chassis zandstalen?

31 dec 2009 11:45 #1 door dreamix
chassis zandstalen? werd gestart door dreamix
Toch weer een kleine tegenvaller.
Bij mijn nieuwe project zit er onder de orignele lagen lak roest.

Kleine puntjes zijn zichtbaar over heel de auto als ik ze er probeer uit te schuren zie ik op het laatst nog een puntje roest zitten. De beste optie leek mij dan ook zandstralen.

www.vdkerkhofcv.nl/
Offerte opgevraagd complete auto inc deuren motorkap lampunit zandstralen en in de epoxy primer voor 1200 euro.

Het kost wel wat maja de roest laten zitten is ook geen optie.

Heeft iemand ervaring hiermee ?
Waar moet op letten?

'71 Manta A 2.4E
'71 GT 2.2E
'72 GT 2.0E Lenk uitbouw
'73 Chassis opel gt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 dec 2009 14:35 #2 door opelman
Beantwoord door opelman in topic chassis zandstalen?
Hoi zandstralen is een goede aanpak,maar ik zou nooit grote vlakken laten stralen zoals motorkap,deuren,dak. Dit omdat deze kunnen gaan trekken door de warmte opgewekt door het zandstralen. na het stralen ook zeer grondig resten straalzand/grid verwijderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 dec 2009 14:41 #3 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic chassis zandstalen?
Dat wordt moeilijk als de auto, door de straal bedrijf, in de epoxy primer wordt gezet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 jan 2010 21:05 #4 door opelgt70
Beantwoord door opelgt70 in topic chassis zandstalen?
Hallo,allen de beste wensen hier uit apeldoorn!
Zandstralen wilde ik ook eerst doen,alleen na een paar gestraalde auto's van kennissen gezien te hebben ga ik hem toch maarkaal schuren.
Dit omdat het niet al te dikke plaatwerk van de gt krom trekt en verpulverd.
Daarnaast moet je erg veel vuller gebruiken om de carroserie weer strak te krijgen.
Daardoor hecht de lak weer slechter en heb je weer kans op roest!


Richard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 jan 2010 15:44 #5 door dreamix
Beantwoord door dreamix in topic chassis zandstalen?
Heb hem toch laten stralen omdat de roest puntjes diep erin zaten.
Als ik die er helemaal uit had moeten schuren was er ook niks meer van het plaatwerk overgebleven.

Afgelopen vrijdag heb ik hem opgehaald en moet zeggen ze hebben het super gedaan niks krom getrokken. Ze stralen daar ook met alluminium iets dat als het in de balken komt het niet kan gaan roesten.

Ben toch nog verschillende dingen tegen gekomen die ik nog niet had gezien.Bv de linker deur.

Krijg ook nog een foto rapportage van het zandstralen maar heb zelf alwat foto's gemaakt.


















'71 Manta A 2.4E
'71 GT 2.2E
'72 GT 2.0E Lenk uitbouw
'73 Chassis opel gt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 jan 2010 19:56 #6 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic chassis zandstalen?
Het valt mij heel erg mee zo!!!!!!!
Ik heb heel wat GTs gezien waar heel wat minder van over was na het stralen!
Deur lijkt mij 1 kant een staaltje van uitdeukwerk en de andere kant wat restauratie/oplap werk.
Maar verder een hele goede basis om door te gaan:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 jan 2010 04:03 #7 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic chassis zandstalen?
Ik sluit of geheel bij mijn voorganger aan.
De basis van de GT is na het stralen absoluut niet verkeerd. Ook ik heb in mijn nu bijna 20 jarige GT loopbaan al vele slechtere carosseriëen gezien.
Suc6 met de verdere restauratie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.