Eerste restauratie zonder verstand

26 feb 2009 23:40 #1 door casual
Eerste restauratie zonder verstand werd gestart door casual
Nou dit is em dan mijn opel gt-tje, ongeveer anderhalf jaar geleden gekocht. In het begin veel problemen gehad met de koeling, besturing en electra. na de auto NU technisch in orde te hebben (op de elctra na). Had ik eigenlijk besloten hem te verkopen, maar na veel nadenken en overwegen toch maar gaan voor het volledig aanpakking van dit beestje. Heb weinig verstand van auto's dus het is een gok. Maar heb een werkplaatshandboek en die gaat me helpen! LOL _O- Nee ben wel technisch aangelegd dus gaat lukken! hieronder alvast wat fotos van hoe die er nu bij staat, zit intussen wel wat roestplekken op van het buitenstaanmaar heb inmiddels een garage gevonden.



Eerst maar even de foto's proberen up te loaden












Dit is hem dan, goeie om mee te beginnen??8)7

Bij het voobeeld doen de fotos het wel, maar als ik hem plaats niet hoe kan dat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 feb 2009 23:52 #2 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Eerste restauratie zonder verstand
Als je gewoon deze button aanklikt en je zet de link naar het plaatje ertussen werkt het wel.
Zoals je aan de linkse kant kan zien, wanneer je een bericht plaatst, staat html uit. Vandaar dat het bij jou niet werkte. BB Code staat wel aan.
Ik heb je bericht aangepast, nu kun je zien hoe het wel moet.
Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2009 09:00 #3 door dreamix
Beantwoord door dreamix in topic Eerste restauratie zonder verstand
Leuke gt succes met de restauratie.
Had hem op marktplaats zien staan.

opelgt.webklik.nl/user_files/38118/photos

'71 Manta A 2.4E
'71 GT 2.2E
'72 GT 2.0E Lenk uitbouw
'73 Chassis opel gt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2009 10:33 #4 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Eerste restauratie zonder verstand

Origineel gepost door casual
... maar na veel nadenken en overwegen toch maar gaan voor het volledig aanpakking van dit beestje ...

Hey casual,

Wil je de auto terug origineel of wil je die enkel technisch in orde maken?

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2009 16:08 #5 door casual
Beantwoord door casual in topic Eerste restauratie zonder verstand
Ja dat weet ik nog niet, er zit natuurlijk een uitbouw op. wat er wel mooi uitziet maar weet niet wat eronder zit, kan er misschien wel bijkomen via de wielkast. Wat denken jullie dat ik zou moeten doen?? De auto is al in een technisch goede staat het gaat puur en alleen om de body.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2009 16:29 #6 door casual
Beantwoord door casual in topic Eerste restauratie zonder verstand

Origineel gepost door GranTurismo
Als je gewoon deze button aanklikt

en je zet de link naar het plaatje ertussen werkt het wel.
Zoals je aan de linkse kant kan zien, wanneer je een bericht plaatst, staat html uit. Vandaar dat het bij jou niet werkte. BB Code staat wel aan.
Ik heb je bericht aangepast, nu kun je zien hoe het wel moet.
Succes.


Oke dank je wel ik zie ze nu staan ja! :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2009 16:43 #7 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Eerste restauratie zonder verstand

Origineel gepost door casual
... het gaat puur en alleen om de body.

Hey casual,

Een uitgebouwde body terug origineel krijgen kan een hele klus worden omdat er meestal flink gesneden werd om plaats te maken voor brede velgen. Maar ja, dat moet natuurlijk geval per geval bekeken worden. Ik wil je zeker geen schrik aanjagen maar bij het zien van de foto's denk ik dat je zal moeten investeren in plaatwerk (schaars ...)

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2009 18:24 #8 door casual
Beantwoord door casual in topic Eerste restauratie zonder verstand
Ja ben er ook nog niet helemaal over uit, vind de body wel erg gaaf en uniek, je ziet het niet zo heel veel. Misschien laat ik het ook wel zitten maar wil wel even goed kijken wat er onder zit, als bijv het originele er onder zit zou ik het wel kunnen doen, maar idd vaak wordt er een hoop weggehaald, volgende maand zit ik waarschijnlijk in de garage die ik heb gevonden dan kan ik echt aan het werk. eerst kaal plukken de kip lol :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2009 20:54 #9 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Eerste restauratie zonder verstand
Wat hebben jullie toch?
Toch geen last van de recessie he?
Een GT verkopen.. :no:
Luister...ik heb ook wel eens de plannen gehad.
Maar als je dan weer die geinteresseerde blikken zie als je ergens rijdt, de lovende reacties als je met iemand erover staat te praten, dan ben ik blij dat ik het niet gedaan heb.
Kijk nou eens goed naar die vormen (de eerste vrouw die zulke heupen heeft moet nog geboren worden), de uitstraling, de eenvoudige doch betrouwbare techniek.
Leden, de GT is de enige auto met smoel die Opel gebouwd heeft. Dat doe je toch niet weg, komop zeg!
Let op mijn woorden...je krijgt er spijt van :yes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2009 21:34 #10 door leon
Beantwoord door leon in topic Eerste restauratie zonder verstand
Tip, als je gaat restaureren alle onderdelen die bij elkaar
horen goed bij elkaar houden met schroeven en moeren
en benamen maak e.v.t een schets.
Schiet vooraf flink wat foto's kan later goed van pas komen.
Kom zelf bij het opbouwen ook dingen tegen van hoe zal ik
dit nu gaan monteren, heb hem gedemonteerd
gekocht en de onderdelen zaten door elkaar in dozen.
Het kan zijn dat de uitbouwset geschroefd of gepopt is
en zoals al eerder aangegeven gesneden plaatwerk ik zou
dit laten zitten.
Met behulp van het werkplaatsboek en dit forum gaat het zeker lukken, succes:thumbup:.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 feb 2009 02:32 #11 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Eerste restauratie zonder verstand
Hoy jerry,

Al ik jou was zou ik die mooie bodykit zeker niet proberen verwijderen.
Net zoals ik anderzijds iedereen zou afraden om op een originele GT een bodykit te gaan installeren.

Hij zit erop, Het staat de GT .
Waarschijnlijk passen de mooie ATS jes ook niet onder een originele GT en die wil je toch niet kwijt. Ik zou de velgranden proberen hoogglans oppolijsten en de harten spuiten.

Op foto's is de algemene toestand van de carrosserie natuurlijk moeilijk in te schatten. Zitten er scheurtjes in de overgang van metaal naar bodykit?
Hoe is het met de dorpels gesteld?
Ik heb recent mijn GT onder handen genomen en je riskeert wel dat er rot zit in de onderkant van de spatborden voor en achter en dan zit je wel gepest met de bodykit. Dat bemoeilijk de zaak wel.


Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 feb 2009 12:25 #12 door casual
Beantwoord door casual in topic Eerste restauratie zonder verstand
Bedankt voor de reacties, heb besloten de bodykit toch te laten zitten, er zitten geen scheuren bij de bodykit hij is er netjes opgezet in het verleden. Het is ook geen roestbak, er zitten wel plekjes en de bodem moet vervangen maar met de roest (zichtbaar) valt het wel mee, maar als hij kaal is kijken we verder, moet nog even wachten tot de garage vrij is, maar kan al niet wachten! Om op Gran turismo terug te komen, ik denk inderdaad dat ik spijt zal krijgen als ik hem weg zou doen! hou hem lekker :starhit: En Leon (heb trouwens ooit is bumpers van jou gekocht volgens mij op marktplaats!)
:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.