Probleemkes met ATS velgen

09 apr 2008 13:42 #1 door BelgianGT
Probleemkes met ATS velgen werd gestart door BelgianGT
Hoy,

Ik had nog een set zilveren ATS velgen in de kelder liggen (7x13 ET+3 8x13 ET+1). Zonde om die daar te laten liggen dacht ik en dus banden laten monteren (205/60), thuisgekomen met de wielen onder de arm, GT achteraan hoog, 8" velgen erop, GT vooraan hoog, 7" velgen erop, prima resultaat. :starhit:

En toen begon de miserie : bij het links opdraaien op de straat kwam er een ronkend geluid van linksvoor :question:

Ik dus langs de kant, en zie : de linkerband had achteraan in de wielkast geslepen. Even terug aanzetten om de rechterkant te testen : rechterband slijpt achteraan in de wielkast. :grind:

Nu voor zover ik weet zouden die velgen (in die maten althans) moeten passen zonder aanpassingen aan de GT, of heb ik het verkeerd voor? 8)7

Pikant detail : de banden die op de ATS aangetrokken werden waren voorheen op de originele stalen velgen gemonteerd en de boel paste perfekt ... :sniffle:

Ik sta voor een raadsel, misschien weet iemand raad op dit forum?

Met dank,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 apr 2008 13:57 #2 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic Probleemkes met ATS velgen
Op de onderste draagarmen zit een soort nok wat ervoor zorgt dat het stuur niet te ver doordraaid. Tegen deze nok drukt die kraaiepoot (weet ff niet het juiste woord) van de wielophanging. Als de nok ingesleten is heb je een kortere draaicircel. Maar een ander gevolg is dat als je brede banden hebt, je eerder de wielkasten raakt. Oplossing; eventuele slijtage aan de betreffende nokken opvullen door te lassen. Een andere oorzaak kan de ET waarde van de velgen zijn of spoorverbreders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 apr 2008 17:03 #3 door opelstof
Beantwoord door opelstof in topic Probleemkes met ATS velgen
ATS velgen zijn in erg veel verschillende ET maten verkrijgbaar, let dus op dat je de goeie maat hebt. Zeker op de vooras.

Wat de goeie maat is durf ik niet te zeggen, wellicht dat iemand met ATS velgen dit kan doorgeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 apr 2008 20:25 #4 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic Probleemkes met ATS velgen
ik heb ats op m'n blauwe gt, moet eens kijken wat voor ET

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 apr 2008 10:10 #5 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Probleemkes met ATS velgen
Hey ho,

Dank u voor de antwoorden mannen ...

Hier nog een tekeningske voor de duidelijkheid. Het is zo dat de banden niet de scheidingswand met de motorruimte raken maar wel achteraan in de wielkast. Hier een tekeningske voor de duidelijkheid CLICK

Cheers,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 apr 2008 10:29 #6 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic Probleemkes met ATS velgen

origineel gepost door BelgianGT
Hey ho,

Dank u voor de antwoorden mannen ...

Hier nog een tekeningske voor de duidelijkheid. Het is zo dat de banden niet de scheidingswand met de motorruimte raken maar wel achteraan in de wielkast. Hier een tekeningske voor de duidelijkheid CLICK

Cheers,
Philippe.


Dat had ik dus ook en een vriend van mij ook. Het kwam doordat die "nokken" waren ingesleten, zoals ik al eerder beschreven heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 apr 2008 17:01 #7 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Probleemkes met ATS velgen
OK, ik zal dat komende zaterdag even van dichterbij bekijken ... en wie weet sttat mijn GT'tje zondag op z'n ATS'en in Oostende *O*

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.