restauratie GT !!!

28 juli 2011 16:46 #1 door rebo-gt
restauratie GT !!! werd gestart door rebo-gt
Hallo , wie woont er in de buurt van Tubbergen Overijssel en is bereid mij met raad te ondersteunen bij het restaureren van een GT ? De carosserie blijft origineel . Onder de kap komt een 2.4 liter met dubbele 45 mm Webers . Alles omtrent dit gegeven is welkom ! Tips en adressen ook ! Groet, René .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 juli 2011 16:55 #2 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic restauratie GT !!!
Welkom op Hét Forum René.
Succes met de restauratie, het forum is er voor al je vragen.
Laat terzijnertijd ook eens zien waar je aan bezig bent. Houden we wel van hier.
Groeten Rini.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 juli 2011 17:54 #3 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic restauratie GT !!!
Ik zou zeggen, maak er een verslag van met veel foto's, daar zijn we hier gek van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 juli 2011 20:41 #4 door rebo-gt
Beantwoord door rebo-gt in topic restauratie GT !!!

GranTurismo schreef : Welkom op Hét Forum René.
Succes met de restauratie, het forum is er voor al je vragen.
Laat terzijnertijd ook eens zien waar je aan bezig bent. Houden we wel van hier.
Groeten Rini.


Hallo Rini ,
Ik heb de daad bij het woord gevoegd en gelijk een paar foto's genomen !
Misschien kun je mij tips geven hoe ik mijzelf gemakkelijk vindbaar maak voor anderen ?
Mijn vraag is namelijk nogal veel omvattend , algemeen : zoveel moeglijk info en tips hoe ik het beste kan restaureren , waar moet ik op letten etc.etc.
Ik ben nogal een perfectionist dus ik wil een gave GT op straat zetten !
Groetjes,
René.
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 juli 2011 20:47 #5 door rebo-gt
Beantwoord door rebo-gt in topic restauratie GT !!!
Nog maar nét één dag hier en al twee reactie's !
Nu nog de tips !
Zomaar enkele vragen :
Kan er in een Opel GT alleen een Getrag 240 bak ?
De 265 past niet ?
Wat moet ik aan de karosserie veranderen om de Webers te kunnen plaatsen ? Iets van de kachel moet weg ? Zo ja hoeveel ?
Wie heeft er echt verstand van de 2.4 liter ? Wie kan zoiets reviseren ? Heb een 2.4 liter blok met een bewerkte 2.0 kop .
Wie kan mij adviseren ??
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 juli 2011 22:26 #6 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic restauratie GT !!!
In principe passen alle bakken, je zult sowieso aanpassingen moeten doen aan het schakel mechanisme om deze naar voren te verplaatsen, anders zit de pook achter de voorstoelen.
Ook zul je een passende as moeten (laten) maken.
De R25 bak, gebruikt achter de 2.4 past in principe ook, maar ook daar dien je aanpassing in de tussenas te maken omdat deze geen schuifstuk in de bak heeft.
Ik heb het voor diversen al gedaan, mocht er interresse zijn merk ik het wel.
Heb je al een bak? zo ja welke?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 juli 2011 23:20 #7 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic restauratie GT !!!

rebo-gt schreef : Misschien kun je mij tips geven hoe ik mijzelf gemakkelijk vindbaar maak voor anderen ?


Je maakt jezelf al vindbaar door topics te openen. Andere leden vinden je dan wel hoor. Ook bestaat er een zoekfunctie zodat je kan zien of je vraag al eerder gesteld is. Het is geen grote groep mensen hier, maar wel een groep die je graag helpt en veel zal doen om je vraag te beantwoorden. Geen zorgen :)

Leuk om te zien waar je aan bezig bent, je hebt nog wel werk.
Toeren zit er deze "zomer" niet meer in :smilegrin:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 aug 2011 17:46 #8 door J.S.
Beantwoord door J.S. in topic restauratie GT !!!
[Dag Renee, toevallig ben ik ook al een tijdje bezig met een 2.4 motor en 45mm webers.
Ik heb momenteel een gereviseerde 2.4 in een motorbok hangen, er zit een 2.0e kop op waar de kleppen van de 2.4 ingezet zijn. Ook is er een snelle nokkenas gemonteerd. Momenteel rij ik met een 1.9 motor en 40 mm webers, omdat het geluid wat er vandaankomt zo geweldig mooi klinkt wil ik niet anders meer.
Als je korte inlaatspruitstukken kunt vinden, Lengte ca 8 cm, hoef je volgens mij geen kacheldelen eruit te slijpen.
Ik hoop in het najaar of van de winter de motor af te hebben en in mijn GT te bouwen. volgens kenners moet het in deze combinatie geweldig goed lopen.
Meteen maar een paar foto's van toen ik nog met de restauratie van de GT bezig was.
Gr JS

[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/13840=1016-Restauratie GT00371.jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/13840=1018-Restauratie GT00382.jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 aug 2011 20:59 #9 door rebo-gt
Beantwoord door rebo-gt in topic restauratie GT !!!
Hoi , zover ik op je foto's kan zien werk jij met open kelken , misschien dat je dan geen deel van het kachelhuis weg hoeft te halen . Volgens alle anderen moet dat wel als je filters wilt monteren . Ik heb op Ebay Mattig spruitstukken gekocht . Die staan onder een hoek . Ik heb hier gelezen dat de Irmscher spruitstukken een hoeg van 7 graden hebben . De Mattig spruitstukken hebben een hoeh van 14 graden ! Ik weet nu weer niet of dat nadelig is voor de werking van de Webers ???? Kleinste hoogte is +/- 74 mm grootste hoogte iets van 82 (zo uit mijn hoofd ) . Weet jij een goed adres waar ik mijn motor kan laten nakijken cq revieseren/tunen ??? Groet, René.


Bewerkt door GranTurismo. Overbodige quote verwijderd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 sept 2011 23:25 #10 door ariegt
Beantwoord door ariegt in topic restauratie GT !!!
ook nog bouwende met 2liter en 40mm solexen(gelijk aan webers)
wou melden dat door de grotere graden hoek de carb's hoger
uitkomen. De achterste carb zit onder je vensterbank.
nou ben ik bezig met de gewone lengte spruitstukken en kom
ook daarmee in de problemen. Zit zelf te kijken om het motorblok
iets te laten zakken of kantelen.
succes
grtjs
ariegt

opel GT AL 1972
opel corsa 1993
Buick Skylark 1970
Oldsmobile Cutlass wagon 1969
opel manta A 1972(verkocht)
mercedes 500SEC 1983(verkocht)
GMC jimmy 5.7 L 1979(verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.