motor swap

26 mrt 2010 18:26 #1 door steve
motor swap werd gestart door steve
hoi, ik heb op een tweedehands-site een 3.0e motorblok afkomstig uit Senator A/Monza GSE gevonden, weet iemand of dit te doen is om in te bouwen in de GT? of is dit té veel aanpaswerk?

mvg

steve

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 mrt 2010 18:50 #2 door gvy
Beantwoord door gvy in topic motor swap
Hoy Steve

Ik heb je vraag al eens beantwoord op dat andere forum.
hier
Maar een 3.0 is hetzelfde blok als een 2.8 uit je vorige vraag.
Ik blijf het absoluut geen aanrader vinden.

Wil je meer pit, ga voor een 2.2 of 2.4. Veeeeel gemakkelijker en ook veeeeeel beter.
Met een 6 cilinder blok ga je de GT z'n gewichtsverhoudingen verknallen en ook je looks (verhoogde motorkap....

Maar misschien zijn er hier andere meningen.

vb van een ombouw


Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 mrt 2010 19:08 #3 door steve
Beantwoord door steve in topic motor swap
merci voor het snelle antwoord, en idd 'k had al eens geïnformeerd voor een 2.8, maar mijn kennis van motoren is 0.0, daarmee dat ik eens probeerde met deze:blush: het idee voor zo een motor in te bouwen heb ik verbannen dus zal je goede raad in gedachten houden en kijken voor een 2.2cih.

't is mss een heel domme vraag, maar waar zou ik aan zo'n 2.2cih kunnen geraken? bestaan daar handelaren in of is het een kwestie van geluk hebben op occasiesites?

vriendelijke groeten.

steve

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 mrt 2010 20:50 #4 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic motor swap
Meest voorkomend in een Rekord E type

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 mrt 2010 23:25 #5 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic motor swap
Kapazaa , staat er al ruim een maand op...sla je slag :starhit:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mrt 2010 16:51 #6 door steve
Beantwoord door steve in topic motor swap
bedankt! mailtje gestuurd voor een richtprijs. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mrt 2010 18:12 #7 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic motor swap
Ik duim voor je :thumbup:
Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mrt 2010 18:46 #8 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic motor swap
Ik weet een 2.4 te koop voor €650.00.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mrt 2010 13:12 #9 door steve
Beantwoord door steve in topic motor swap

GranTurismo schreef : Ik duim voor je :thumbup:
Succes.


mailtje terug gehad dat hij niet weg gaat onder de 500€... is nog een deftige prijs denk ik. Ga eens mijn financiën moeten bekijken :smilegrin:


mss nog een stomme vraag maar zijn die bevestigingspunten gelijk? of moeten er andere bevestigingen voorzien worden? En past de originele versnellingsbak op zo'n 2.2 of 2.4?

groeten steve

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mrt 2010 15:51 #10 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic motor swap
Het zijn de prijzen wat je er tegenwoordig wel voor betaald, maar soms heb je nog wel een mazzeltje.
De spoeling wordt wel steeds dunner, dus de kans erop ook veel kleiner.
De bak past er gewoon op, evt vliegwiel en koppeling wisselen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mrt 2010 17:24 #11 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic motor swap
Alle CIH motoren zijn qua bouw het zelfde zelfs de 6 cil alleen zijn die dan 2 cil. langer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mrt 2010 17:57 #12 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic motor swap

GTvirus schreef : Het zijn de prijzen wat je er tegenwoordig wel voor betaald, maar soms heb je nog wel een mazzeltje.
De spoeling wordt wel steeds dunner, dus de kans erop ook veel kleiner.


Ik heb 2 jaar geleden een 2.2E blok gekocht voor 50 euro. De eigenaar was vers gescheiden en moest zijn huis uit. Heb er nog een windbuks voor 10 euro meegenomen.
Wat het blok betreft; rijdt als een TIE..relier!:smilegrin:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 mrt 2010 04:13 #13 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic motor swap
@ gvy
Wat een draak van een auto op die foto's. Heb die GT al in geen jaaaaren meer gezien op meetings. Vroeger zag je dat ding (samen met de eigenaresse (Betty Roden uit Strassen,Luxemburg)) op elk Opel (GT) treffen. Overigens paste de auto wel goed bij z'n bazin, die zat nl ook vol geplamuurd en had (veel te krappe) leren (be)kleding. _O- 8)7_O-

back on topic. Een 6 cil. is idd niet erg verstandig. Buiten alle technische aanpassingen zul je ook nog eens (in NL) je GT opnieuw door de RDW moeten laten keuren. Een 2.2 of 2.4 is dus veel beter.
Gr Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 mrt 2010 16:07 #14 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic motor swap
Maar dan moet je nog oppassen dat je vermogen niet boven een bepaalde percentage van de originele gaat, kom je daar boven moet je alsnog naar de RDW.
En denk erom ook verzekering technisch moet je het een of ander regelen, anders ben je niet verzekerd!!!!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mrt 2010 01:25 #15 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic motor swap
Die regel gaat niet meer op.
Dat is nu al wel versoepeld bij de RDW, tot een bepaald bj ik geloof 92 of zoiets.
Auto's van voor die tijd krijgen eigenlijk alleen een APK keuring en ze kijken of alles netjes is ingebouwd en voor €50 ben je klaar.
Ik weet het van een C Kadett, org een 1.2 en nu een 2.4 op kenteken!!
Heb er zelf ook al aan gedacht om de GT 2.4 op kenteken te laten zetten, maar maakt voor de verzekering niets uit!!
Daarin staat namelijk niets in over het "opvoeren" van je auto.
Mijn verzekering weet het trouwens wel van mijn 2.4, staat ook in taxatie rapport.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mrt 2010 01:35 #16 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic motor swap
Zoals eerder al gemeld, zie het topic

C Kadett2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mrt 2010 09:21 #17 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic motor swap
Waarom woon ik niet in Nederland ? :sniffle:

Hier in Belgenland mag men NIETS veranderen, tenzij in heel beperkte mate ...

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mrt 2010 19:28 #18 door nico
Beantwoord door nico in topic motor swap
Of tenzij je auto als oldtimer ingeschreven is. Dan gelden er inderdaad wel een heleboel andere beperkingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 mrt 2010 04:19 #19 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic motor swap
@ BelgiumGT
Dan verhuis je toch lekker naar NL. _0-
Of je veranderd gewoon de motorcode op het typeplaatje van het blok zodat het lijkt of het een 1.9 is. (dit is al eens gedaan enkele jaren geleden door iemand uit België)
overigens hebben jullie in België wel een van de mooiste GT's van europa rondrijden, nl één van de 4 orginele Conrero (race) GT's. (Inclusief het originele 2.0 16v crossflow blok.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 mrt 2010 10:38 #20 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic motor swap
@ Nico

Klopt inderdaad, ook zo'n kl*+3rij die O platen maar toch een elegante oplossing in geval van motor swap voor ons Belgen ...

@ CHEF1-GT

Tja, de dag de ze Belgenland splitsen worden we toch allemaal onderdanen van Koningin Beatrix, dan is het ook opgelost zonder te verhuizen _O-

Back on topic : goed werk van onze vriend Maurice, enkel de Kügelfischer injectie zit er niet op denk ik (2 x Weber 45). Wat ik ook niet weet is als de auto een kenteken draagt ... Indien ja zou het interessant zijn om te weten welke weg de GT afgelegd heeft om een PVG nummer te krijgen. Ik vermoed een klassieke homolagatie keuring :question:

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.