aankoop gt

29 dec 2011 23:03 #1 door rob
aankoop gt werd gestart door rob
dag iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum, ik ben afkomstig uit Kluisbergen en ben 18 jaar oud maar heb de restauratiebacterie al goed te pakken. Ik heb namelijk al een oldtimer traktor uit 67 gerestaureerd (renault master 1) en een brommer uit 88 (kawasaki AR50). Als volgend project wou ik een auto restaureren.

Ik ben nu al een tijdje naar een opel gt aan het zoeken en heb er 1 in de buurt gevonden. Een opel gt uit 1973. Deze is wel al volledig gedemonteerd (beginnend restauratieproject maar verkoop wegens scheiding). Ik ken de verkoper niet persoonlijk maar de kas zelf is al volledig in de epoxyprimer gezet ( het plaatwerk is al gebeurd). Alle onderdelen zijn aanwezig en mechanisch zou hij in orde zijn (al neem ik dit zelf met een korreltje zout). De verkoopsprijs is 2500 euro.

Is dit een verstandige koop? en hoe zit het eigenlijk met de onderhoudskosten, taksen, verzekering en verbruikskosten van een opel gt? ik heb al veel onderzoek gedaan maar vindt niet echt een antwoord op deze vraag.

hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 dec 2011 23:23 #2 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic aankoop gt
Hoi Rob

Als eerste welkom op het forum

Voor de prijs hoef je het niet te laten wellicht dat je er nog wat vanaf kan krijgen.

Vergeet niet ook al is de wagen compleet er zat onderdelen zullen missen of toch niet aan je eisen zullen voldoen. En niet te vergeten de spuitbeurt, al bij al zal het een veelvoud zullen zijn van de aanschafprijs.

Dit is niet om je af te schrikken maar iets om rekening mee te houden.

De onderhouds kosten vallen bij mij wel mee (alhoewel ik altijd met 1 of ander project bezig bent, verbeteren dan)

taxeren valt op zich wel mee zo rond de 150 euro.

verzekering ligt aan je taxatie waarde en hoe je de gt wil verzekeren.

wens je in ieder geval succes met je eventuele aankoop :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 dec 2011 20:13 #3 door Berry
Beantwoord door Berry in topic aankoop gt
Hallo Rob,

Zelf heb ik ook een wagen gedemonteerd gekocht waarvan gezegd werd dat alles aanwezig.
Nu de afbouw op zijn einde nadert blijk ik nog een hoop te missen , ook zijn er een aantal zaken die toch vervangen moeten worden wat toch in de papieren gaat lopen. (bv de slangen van de radiator is 2x 23 euro , ben je zo weer een 50 euro verder)

Controleer zeker de kabelboom goed. Deze zijn behoorlijk prijzig en een kortsluiting wil je niet hebben.

Een aantal onderdelen zijn bij de specialist ( Speldid Parts , Suselbeek ) over het algemeen goedkoper dan bij de lokale leverancier. (goed rondkijken en informeren bij forumleden )
Vandaag geïnformeerd naar prijzen voor de lager van de drukgroep en de prijzen liepen uiteen tussen 65 en 23 euro.

Zelf ben ik al een jaar of acht bezig maar het komend zal hij klaar zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 dec 2011 22:00 #4 door rob
Beantwoord door rob in topic aankoop gt
bedankt voor het advies. Ik zal er zeker mijn tijd voor nemen om te controleren of alles aanwezig is en zo mogelijk controleren of het stuk nog werkt.

maar vraagje, zijn er leden die hun opel gt als daily wagen gebruiken? en is dit aan te raden? is dit enorm duur of valt dit nog mee?

groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 dec 2011 23:09 #5 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic aankoop gt
Allereerst welkom hier!!

Er zijn er een paar die hem als dagelijkse auto gebruiken, maar dat zijn er echt maar een handje vol. Wat de kosten betreft valt het gebruik op zich nog wel mee, het is niet zo'n zware auto. Je kunt dan overwegen om er een gasinstallatie in te bouwen, ook weer afhankelijk van hoeveel km's je er per jaar me denkt te rijden.
Ze waren op zich nog wel gevoelig voor roestvorming, maar als je hem toch restaureerd en deze gelijk goed behandelt kun je veel voorkomen.
Let wel op dat het om een auto van 40 jaar oud gaat, als het vergelijkt met het comfort van een moderne auto, valt het misschien wel tegen. Wel heb je een absolute nekkentrekker als je in een GT rijdt. Vele opgestoken duimpjes zul je waarschijnlijk wel zien.
In ieder geval succes met restaureren en hou ons hier op de hoogte met veel pics!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 dec 2011 01:38 #6 door GT-Koos
Beantwoord door GT-Koos in topic aankoop gt
Hoi Rob,
Welkom, in ieder geval zie je bij een gestripte wagen wel wat je koopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 dec 2011 11:09 #7 door agété
Beantwoord door agété in topic aankoop gt
Welkom op HET Opel GT-forum!
Gefeliciteerd met het GT-virus,je zult er wel achter komen dat er een lading doorzettingsvermogen nodig is om een GT te restaureren,dus laat de moed niet zakken!Er zit hier veel kennis dus als je vragen hebt....schaam je niet,het is voor ons belangrijker dat er weer een GT van de ondergang gered wordt!
Succes ermee!:thumbup:
By the way,Kluisbergen,dat is toch in de buurt van Zulte?Ik ben daar al een paar jaar te gast op het Opel-classicatreffen op 2e pinksterdag,dit jaar niet want dan is in dat weekend ook het europees GT-treffen.

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 dec 2011 12:09 #8 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic aankoop gt
Welkom hier Rob.
Inderdaad, als je op die manier er aan begint weet je wel wat je koopt. Minder verborgen gebreken zeg maar.
En als ie dan uiteindelijk klaar is heb je enorm veel eer van je werk en waardering van anderen. Het is dan toch echt een deel van jezelf geworden.
Het forum staat in ieder geval achter je om je te helpen.
Succes!
Groeten Rini.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 dec 2011 14:09 #9 door rob
Beantwoord door rob in topic aankoop gt
bedankt voor de reacties, als ik hem koop zal hij de eerste jaren toch nog niet rijden, ik kan dan misshien eens kijken om een lpg installatie te laten steken. En dat van minder gebreken doordat hij gedemonteerd is is wel waar, maar wel spijtig dat ik hem niet kan horen draaien. ik zal alleszinds de motor inspecteren of hij wel los draait, msh de cilinder controleren op scheuren. en als ik een probleem heb zal ik dit zeker plaatsen op het forum. heb ondertussen ook al veel bijgeleerd uit de andere forumtopics.:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 dec 2011 14:27 #10 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic aankoop gt
Ik geloof niet dat de cilinders gauw scheuren. De kop is wel iets om even te checken op scheuren. Denk dat wanneer je de beslissing neemt de GT vanaf het begin op te bouwen dat je die beslissing ook wel neemt voor de motor. Reviseren is best leuk en erg leerzaam. De techniek voor dit blok is niet al te moeilijk al zijn er wel een paar dingen die je goed in de gaten moet houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 jan 2012 16:21 #11 door martijn
Beantwoord door martijn in topic aankoop gt
Hey,

Uit kluisbergen!
Dat is niet ver van waar ik woon: Avelgem :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 jan 2012 17:22 #12 door rob
Beantwoord door rob in topic aankoop gt
Ik was al van plan om de motor te reviseren:) en idd martijn:)
als ik dan die gt koop kunnen we es afspreken voor advies...:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.