Rempompjes achter-> original/tuned

24 juni 2011 17:57 #1 door Duffy
Rempompjes achter-> original/tuned werd gestart door Duffy
Hallo beste gt vrienden,

weet er iemand of je de achterste rempompen kan vervangen door de grotere uitvoering (splendidparts/susselbeek) zonder dat je hier eventuele aanpassingen moet doen?
Het is de bedoeling dat de voorste remmen origineel blijven.

Momenteel heb ik een klein olielek aan de achterste pompejes, deze zijn namelijk gecrepeerd van de roest.
Vandaar dat ik dacht ze te vervangen, en meteen maar de grotere te nemen of moet ik het bij de kleine houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 juni 2011 21:51 #2 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Rempompjes achter-> original/tuned
Ik zou voor de grotere gaan, ik heb ze ook en geen klagen erover.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 juni 2011 23:20 #3 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Rempompjes achter-> original/tuned
Alvast bedankt, ik volg je raad op.

Ik veronderstelde dat ze beter waren:, maar ik had lichte twijfels ivm het rem-evenwicht voor-achteras vandaar de vraag.

maar bij deze is deze opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 juni 2011 22:49 #4 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Rempompjes achter-> original/tuned
Ik moet nog wel even vermelden dat ik met geventileerde schijven en klauwen van een Rekord 2.2 rijdt en met een grotere rembrachtiger en hoofdremcilinder, dus voor is ook al dusdanig verbeterd. Iets wat ik zelfs nog meer aanraadt.
Er is optisch weinig tot niets van te zien, maar je kunt wel ff een anker uitgooien als t moet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 juli 2011 16:52 #5 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Rempompjes achter-> original/tuned
Ik heb de achterste rempomjes vervangen en de wagen gaat mooi rechtuit bij het remmen nu. De oude pompjes waren hellemaal op.
De voorste werken, maar zien er niet uit.
Dit zijn de pompjes voor de 238 schijven origineel, maar van welk type zijn die van splendid voor de 246 schijven?
Rekord I,II,III of manta I,II,III.
Of passen er ook delen op van een kadett E?

Tevens kan ik zeggen dat de wielen volledig blokkeren bij het remmen banden scheuren(slippen) over de weg bij een volledige rembeurt, hierdoor vraag ik me af hoe ik deze nog kan verbeteren door grotere klauwen/schijven te plaatsen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 juli 2011 19:27 #6 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Rempompjes achter-> original/tuned

Duffy schreef : Dit zijn de pompjes voor de 238 schijven origineel, maar van welk type zijn die van splendid voor de 246 schijven?

De 238 zijn de standaard schijven tot rond 1975 dan zijn de 246 als standaard gebruikt

Duffy schreef : Rekord I,II,III of manta I,II,III.

Dat zou Rekord A, B, C, D, E of Manta A of B moeten zijn, die wat jij opnoemt zijn niet de goede type aanduidingen.

Duffy schreef : Of passen er ook delen op van een kadett E?

Denk het niet ivm de voorwiel aandrijving

Duffy schreef : Tevens kan ik zeggen dat de wielen volledig blokkeren bij het remmen banden scheuren(slippen) over de weg bij een volledige rembeurt, hierdoor vraag ik me af hoe ik deze nog kan verbeteren door grotere klauwen/schijven te plaatsen?

Don't fix it if it isn't broke.Als ze goed remmen laat ze gewoon zitten, doe er wat aan als ze niet fatsoenlijk werken.
Als dat gebeurt vervang ze door geventileerde schijven van de 2.2 "E" Rekord [Kan je hier Remblokken en schijven en hier remdelen-hydraulisch bekijken]
Deze firma is goedkoop en levert meestal de dag erna via een garage uit de buurt. :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.