Eventjes voorstellen:

13 apr 2015 10:40 - 14 apr 2015 23:31 #1 door PeetBroers
Eventjes voorstellen: werd gestart door PeetBroers
Hallo iedereen,

Ik ben Peet Broers uit Gulpen, 18 jaar oud. Ik ben al heel lang een grote fan van oude opel's, maar de auto die er voor mij altijd wel uitsprong was toch wel de GT. Ik ben in november 18 jaar geworden en als verjaardagscadeau heb ik een GT uit '71 gekregen! Ik kan met zeer grote zekerheid zeggen dat dit een van de mooiste dingen is die mij ooit is overkomen.
Mijn GT is nog zo goed als standaard, maar er zitten wat het exterieur een paar modificaties op. Zo zitten er een mega spoiler een een voorbumper van Lenk tuning op. Maar zoals de vorige eigenaar van deze auto al zei, ze zitten er al een héle tijd op, dus zijn ze eigenlijk deel geworden van deze auto. Ook de achterwielen hebben een modificatie ondergaan, ze zijn verbreed van 5.5j naar 7j. Al met al ben ik verliefd op mijn GT en wil ik mijn passie graag met andere mensen delen. Zo zie je maar dat er ook liefde tussen een oude auto en een jonge "sneuzel" bestaat. (alhoewel ik niet een gemiddelde "sneuzel" ben, maar een normaal gedragende 18-jarige :P )

Ik hoop dat jullie mijn auto waarderen en daar wil ik ook graag jullie mening over weten!

Met vriendelijke groeten, Peet Broers





Huidige auto:
'71 Opel GT 1900

Favoriete slogan:
"Nur fliegen ist schöner" (wat had je anders verwacht :P)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 apr 2015 12:21 #2 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Eventjes voorstellen:
Hahaleuk! Ben zelf ook op m'n 18de besmet geraakt. Alleen kreeg ik een wrak voor m'n verjaardag haha. Sinds eind december wel een GT waar ik in kan rijden. Weet dus precies hoe het is. Je woont ook nog s in de buurt dus moeten binnenkort maar eens afspreken! Mijn GT staat in Heerlen en k woon zelf in Sittard.

Qua uitbouw is niet mijn ding. Ben zelf meer van t origineel dus de uitgelaste velgen kan k wel weer waarderen.

Verder ben k wel weg van deoude race GT's.

Mijn motto is periodiek correct.

Welkom op het forum! En je moet zeker eens kijken om lid te worden van de Opel GT Club. Zeker de moeite waard!!!

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR
Deze gebruikers zeggen dank u: PeetBroers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 apr 2015 13:14 - 13 apr 2015 13:15 #3 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Eventjes voorstellen:
Welkom Peet,

Dat zijn de betere verjaardagen. :thumbup:

Ziet er erg vet uit, veel plezier ermee

Vind de achterspoiler wel gaaf maar voorlip beetje overdone.
ook ik vind de GT zonder spoilers mooier, maar das persoonlijk.

Toen ik jouw leeftijd had had ik ook liefst overal spoilers en gadgets .

Breede banden vind ik erg goed staan.

PS mijn eerste auto was een Renault 4 met weinig tot geen vermogen door 900 cc motortje,( maar dat is dan ook bijna 30 jaar geleden)
Deze gebruikers zeggen dank u: PeetBroers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 apr 2015 21:56 - 13 apr 2015 22:20 #4 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Eventjes voorstellen:
Dag Peet

En welkom hier.
Ik vind het gewoon schitterend dat een gast van 18 een klassieke GT weet te waarderen.
Wees er voorzichtig mee en besef dat je met +40 jaar oude techniek op de weg bent en niet met een sportauto.
Toen ze nieuw waren zijn er veel GT's rond een boom beland bij regenweer.

Jouw GT ziet er qua lak alvast zeer verzorgd uit. Toon ons eens wat meer foto's van interieur en techniek?

Ik heb hier overigens nog een originele LENK Opel Tuning Katalog 9 ( van halverwege jaren 90) liggen met alle toenmalige uitbouwkits voor de opel GT en de Opel Calibra.
Ik denk dat jouw achtervleugel de LENK LT07 is.
De voorspoiler komt me niet bekend voor.


Veel plezier er mee
Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride
Deze gebruikers zeggen dank u: PeetBroers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 apr 2015 00:17 #5 door PeetBroers
Beantwoord door PeetBroers in topic Eventjes voorstellen:
bedankt voor dit warm welkom!

Tom, afspreken moeten we zeker een keer doen!

flyd, dit was idd een verjaardag die je niet snel zult vergeten :P En wat betreft rijgedrag en veiligheid ben ik maar al te goed op de hoogte. Ik gebruik mijn GT alleen als het wegdek droog is, en de zon schijnt, anders staat hij lekker warm in een garage. Sinds hij in mijn bezit is heeft hij nog geen 5 druppels water gezien. Ik heb nog nooit harder gereden dan 90, en daar ben ik best wel trots op :) Ik ben zo bezeten van mijn auto dat wanneer er iets aan zou komen, ik waarschijnlijk 5 dagen aan een stuk in een hoekje zou gaan zitten huilen :P Maar als het over verzorging gaat hoef je je bij mij geen zorgen te maken, ik ben een perfectionist (wat ook niet altijd even leuk is!) en wil mijn auto zo perfect en origineel mogelijk hebben :)

Geert, helaas heb ik nog niet zo veel foto's van het interieur. Wat ik wél kan zeggen is dat het in redelijk goede staat is, maar op dit moment het dashboard (letterlijk, foto 2 uur geleden genomen) gedemonteerd is omdat we bezig zijn met het installeren van een radio, en meteen de hele boel poetsen en "toonbaar" maken. Ik heb gekozen voor een Caliber RCD110B (een retro style radio met moderne "organen"). Ook heb ik nog een paar andere foto's toegevoegd :lol: :) Hope you like it!








Huidige auto:
'71 Opel GT 1900

Favoriete slogan:
"Nur fliegen ist schöner" (wat had je anders verwacht :P)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 apr 2015 10:20 #6 door Hans Dubiez
Beantwoord door Hans Dubiez in topic Eventjes voorstellen:
Hoi Peet,

Hartelijk welkom op "ons" mooie forum.
Ook ik vind het geweldig dat zo'n jong iemand "valt" voor een GT.
Toen wij onze GT in 1994 kochten was het al een oldtimer, maar toen moest jij nog geboren worden.
Jongen, zoals Geert ook al schreef, doe heel voorzichtig want het lijkt dan wel een sportauto, het is gewoon het ondersel van een oud Kadettje met een prachtige carosserie en een (als alles nog origineel is) vreselijk lompe Rekord motor.
De wegligging is, zeker als er minder grip is, gewoonweg listig.
En een noodstop is voor de zwakke remmen een zware opgave.
Mijn hoop is dat je nog heeeeel lang zult genieten van je prachtige bezit!!!

Vriendelijke groeten van Hans Dubiez.
Deze gebruikers zeggen dank u: PeetBroers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 apr 2015 13:26 - 14 apr 2015 13:27 #7 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Eventjes voorstellen:
Haha grappig hoe jullie zo schuw zijn met de GT. K zal maar niet mijn rijstijl vertellen. Moet wel zeggen dat ik al 6 jaar dagelijks oldtimer heb gereden. Eerst B-kadett, toen C-rekord. Mijn motto is t was 40 jaar geleden een sportauto en dat is ie nog steeds! Zo rijd ik er dus ook in. Al ben ik tevens heel voorzichtig.

Leuk om ook nog andere foto's te zien! Heb nu al zin om af te spreken.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 apr 2015 20:18 #8 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Eventjes voorstellen:
Helemaal met je eens Tom.
Ik schuw beetje snelheid en bochtenwerk ook niet . Kikken om een moderne wagen die zit te drukken op 80 km weg na de rotonde ver achter je te zien liggen. Wel hou ik meer afstand tot andere autos ivm remweg ( en heb ik al grotere geventileerde remmen erop zitten )

Woon vlakbij duitse gens en is ook wel eens leuk hem effe los te trekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 apr 2015 22:45 - 14 apr 2015 22:59 #9 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Eventjes voorstellen:
Tom,

Ik heb mijn GT al heel lang en er ligt al bijna even lang een getunede 2.2i motor in.
In mijn jonge jaren heb ik regelmatig gek gedaan met de GT en jawel , zo heb ik op een oprit van de autosnelweg de GT eens agressief weten uitbreken en na twee keer tegensturende spectaculair rondgezet en achterstevoren de vangrail opgezocht. Ook is ie een jaar als daily gebruikt voor heel wat km's en in de sneeuw heeft ie dus ook wel eens dwars gestaan.Ik heb dan ook snel ingezien dat dit niet de meest geschikte daily is .
Ooit wou ik eens zijn topsnelheid opzoeken, gewoon om te weten wat ie met de getunede motor zou halen en ik zat dus een eindje over de 200km/u (niet op km teller maar op gps). Het scheelt bij die snelheid niet veel of je ervaart of nur fliegen echt wel shoner is.... De neus werd in ieder geval zeeeeer licht en ik was niet op mijn gemak.
Momenteel ben ik rustiger , en haal ik die toeren eerder eens uit met mijn 1980 lotus esprit, die een veel betere tractie en wegligging heeft dan de GT. Als ik dan overstap in de GT voel je toch dat het stuur een stuk indirecter en trager is en dat je kont met zijn starre achteras sneller uitslaat als je in het nat het gas erop zet. Bij nat wegdek staat de GT toch redelijk snel rond hoor, al moet ik zeggen dat ie met zijn recente iets smallere ( 185/70/13) maar blijkbaar beter klevende bandjes een heel stuk baanvaster is gaan rijden.
Maar inderdaad, met zijn 970kg en mijn huidige 140pk is ie nog steeds een vinnig ding op de B wegen.

Ik stel vast dat het gevaar ook zit , als je dagelijks een voorwielaangedreven, met tractiecontrole en ABS uitgeruste grote zware turbodieselberline rijdt, waar de grenzen veel verder liggen en je dan overstapt in je oldie GT....
Maar de oldie is veel plezanter natuurlijk
geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 apr 2015 00:06 #10 door PeetBroers
Beantwoord door PeetBroers in topic Eventjes voorstellen:
Moeders heeft een Ampera waar ik vaker in rij (ook een top auto trouwens!). Maar wanneer ik dan overstap naar mijn GT dan ga je weer even 43 jaar terug in de tijd :P Ik maak dagelijks de overstap '71 GT en '13 Ampera, maar het blijft wennen keer op keer. Elke keer als ik van de oprit wegrij en moet remmen voor de bocht, heb ik weer een mooie rode streep op mijn linker schouder en hoofdpijn, voordat ik erachter kom dat ik de rem van de Ampera maar met een dikke teennagel hoef aan te raken om i.p.v. het hele pedaal tot op de bodem moet intrappen 8)7 . Hetzelfde geld voor die o zo geweldige elektrische stuurbekrachtiging (NOT). Wanneer je van de GT naar de Ampera overstapt heb je het gevoel dat je het stuur kunt bewegen wanneer je er hard genoeg tegen blaast, en dat elektrische stuurbekrachtiging nog minder feedback door het stuur geeft dan een gemiddeld frans geitenkaasje. Al met al, ik schakel vrijwel iedere dag van een klassieke (niet zo heel snelle) GT naar een koppelmonster met 350Nm elektrisch koppel, en dat is wennen! vooral wanneer je je rijbewijs nog niet zo héél lang hebt...

Huidige auto:
'71 Opel GT 1900

Favoriete slogan:
"Nur fliegen ist schöner" (wat had je anders verwacht :P)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 apr 2015 16:12 #11 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Eventjes voorstellen:
Vooral veel km maken. Ik heb met mn oudjes altijd de limiet opgezocht. In de sneeuw lekker dwars door de bochten. Bij regen ff die achterkant laten glijden in de bocht. Wel altijd op plekken waar genoeg ruimte voor fouten is. Daar leer je uiteindelijk wel het meeste van. Want als je nog nooit geslipt heb, of de limiet hebt opgezocht jan je nog 40 jaar rijervaring hebben maar heb je er niks aan. Die switch dagelijks is goed.

Ja een getuned GT met 140pk is een totaal andere auto als dan de standaard 90pk. En met de 175 bandjes die onder mijne lig heb ik in t begin in de regen al meerdere malen de banden aan t spinnen gehad bij uitaccelereren uit de bocht.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 apr 2015 01:58 #12 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Eventjes voorstellen:
Welkom mede Limburger, ik wens je veel plezier en wellicht tot ziens een keer (alhoewel ik tegenwoordig vaker in Groningen kom dan Zuid Limburg B)

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.