stappenplan remmen ontluchten

07 apr 2008 00:22 #1 door leon
stappenplan remmen ontluchten werd gestart door leon
Tips gevraagd remmen ontluchten.

heb een nieuw remleidingset bij aanschaf van mijn gt gekregen als ik deze ga vervangen hoe ga je het zaakje dan ontluchten is dit
thuis goed te doen of stellen jullie een garage voor die
het juiste gereedschap hebben?
Ben zelf geen automonteur maar gelukkig wel iemand met
2 rechterhanden.
Graag een stappenplan als alles gemonteerd zit en waarop
ik moet letten:spin:

Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 apr 2008 12:29 #2 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic stappenplan remmen ontluchten
Volgorde per wiel is belangrijk, AR AL VR VL. Mijn vriendin ging dan op de rem duwen terwijl ik het nippeltje;) (op de remcylinder _O- ) open en dicht draaide.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 apr 2008 12:42 #3 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic stappenplan remmen ontluchten
Rem indrukken, nippel open (tot er geen bellen meer komen), nippel sluiten, rem loslaten.
Als je eerst de rem loslaat, en dan de nippel sluit loop je kans dat er weer lucht aangezogen wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 apr 2008 20:38 #4 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic stappenplan remmen ontluchten
nog een opmerking hierover van een GT kennis die geen forumlid is:

Theo,ik zie op het forum de vraag staan over ontluchten,dat doe je met een EEZIBLEED helemaal alleen ,kun je op internet zo vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 apr 2008 21:21 #5 door robert38
Beantwoord door robert38 in topic stappenplan remmen ontluchten
hoi hoi

even nieuwschierig geworden en ja gevonden kijk maar eens op :

BCCP

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 apr 2008 07:28 #6 door gt-tje
Beantwoord door gt-tje in topic stappenplan remmen ontluchten
eezibleed, ik heb er éé'n, een hoop gepriek en gemors van remolie en dat moet je niet hebben. ik heb er zelf 1 gemaakt,
benodigdheden: 2 stukken doorzichtige slang die strak over de ontluchting nippel schuift, 1 harde frisdrankfles met dop oid en een handvacuumpompje.
bevestig de 2 slangen boven in de fles met siliconekit oid vacuumpompje aan de ene slang en de ander op de nippel, nippel opendraaien en vacuum zuigen
remolie valt onderin de fles en door de heldere slang kan je zien of er geen lucht meer uit komt.
zorg wel dat je remreservoir volblijft.
pieter

LEARNING BY DOING
Omega B x20xev ZG-XS-66
Astra F cabrio Bertoni 20-FN-XS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 apr 2008 09:36 #7 door opelstof
Beantwoord door opelstof in topic stappenplan remmen ontluchten
Ik zet altijd het reservoir in overdruk. (Natuurlijk geen 6 bar) Oude dop die op het reservoir past. Hier een auto ventiel opgezet. Daarna met de bandenpomp een beetje lucht erin, en dan ontluchten. Af en toe wel vloeistofniveau controleren en de druk.

Werkt perfect, zonder geknoei.

De volgorde aan de achterkant maakt niet uit want deze gaat via een T-stuk.

Controleer ook altijd bij montage de slangen naar de remklauwen en naar de achteras. Deze kunnen door veroudering dicht gaan zitten. (vooral bij auto's wat lang stil hebben gestaan). Als deze niet goed open zijn krijg je de remmen slecht ontlucht. Daarbij merk je ook dat de auto scheef trekt bij het remmen omdat 1 klauw snel voldoende olie krijgt en de ander pas later. Ook kan de rem een beetje blijven hangen omdat de olie niet snel genoeg terug kan.

Als je dit 1 keer is overkomen zal je dit nooit meer vergeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 apr 2008 09:42 #8 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic stappenplan remmen ontluchten
Er zitten hier veel mensen met goede ideeën merk ik..:thumbup:
Ik ga bovenstaande berichten, beknopt, tussen de rubriek tips zetten als jullie het niet erg vinden..:info:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 apr 2008 10:26 #9 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic stappenplan remmen ontluchten

origineel gepost door blauwmarc
nog een opmerking hierover van een GT kennis die geen forumlid is:

Theo,ik zie op het forum de vraag staan over ontluchten,dat doe je met een EEZIBLEED helemaal alleen ,kun je op internet zo vinden.

Zo'n lid kunnen we altijd gebruiken....wordt lid, het is gratis!! :dork:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 apr 2008 13:56 #10 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic stappenplan remmen ontluchten

origineel gepost door GranTurismo
Rem indrukken, nippel open (tot er geen bellen meer komen), nippel sluiten, rem loslaten.
Als je eerst de rem loslaat, en dan de nippel sluit loop je kans dat er weer lucht aangezogen wordt.

Hoy Granturismo, het is wel : nippel open, rem indrukken, niet omgekeerd of anders spuit de remolie tot in je onderbroek. :bigsmile:

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 apr 2008 18:59 #11 door GT-Koos
Beantwoord door GT-Koos in topic stappenplan remmen ontluchten
Je kunt ook een injectiespuit gebruiken, naald eraf en een slang erop,nippel los en vacuüm zuigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 apr 2008 20:23 #12 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic stappenplan remmen ontluchten

origineel gepost door gt-tje
eezibleed, ik heb er éé'n, een hoop gepriek en gemors van remolie en dat moet je niet hebben. ik heb er zelf 1 gemaakt,
benodigdheden: 2 stukken doorzichtige slang die strak over de ontluchting nippel schuift, 1 harde frisdrankfles met dop oid en een handvacuumpompje.
bevestig de 2 slangen boven in de fles met siliconekit oid vacuumpompje aan de ene slang en de ander op de nippel, nippel opendraaien en vacuum zuigen
remolie valt onderin de fles en door de heldere slang kan je zien of er geen lucht meer uit komt.
zorg wel dat je remreservoir volblijft.
pieter


reactie van m'n GT kennis(:yes:) :
Theo,nu zie ik dat staan van eeziblend, alleen die jongen die er ook een had kent er niets van ,heeft de beschrijving niet gelezen,is een perfect ding zonder dat geknoei wat hij zegt,want dan doet hij het niet goed,al dat andere is geknoei met vastlijmen en zo,niks waard,je mag er maar 1.4 bar aan druk op zetten

Wat betreft deze reactie:
Na een 2e keer lezen vond ik dat dit wel ongecensureerd geplaatst kon worden. De reactie is simpelweg goed bedoeld als antwoord op gt-tje zijn reply.
gr
Theo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 apr 2008 07:15 #13 door gt-tje
Beantwoord door gt-tje in topic stappenplan remmen ontluchten
theo,
de één houd van de dochter, de ander van de moeder en er zijn er die van beide houden:lol:
niks waard dat blazen

LEARNING BY DOING
Omega B x20xev ZG-XS-66
Astra F cabrio Bertoni 20-FN-XS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 apr 2008 10:31 #14 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic stappenplan remmen ontluchten

origineel gepost door gt-tje
theo,
de één houd van de dochter, de ander van de moeder en er zijn er die van beide houden:lol:
niks waard dat blazen

Mijn achternaam is Bellen, als ik meisjes vraag of ze kunnen "bellen blazen", zeggen ze altijd JA!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 apr 2008 07:08 #15 door gt-tje
Beantwoord door gt-tje in topic stappenplan remmen ontluchten
dan ken ik er nog één: iets met een broek van leer:bigsmile:

LEARNING BY DOING
Omega B x20xev ZG-XS-66
Astra F cabrio Bertoni 20-FN-XS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 apr 2008 12:36 #16 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic stappenplan remmen ontluchten
Dit zag ik net op het Duitse Forum:

Habe gestern meine Bremsanlege befüllt und entlüftet, das Teil funktioniert echt super.Es gab keine Problem mit Luft im HBZ und die Membrane vom BKV ist diesmal auch heile geblieben.
Nie mehr ohne Eezibleed!


Iemand die tevreden is over eezibleed, misschien moet ik het ook maar eens proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 apr 2008 14:34 #17 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic stappenplan remmen ontluchten
Ik rem niet voor dieren en bejaarden. :smilegrin:
Dus waarom zou ik de moeite nemen om mijn remmen te ontluchten?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 apr 2008 15:49 #18 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic stappenplan remmen ontluchten
als je eezibleed in het nederlands vertaalt....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 okt 2009 08:13 #19 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic stappenplan remmen ontluchten

BelgianGT schreef : Hoy Granturismo, het is wel : nippel open, rem indrukken, niet omgekeerd of anders spuit de remolie tot in je onderbroek. :bigsmile:

Greetz,
Philippe.


Toch doe ik het altijd op de manier zoals ik schreef hoor. Zonder problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 okt 2009 10:54 #20 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic stappenplan remmen ontluchten
OK, ik heb het nooit op jouw manier gedaan maar ik geloof best dat het ook gaat ...

NB : nu gebruik ik ook de Eezibleed, nooit meer zonder, gewoon super. Geen geknoei en vooral geen hulp meer nodig.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.