Belgian GT

11 nov 2009 21:07 #1 door Broj!
Belgian GT werd gestart door Broj!
Elow piepel,

Ik ben Broj! uit België, en ik wilde jullie m'n nieuwe, volledig gerestaureerde en gereviseerde aanwinst showen... :-)
Bedankt aan de mensen die zorgen voor dit UITSTEKEND medium, vol interessante info!

ciao ciao!

Broj!

www.facebook.com/pro...7&fbid=1101245423500

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 nov 2009 21:14 #2 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Belgian GT
Jup,
dag Broj,

Welkom hier. t'is hier inderdaad een gezellig , maar vooral ook gemoedelijk forum. En dat laatste kan ikzelf ook ten zeerste apprecieren, want ik heb een hekel aan fora waar er super kritisch op elkaar ingehakt en gediscussieerd word.

En er valt hier inderdaad best veel info te rapen.

Jammer dat ik je GT niet kan zien, omdat ik geen faceboek lid ben (en het ook niet echt wil worden).
Kan je eventueel je foto's eens posten op dit forum, want nieuwsgierig en fotogeil zijn we natuurlijk wel :lol::lol:

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 nov 2009 21:19 #3 door Broj!
Beantwoord door Broj! in topic Belgian GT
hey Geert,
stomme vraag, hoe post je foto's rechtstreeks op het forum?:lol:
Broj!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 nov 2009 21:23 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Belgian GT
Rechstreeks zal niet gaan, heb maar beperkte ruimte helaas.

Er is wel een hele mooie rubriek op dit forum: "How To's".
Daarin kan je van alles lezen over het gebruik van het forum.
Een uitleg hoe je foto's kan plaatsen staat er ook, deze link verwijst daarnaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 nov 2009 21:28 #5 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Belgian GT
Geen stomme vraag man,

Ikzelf gebruik voor het posten van foto's op diverse fora photobucket.com.

Gewoon naartoe gaan , een account aanmaken en je kan zoveel foto's uploaden als je maar wil.
En vandaar kan je ze gemakkelijk naar diverse fora copieren.
Het werkt heel goed.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 nov 2009 21:44 #6 door Broj!
Beantwoord door Broj! in topic Belgian GT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 nov 2009 21:51 #7 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Belgian GT
Zeer mooie GTJ,
De wagen ziet er echt showroom uit
Je kan die foto's gewoon naar het forum kopieren.

zet je muis op de foto , klik links op "img code"
ga naar het forum en klik weer links.











vriendelijke groet
Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 nov 2009 22:02 #8 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic Belgian GT
europese GT/J met amerikaanse parkeerlichten of een amerikaanse GT in junior uitvoering?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 nov 2009 22:11 #9 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Belgian GT
Inderdaad Theo,
Het was me ook opgevallen.

Ik gok op een europese GT-J met amerikaanse lichten.

Gewoon omdat er achteraan geen zijlichten zitten, tenzij ze dichtgemaakt zijn.

Een vraagje Broj,

Zitten die ATS en eronder zonder spoorverbreders?
Ik dacht dat dit 13x5.5 ET20 zijn.
Ik vind je GT mooi breed op z'n wielen staan en ik dacht dat deze ATS'en dieper in de wielkasten zouden vallen.
Breedte band 185?

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 nov 2009 22:17 #10 door Broj!
Beantwoord door Broj! in topic Belgian GT
is een europese GT/J
Officieel ingeschreven in België. De wagen werd in 1972 verkocht in Poperinge trouwens (waar ik woon). De wagen komt dus op die manier terug naar z'n home-town!


Er liggen nu 185's op, zonder spoorverbreders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 nov 2009 22:18 #11 door Broj!
Beantwoord door Broj! in topic Belgian GT
Is de wagen dan niet in originele uitvoering gerestaureerd geweest volgens jullie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 nov 2009 23:32 #12 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Belgian GT
Broj,

Ik zie een aantal zaken op de foto's die niet stroken met origineel.
De ats velgen (aftermarket)

De standlichten/richtingaanwijzercombinatie.
Volgens mij zijn de GT/J 's enkel in europa verdeeld en hadden die onderaan witte ronde mistlampen (schijnwerper) en boven de bumper oranje richtingaanwijzers.
Bij jou zijn dat omgekeerd onderaan oranje richtingaanwijzers en boven de bumper witte standlichten . ( zoals amerikaanse GT's).

De GT/J s hebben enkel aan de linkerzijde een matzwarte spiegel .

De GT/J s hebben matzwarte uitlaateindpijpen.

De GT/J s hadden ook niet de mooie verchroomde en afsluitbare tankdop, die jij hebt, maar een eenvoudiger niet afsluitbare matzwarte versie.

Het dakantennetje.


Nu ikzelf ben verre van een origineel nastrever. Integendeel, mijn GT is heel persoonlijk opgebouwd, zowel op technisch vlak als qua looks en zulke dingen storen mij dus geenszins.
Maar als jijzelf naar volledig origineel streeft zijn dat een aantal tips.

vriendelijke groet

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 nov 2009 04:59 #13 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic Belgian GT
hey Broj,

allereerst welkom op het forum. Ik moet zeggen je nieuwe lief ziet er prachtig uit . Daar zullen veel andere mannen (en vrouwen) jaloers op zijn.
Zoals Geert al zegt zijn er idd enkele dingen aan je auto die niet helemaal orgineel GT/J zijn. Ook aan de binnenkant zijn er enkele dingen anders bij een junior. Bijv geen stoffen vloerbekleding maar rubber matten, geen middenconsolebakje bij de handrem. Maar als dit je niet stoort zou ik de auto gewoon zo laten.

@ Geert. ook in europa zijn er GT's geweest met witte knipperlichten boven de bumper. Dit was afhankelijk van het land waar de GT naar toe ging. Zo hebben bijv italiaanse GT's witte glazen boven met knipperlicht EN standlicht. ook hebben deze GT's een extra knipperlicht op het voorscherm zitten (onder het GT embleem). Onder de bumper hebben deze auto's standaard geen lamp zitten. (het lamphuis zit er wel maar is dan voorzien van een zilverkleurig glas.)

grz Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 nov 2009 13:56 #14 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Belgian GT
Hey Broj!,

Welkom op het forum. Heeeel mooie GT trouwens :thumbup:

CHEF1-GT schreef : Zo hebben bijv italiaanse GT's witte glazen boven met knipperlicht EN standlicht. ook hebben deze GT's een extra knipperlicht op het voorscherm zitten (onder het GT embleem). Onder de bumper hebben deze auto's standaard geen lamp zitten. (het lamphuis zit er wel maar is dan voorzien van een zilverkleurig glas.)


De Belgische GT's waren ook zo uitgerust, maar zonder de extra knipperlichten op de voorschermen. Die extra lichtjes waren enkel verplicht als de auto uitgerust was met een trekhaak. :yes:

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 nov 2009 20:35 #15 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Belgian GT
Hallo Broj,
welkom op het Forum. c_/
Mooie GT heb je :thumbup:
Klopt het dat dit een GT/J is in de kleur Citrusgelb (kleur 446)?
Voor GT/J's heb ik altijd al een zwak gehad.
Heb achteraf spijt dat ik niet verder gezocht heb naar een GT/J, maar dat ik de eerste de beste GT heb gekocht waar ik naar ging kijken.
Om even terug te komen op de witte knipperlichten:
volgens mij hadden enkel de Franse, Nederlandse en Italiaanse GT's in 1969 witte knipperlichten.
Later waren ze altijd oranje.
GT/J's (op de markt vanaf maart 1971) hadden volgens mij altijd oranje knipperlichten en nooit witte. Of heb ik het mis, andere Forumleden??
Maar wat maakt het eigenlijk uit: oranje of wit beide staan mooi.

Veel plezier op het Forum.

Patrick

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 nov 2009 20:39 #16 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Belgian GT
Waarom is er eigenlijk nooit een Vauxhall GT gebouwd?
Teveel werk om stuur en pedalen rechts te plaatsen? Niet winstgevend?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 nov 2009 20:59 #17 door Broj!
Beantwoord door Broj! in topic Belgian GT
Hey patrick,

bedankt voor 't compliment. Aanvankelijk wilde ik een "gewone" GT en was een tikkeltje teleurgesteld toen ik deze machine op de kop tikte. Nu is de balans overgeslagen naar de ander zijde, en ben ik blij met een belgisch ingeschreven GT/J op de baan te mogen pronken... Staat best leuk, vooral in combinatie met het geel... I'm in love... :rolleyes:

Broj!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.