nieuw project

04 mei 2013 21:19 #1 door Jos
nieuw project werd gestart door Jos
na het "Weekers"effect heb ik de restauratie van de e21 maar stil gezet en ben begonnen aan het volgende project en heb een van de GT's van zolder gehaald
het was immers een mooie dag om te gaan schuren

zie bijgaande foto's



Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 mei 2013 22:02 #2 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic nieuw project
mooie patina

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 mei 2013 22:10 #3 door Jos
Beantwoord door Jos in topic nieuw project
ja heb me vandaag flink uit kunnen leven
vrees dat de roest toch wat ingevreten is
zal wel een flinke laag spuitplamuur worden:thumbdown:
is overigens niet door mijn toedoen
de vorige eigenaar was aan de restauratie begonnen en zag het echter na het schuren van de wagen al niet meer zitten en heeft de wagen jarenlang in een vochtige schuur laten staan
heb overigens vandaag Rouven gesproken
vertelde het verhaal hoe hij twintig jaar geleden met jou in contact is gekomen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 mei 2013 01:19 #4 door gvy
Beantwoord door gvy in topic nieuw project
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je plaat in deze toestand op een degelijke manier moet aanpakken?

Ik veronderstel dat je toch eerst het oxidatieproces moet kunnen stoppen, vooraleer af te werken met een laag spuitplamuur?

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 mei 2013 08:10 #5 door Jos
Beantwoord door Jos in topic nieuw project
Beste Geert

een en ander is afhankelijk hoe ver de plaat ingevreten is
stralen is de beste optie, maar dan loop je kans op beschadiging.
zelf heb ik gekozen om maar weer opnieuw te gaan schuren
met een excentrische machine en vrij grof schuurpapier.
daarna wat fijner afwerken met fijnere korrel
overigens is dit niet zo'n drama als het lijkt; in de jachtbouw laten men stalen schepen uitroesten om de walshuis ervan te verwijderen, ook daarna zal het oxidatieproces gestopt zal moeten worden.
Overigens hoeft de wagen niet in mint-conditie gebracht te worden.

mvg

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 mei 2013 09:05 #6 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic nieuw project
Elke GT die gered wordt, is er toch weer één.

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 mei 2013 09:56 #7 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic nieuw project

Jos schreef : in de jachtbouw laten men stalen schepen uitroesten om de walshuis ervan te verwijderen, ook daarna zal het oxidatieproces gestopt zal moeten worden.


Dan praat je, lijkt mij, over plaatwerk dat heel wat dikker is en inderdaad nog een walshuid heeft. Denk dat bij de fabricage van een auto de walshuid ver te zoeken is, niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 mei 2013 10:20 #8 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic nieuw project
De ene haalt wat oude tijdschriften van zolder die in een doos zaten, de ander een volledige GT _O-_O-
Knap dat je daar zonder blikken of blozen aan begint, moet je toch echt wel beschikken over twee gouden rechter handjes.

Nogmaals: _O-_O-

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 mei 2013 15:43 #9 door Jos
Beantwoord door Jos in topic nieuw project
Beste Rini,

is enkel om aan te tonen dat het roestproces wel degelijk te stoppen is ondanks dat het zaakje er zo beroerd uit ziet

en Pecje

je moest eens weten wat er allemaal nog meer op zolder staat, dit is nog niet eens zo'n hopeloos project
enkel tijd is altijd de bepaalde factor
gelukkig kan ik op een ruime ervaring terugvallen
hou jullie wel een beetje op de hoogte van de vorderingen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 mei 2013 20:09 #10 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic nieuw project

Jos schreef : heb overigens vandaag Rouven gesproken
vertelde het verhaal hoe hij twintig jaar geleden met jou in contact is gekomen


Rouven was vanmiddag ff hier met z'n vriendin in z'n zilveren GT cabrio. Hij heeft ook nog wat projectjes staan, zoals een Aero GT. Die GT cabrio heeft hij overigens sinds het treffen in Sevenum niet meer gereden zei hij. Ik denk dat ik toch maar aan de stingray begin, de linker neusgrille viel er vanmiddag spontaan uit. Daardoor werd de bumper en de neusplaat beschadigd. De grille zelf was in 1000 stukken (gegoten alu). Dit gebeurde op de terugweg van het oldtimertreffen in Montfort. Vond het treffen wat tegenvallen, tenzij je de trotse bezitter van een tractor bent, die waren er meer dan alle auto's en vrachtwagens samen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 mei 2013 21:20 #11 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic nieuw project
Gelukkig gebeurde het op de terugweg....staat zo slordig anders 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mei 2013 14:02 #12 door Jos
Beantwoord door Jos in topic nieuw project
update

grootste gedeelte al geschuurd en de bodemschutz er al bijna geheel verwijderd, nog een lange weg te gaan


het onmisbare spit


spatborden links en rechts eraf gehaald



Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mei 2013 14:04 #13 door Jos
Beantwoord door Jos in topic nieuw project
op z'n kop kan ook

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mei 2013 16:46 #14 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic nieuw project
Hoe gaat het met de blauwe US GT die je van mij gekocht had in 1996 of ergens in die jaren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mei 2013 16:50 #15 door Jos
Beantwoord door Jos in topic nieuw project
ja die hangt ook nog ergens

project nr?

heb er wel een poosje aan gewerkt
modificatie van de assen en motor
staat nu op een laag pitje vrees ik
zit zo ver weg gestopt dat er momenteel ook geen foto's kan maken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mei 2013 20:07 #16 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic nieuw project
wat was 't ook alweer, een BMW achteras met onafhankelijke wielophanging en remschijven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mei 2013 20:32 #17 door Jos
Beantwoord door Jos in topic nieuw project
kadett c voor as
bmw achteras
voorlopig echter met trommels,
heb wel al achteras met schijven klaar liggen, echter niet in de staat/kwaliteit die ik me zou wensen
heeft in die uitvoering al een stukje gereden en ik moet zeggen een heel andere auto
eigenlijk zoals de GT had moeten zijn; maar wie ben ik om daarover te oordelen:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mei 2013 10:43 #18 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic nieuw project
motorisch had het origineel ook wat meer gemogen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mei 2013 13:16 #19 door Jos
Beantwoord door Jos in topic nieuw project
blokje is zo vervangen

voor wat betreft de wielophanging is dat wat lastiger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2013 23:33 #20 door Jos
Beantwoord door Jos in topic nieuw project
een paar stukken van de body zijn verwijderd om het zaakje beter te behandelen
vooral de bodem onder de stoelfundaties was redelijk aangetast (bekend probleem)
tevens waren deze op twee plaatsen ingescheurd
en moeten dus vervangen worden

Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.