 Gt

blauwmarc schreef : een 2.2 inbouwen is niet moeilijk, zelfs ik kan het:)

Eigenlijk moeten we gewoon een paar duidelijke foto's plaatsen van de verschillende aanpassingen.

:question:

Heb een 2.0 e met 5 bak uit een manta van 86 welke in mijn gt komt.

Zoals je al vertelde hierboven " Eigenlijk zouden FOTOS wel handig zijn " heb al wel wat gevonden over plaatsing brandstofpomp maar enkele detail foto's zouden meer dan welkom zijn :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 nov 2010 01:10 #14 door H Bats
Beantwoord door H Bats in topic More Power voor 1900 Gt
Hier wat foto's van mijn ombouw :thumbup: :thumbup: :thumbup: .




brandstofpomp van een Opel Omega gemonteerd in de tank, retour zit op het opvangbakje aangesloten zodat wanneer men door een bocht gaat er altijd benzine bij de pomp is,[dit komt dus uit de tank van een Omega]






motor 2.4 met een spruitstuk van een 2.2 achterzijde iets ingekort.





Aangepaste versnellingspook voor getrag 240

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 dec 2010 01:03 #15 door H Bats
Beantwoord door H Bats in topic More Power voor 1900 Gt
Nog meer mensen die foto's hebben :question: .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 dec 2010 11:14 #16 door flyd
Beantwoord door flyd in topic More Power voor 1900 Gt
Vind de ingebouwde tank erg gaaf, zal inderdaad de beste oplossing zijn. :thumbup: Echter ook het meeste werk.

Eerst maar eens de motor en 5 bak erin en dan kijken of ik nog tijd ( en Geld ) over heb. Zal wel een gewone pomp onder de auto worden ben ik bang.

Bedankt voor de reactie 8)7

Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 okt 2012 22:10 #17 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic More Power voor 1900 Gt
Hier een foto van hoe ik de overgang gaskabel-stang ga oplossen. Het zwarte plastiek gedeelte komt in een L-ijzertje vast te zitten tegen de schutwand.
Ik heb een uiteind van het verwijderd gedeelte van de stangen gebruikt, er een gaatje met schroeftap in gemaakt en dan de kabel daarin vastgezet. [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/19188=2128-Naamloos 5.jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 okt 2012 09:17 #18 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic More Power voor 1900 Gt
@ Black beauty,

Ik heb een zelfde soort gaskabel alleen zit daar al zo een oog aan, dit past dus zonder aanpassingen.
De manier van werking heb ik zoals jij deze ook beschrijft en werkt uitstekend. Ik rijdt er zo al een aantal jaren mee rond. :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 okt 2012 10:11 #19 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic More Power voor 1900 Gt
Heb dit gemaild voor de foto, omdat 1 foto zegt zoveel meer dan x-aantal woorden.
De 1900 motor is er al uit, de 2.0 E staat klaar om erin te gaan. Eerst nog wat aanpassingen doen aan benzineleiding, kabelboom, ...
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 okt 2012 10:12 #20 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic More Power voor 1900 Gt
Niet alle foto's geupload precies.

Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.