Kersverse eigenaar van een GT '71

01 mei 2012 10:58 #1 door Blinkie70
Kersverse eigenaar van een GT '71 werd gestart door Blinkie70
Beste forumleden!

via deze weg wil ik mijzelf even voorstellen als nieuw lid en superblije GT eigenaar!

Ik heb recentelijk een mooie GT op de kop getikt, waar natuurlijk nog wel veel aan moet gebeuren!
Het word een complete restauratie die ik samen met mijn schoonvader (ex autoschadehersteller en eigenaar van eigen spuitloods :lol:).

Ik heb de auto (zo goed als) compleet gekocht, en op dit moment heb ik hem al aardig uit elkaar gehaald!
Zaterdag komt er iemand met een motorbok, zodat we ook de motor er nog even uit kunnen tillen!

Ik ben zo onderweg al wel aardig wat dingetjes tegengekomen die vervangen moeten worden, ECHT vervangen moeten worden.
*De waterpomp lekt behoorlijk (ik geloof dat dit een kwaaltje is!?:question:) dus deze moet ik vervangen/repareren?
*ook de verdelerkap + kabels + bougies zijn erg slecht!
*Kachelventilator is echt overleden, er zat veel roest tussen de electromotor, deze heb ik helemaal uit elkaar gehaald en getest, is prima! maar de fan zelf (kunststof) is helemaal aan barrels!
* Brandstofleidingen erg slecht, deze moeten ook vervangen worden
* Remklauwen voor blijven hangen, heb ze al geprobeerd zuiver te maken, maar dit mag helaas niet baten.

Hier en daar zit er ook nog wat laswerk aan, de auto heeft voorschade gehad, hier zit al een nieuwe plaat in. de vloerplaat bestuurderszijde is helemaal weggerot, bijrijderszijde is slecht, maar niet helemaal rot! Ook de kokerbalken hebben wel wat aandacht nodig..


Even ter info, deze auto zal niet standaard/origineel worden!
Hij is al voorzien van een verbredingsset, de veerpakketten zijn voor 6cm lager, en achter 4.
Ook zal het interieur volledig NON-stock terug worden gebouwd. bekleding ga ik allemaal zelf doen, en ledverlichting (ja sorry ik weet het, oude auto, zonde!) zal worden geinstalleerd, dit bouw ik allemaal zelf so you guys know;)

nu heb ik ook wel op internet aan het zoeken geweest naar onderdelen, en via de post met links gezocht naar onderdelen. maar hebben jullie een mening over de betrouwbaarheid, levertijd en juistheid van deze websites met onderdelen!?!?

Ik zal in de volgende post ff een paar fotootjes doen


Laten we er wat moois van maken, en hoop dat ik jullie voor advies mag en kan vragen waar nodig!

Groeten Erwin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mei 2012 11:30 #2 door agété
Beantwoord door agété in topic Kersverse eigenaar van een GT '71
Welkom op HET Opel GT-forum!:thumbup:

We zijn benieuwd of dat je een 'bekende' op de kop hebt getikt,
in ieder geval succes met de restauratie!

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mei 2012 11:33 #3 door D.Meilof †
Beantwoord door D.Meilof † in topic Kersverse eigenaar van een GT '71
Welkom op het forum blinkie foto's zijn altijd leuk.

gr. Dolf :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mei 2012 12:04 #4 door Blinkie70
Beantwoord door Blinkie70 in topic Kersverse eigenaar van een GT '71
De auto zoals ik hem op ben wezen halen :smilegrin:


Hier is goed te zien dat de auto voorschade heeft gehad!


Het interieur, tenminste, dat WAS het interieur:no:


ONWIJJSSSS lekker kontje!



ben benieuwd, ik heb deze auto ergens uit een achtertuin vanuit spijkenisse op de kop getikt. de vorige eigenaars waren hier al "aan begonnen" maar hij heeft bijna 10 jaar stil gestaan in de tuin helaas...
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mei 2012 12:22 #5 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Kersverse eigenaar van een GT '71
Welkom op het forum en uiteraard staan we je bij.
Wat zijn de plannen met de GT. Terug naar originele staat of hou je de uitbouw erop? Is het een Europees model of een USA? Het lijkt of er sticker op het voorscherm gezeten hebben met GT/J erop. Vertel eens wat meer of het type en de historie als je tijd hebt :smilegrin:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mei 2012 12:49 #6 door Blinkie70
Beantwoord door Blinkie70 in topic Kersverse eigenaar van een GT '71

GranTurismo schreef : Welkom op het forum en uiteraard staan we je bij.
Wat zijn de plannen met de GT. Terug naar originele staat of hou je de uitbouw erop? Is het een Europees model of een USA? Het lijkt of er sticker op het voorscherm gezeten hebben met GT/J erop. Vertel eens wat meer of het type en de historie als je tijd hebt :smilegrin:


sowieso hou ik de uitbouw er op. Verder zal er aan de buitenkant niet heel veel veranderen.
Het is de bedoeling dat dit een "show" auto gaat worden, verre van origineel. helaas voor de liefhebbers waarschijnlijk, maar mijn/onze passie is het verbouwen van klassiekers. Mijn schoonvader zelf heeft nog een alfa julia, volvo P544 en een Triumph Spitfire MK3, ook allen verbouwd tot mooie plaatjes, en verre van origneel.

De auto is op kenteken gezet (als ik dit moet geloven volgens rdw) in 1982, de geschiedenis daarvoor is onbekend. Weet dan ook niet ofdat het een import is.
Ik zie hier veel types en dingen voorbij komen, mij ook volledig onbekend of dit dan ook een GT/E, GT/J of wat dan ook is....
MAAAARRRRR, er zit een sticker op het spatscherm wat mij vertelt dat het een GT/E is!?!?!?! Kunnen jullie hier mij een beetje over bijpraten a.u.b.!!!!!!!??????*O*

Het is een 1.9 dat sowieso, solex carb, volgens mij allemaal standaard :cool:

Ben zoals jullie lezen nog niet echt bekend met het GT wereldje, maar hoop van jullie een hoop bij te leren!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mei 2012 13:08 #7 door D.Meilof †
Beantwoord door D.Meilof † in topic Kersverse eigenaar van een GT '71
Aan de rubbers te zien is het een GT/J

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mei 2012 13:20 #8 door Blinkie70
Beantwoord door Blinkie70 in topic Kersverse eigenaar van een GT '71
Waar kun je het nog meer aan zien dan?

en welke vershillende types heb je? GT/J.... enzovoort :cool:


Bewerkt door GranTurismo. Overbodige quote verwijderd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mei 2012 13:30 #9 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Kersverse eigenaar van een GT '71
Weinig tot geen chroom. Dus inderdaad geen chroom inleg in de rubbers, zwarte bumpers, zwarte tankdop, zwarte buitenspiegel, zwarte GT/J striping, ander klokkenspel, etc. Staat vast wel meer over in de rubriek Downloads.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mei 2012 17:51 #10 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Kersverse eigenaar van een GT '71
Welkom op het Forum Erwin c_/
Een fijne tijd gewenst.
Een GT/E als Opel GT bestaat niet. Het is een GT-A, een GT-AL of een GT/J.
Als het een GT/J is dan moet het chassisnr. beginnen met 79 en moet de kleurcode 446 zijn (zo te zien aan de binnenkant van je GT was hij oorspronkelijk citroengeel)
Ook zou je kunnen kijken of de zijlichten achteraan zijn dichtgelast, zo ja dan is het een omgebouwde US-GT.
Veel succes en plezier bij de restauratie.
En je weet het vast wel al: veel foto's plaatsen en veel vragen stellen.

Grt Patrick

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mei 2012 18:23 #11 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Kersverse eigenaar van een GT '71
welkom hiero :thumbup:

Succes met het "kleine beetje werk ". 8)7
Je hebt in ieder geval een ervaren man om het samen mee te doen dat scheelt de helft.

Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien, zelf hou ik van het orginele ( buitenkant dan he ) maar goed verbouwde exemplaren zijn ook erg gaaf.

gr frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mei 2012 18:57 #12 door Blinkie70
Beantwoord door Blinkie70 in topic Kersverse eigenaar van een GT '71
frank,

sowieso gaat er aan de buitenkant niet extreem veel veranderen. ik vind de uitbouw die er al op zit wel mooi staan... ik ga nog wel wat werk verrichten aan dat al zo heerlijke kontje, dat gaat er onwijs mooi uitzien!
Het verfje wat de beste auto krijgt staat ook al op papier, maar dat houd ik nog eventjes geheim totdat het zover is _O-

Hetgeen wat echt fanatiek aangepakt gaat worden is het interieur! daar heb ik plannen mee wat niemand voor mogelijk had gehouden in een gt, haha.
Ik moet wel een beetje oppassen, omdat dit toch een oldtimertje blijft, wil ik het niet al te veel overdrijven!

Ik zal inderdaad veel foto's posten van het lopende project, en alle vragen stellen waar ik mee zit!

Ik heb vandaag de volledige motorruimte vrijgemaakt, zodat we zaterdag de motor + versnellingsbak er uit kunnen liften!
En zo rest mij een vraag; is het beter deze als 1 deel er uit te halen of de versnellingsbak te demonteren voordat we de motor er uit halen?:question:


Moet ik de voortgang van de restauratie bijhouden op een ander deel van het forum?


Groetjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mei 2012 22:14 #13 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic Kersverse eigenaar van een GT '71
Ik wil je op mijn beurt welkom heten.
Je hebt er inderdaad al aardig aan liggen werken.

Weet er iemand of je die zonneblinden op de achterruit nog ergens op de kop kunt tikken ?

Ik had vroeger een carpi I en die stond daar ook heel mooi mee en zou het voor de GT ook wel zien zitten.

:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mei 2012 22:26 #14 door Blinkie70
Beantwoord door Blinkie70 in topic Kersverse eigenaar van een GT '71
Sowieso is mijn achterruit lamellen wel beschikbaar voor de liefhebber! Ik ga hier zelf niets meer mee doen! Ik weet dat er nog 1 type verkrijgbaar is op een aite die bij de links staat! (opelgtparts.com als ik me niet vergis) maar dit is een ander als die ik heb....
Let wel op dat de achterruit hiervan erg kan beschadigen, dat zie ik bij deze wel. Heel veel krassen waar de lamellen op de ruit zitten. Ook zitten de bevestigingsclips tussen de raamrubbers, waarbij je kans hebt dat de onderste gaat lekken en dus water door kan laten:thumbdown:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mei 2012 23:27 #15 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic Kersverse eigenaar van een GT '71

Blinkie70 schreef : Ik heb vandaag de volledige motorruimte vrijgemaakt, zodat we zaterdag de motor + versnellingsbak er uit kunnen liften!
En zo rest mij een vraag; is het beter deze als 1 deel er uit te halen of de versnellingsbak te demonteren voordat we de motor er uit halen?:question:
Groetjes


Het makkelijkste is van onderen compleet met versnellingsbak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 mei 2012 20:34 #16 door AutoInformatief
Beantwoord door AutoInformatief in topic Kersverse eigenaar van een GT '71
Ook nog even een hartelijk Welkom van mijn kant!

Ben wel eens benieuwd wat er nu met het interieur gaat gebeuren...houd ons in ieder geval maar op de hoogte met foto's ;)

www.AutoInformatief.com/ - -Your Online Launch Control! - -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 mei 2012 21:14 #17 door Redant Jirky
Beantwoord door Redant Jirky in topic Kersverse eigenaar van een GT '71
Hoi
Welkom op het forum en proficiat met je nieuwe aankoop.En vooral nog veel sleutelplezier
grtz jirky

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 juni 2012 13:52 #18 door Blinkie70
Beantwoord door Blinkie70 in topic Kersverse eigenaar van een GT '71
zo, eventjes een kleine update wat betreft het '71 GT projectje!

Ik heb de auto volledig leeg gekregen!
Ik ben zo hier en daar ook wel wat kleine probleempjes tegengekomen wat betreft het bodywerk... zo hebben ze de motorsteun maar vastgelast omdat de bouten daarvan geeneens vlees meer hebben!

Nu ben ik nog op zoek naar wat onderdelen, zodat ik de body hard kan maken en daarna mijn schoonvader met de plamuur en verfspuit aan de gang gaat!

Als iemand mij nog kan/wil helpen met een modderkuip (onderkant voorfront?) zal ik daar erg blij mee zijn!
Het liefst van staal, maar poly mag ook!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.